לאחר שסיפקה לנו החודש הצצה מוקדמת לעיצוב של הדגם, קיה חושפת כעת את כל הפרטים על קיה EV6, הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של החברה, דגם ראשון מתוך ל11 דגמים חשמליים ייעודיים שקיה תציג עד לשנת 2026. טלקאר, יבואנית קיה בישראל, מודיעה כי קיה EV6 ישווק בישראל עוד השנה - במהלך הרבעון הרביעי של 2021.
קיה EV6 מבוסס כמו האיוניק 5 של יונדאי על פלטפורמת E-GMP המודולרית הייעודית לרכבים חשמליים של קבוצת יונדאי, מדובר בפלטפורמה מתקדמת במיוחד שמציבה לא מעט מתחרות של קבוצת יונדאי בנקודת נחיתות, כולל פולקסווגן או טסלה. אחד היתרונות הגדולים של הפלטפורמה הזו, לצד יכולת לשרת מגוון עצום של קטגוריות מרכבים בינוניים עד גדולים במיוחד (כמו דגמי ג'נסיס שיתבססו על הפלטפורמה הזו), היא היכולת של הסוללה לפעול במתח כפול 400V לנסיעה ו-800V לטעינה אולטרה מהירה.
מה זה אומר טעינה אוטלרה מהירה? לדגם יכולת טעינה של עד 350kW וזה אומר שטעינה של 10 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה ניתן לטעון בזמן של 18 דקות, זאת לעומת כ-30 דקות ברכבים חשמליים אחרים, וטעינה של 4.5 דקות בלבד מאפשרת להוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה. בנוסף, הדגם מצויד ביכולת V2L המאפשרת הפעלה של מוצרי חשמל בהספק כולל של עד 3.6kW, זה אומר לדוגמה שהרכב יכול להפעיל טלוויזיה "55 ומזגן למשך של 24 שעות. מארז הסוללה כולל מערכת קירור וחימום אקטיביים.
כמו במקרה של האיוניק 5, גם קיה דאגה שה- EV6 יוכל לספק מרווח יוצא דופן לנוסעים. לדגם אורך של 4,680 מ"מ, רוחב של 1,880 מ"מ, גובה של 1,550 מ"מ ובסיס גלגלים ענק של 2,900 מ"מ (לאיוניק 5 בסיס גלגלים של 3,000 מ"מ). בסיס הגלגלים קובע את מקסימום החלל שניתן להקצות לתא הנוסעים ועם אורך של 2,900 מ"מ מדובר בחלל תא נוסעים ארוך יותר מזה של קיה סורנטו החדש. למרווח העצום לנוסעים קיה הוסיפה גם תא מטען ענק בנפח של 520 ליטר אותו ניתן להגדיל לנפח של 1,300 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. יש גם תא מטען קטן בחזית בנפח של 52 ליטר בדגמי הנעה אחורית ו-20 ליטר בדגמי הנעה קדמית.
קיה EV6 GT עם נתון 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות וטווח נסיעה מרבי של 510 ק"מ:
קיה EV6 מצויד בשתי סוללות לבחירה, 58kWh בדגם הבסיס ו-77.4kWh בדגם הטווח הארוך - קיבולת קצת גדולה יותר מזו של האיוניק 5. את שתי הסוללות ניתן לקבל עם הנעה אחורית בלבד או עם הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים. קיה EV6 ישווק גם בדגם ביצועים GT עם 577 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות, דגם ה- GT מצויד בנוסף בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני שלפי קיה מספק לדגם מימד נוסף של יכולות דינמיות והנאה מנהיגה.
EV6 58kWh: דגם הנעה אחורית עם מנוע 167 כ"ס ו-36.5 קג"מ או דגם הנעה כפולה בהספק כולל של 232 כ"ס וממונט מרבי של 61.7 קג"מ. לדגם EV6 58kWh נתון 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות בדגם ההנעה הכפולה.
EV6 77.4kWh: דגם הנעה אחורית עם מנוע 229 כ"ס ו-36.5 קג"מ או דגם הנעה כפולה בהספק כולל של 325 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ. נתוני הביצועים בדגם זה עומדים,בהתאמה, על 0-100 קמ"ש ב- 7.3 שניות או 5.2 שניות וטווח הנסיעה על 528 ק"מ או 505 ק"מ, בהתאמה (נתוני WLTP לחישוקי "19).
EV6 GT 77.4kWh: דגם ביצועים עם הנעה כפולה והספק כולל של 577 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש, אלו נתונים זהים לאלו של טסלה מודל 3 פרפורמנס (טסלה מודדת בשיטת 1Feet Roll).
בניגוד למרבית הרכבים החשמליים עם כושר גרירה נמוך, לקיה EV6 כושר גרירה של עד 1,600 ק"ג, זאת כל עוד הסוללה טעונה במעל ל-35% מהקיבולת שלה. נתוני הטווח הם הערכה בלבד ועדיין לא סופיים.
קיה ציידה את ה- EV6 במערכת רגנרציה מתקדמת המאפשרת לנהג לבחור מבין 4 מצבים שונים, כבוי לחלוטין למי שרוצה להרגיש כמו ברכב בנזין, שלוש דרגות עוצמה שונות אותן בוחר הנהג באמצעות מנוף מאחורי ההגה, מצב אוטומטי בו המערכת בוחרת את הפעולה האידיאלית לניצול מרבי של אנרגיית הבלימה ומצב ‘i-PEDAL' המאפשר נהיגה באמצעות דוושה אחת במרבית מצבי הנהיגה.
טכנולוגיה מתקדמת בתא הנוסעים ומערכת בטיחות מתקדמות:
תא הנוסעים של קיה EV6 מציג עיצוב נקי, מודרני ונעים לעין. מול הנהג נמצא שני מסכים בגודל "12.3 קמורים עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה המתקדמת, הכוללת בין היתר גם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. יש גם תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה המציגה מידע שונה כולל את פעולת מערכות הבטיחות והכוונה של מערכת הניווט. כמובן שיש גם עדכוני OTA למערכת ואפליקציה המאפשרת שליטה מרחוק על הרכב כמו הפעלה של בקרת האקלים מרחוק, איתור הרכב ועוד. על חווית השמע אחראית, כאופציה, מערכת מבית Meridian היוקרתית עם 14 רמקולים הפזורים בחלל תא הנוסעים. כמובן שנמצא כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני כמו בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, מספר שקעי USB טייפ C ועוד.
קיה EV6 מצויד בכל טכנולוגיית הבטיחות העדכנית ביותר של קיה, זה כולל בקרת שיוט אדפטיבית חכמה המאפשרת נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים, מערכת יציאה בטוחה, מעבר נתיב אוטונומי, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטנומית, הבאת הרכב לעצירה מלאה במידה והנהג לא הגיב לכל התראה ועוד. יש גם מערכת חניה אוטומטית המאפשרת את חניית הרכב דרך המכשיר הסלולרי, כאשר הנהג מחוץ לרכב.
קיה EV6 ישווק עם אופציה לחבילת העיצוב GT ליין המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר, כמובן בהשראת דגם הביצועים EV6 GT שזוכה לא לרק למראה ספורטיבי יותר אלא גם לכיול ספורטיבי יותר של המתלים וההיגוי, למערכת בלימה משודרגת ולאווירה ספורטיבית יותר בתא הנוסעים כולל מושבי ספורט GT בריפוד עור משולב באלקנטרה ועוד.