טויוטה פותחת חטיבת רכבי ספורט הנקראת בשם הקוד "G" ומתחרה ב M של ב.מ.וו ו AMG של מרצדס.
אחרי שטויוטה "הרגה" את כל רכבי הספורט שלה בין אם הסיליקה או הסופרה וה MR2 הקטנה, הוחלט בטויוטה לפתוח חטיבת שיפורים וכיול כמו חטיבת ה-M של ב.מ.וו. ותיפתח רשמית באמצע 2010 והרכבים הראשונים אמורים להמכר כבר בתחילת 2011.
בתערוכת טוקיו Auto Salon 2010,המקיבלה לתערוכת SEMA האמריקאית, תערוכת השיפורים הגדולה של יפן, הציגה טויוטה מספר דגמים בראשם ה-FT-86 G (מפרוייקט המשותף עם סובארו לרכב ספורט קומפקטי, עם הנעה אחורית) עם מנוע בוקסר 2ליטר טורבו של סובארו שפותח יחד עם טויטה.
בכדי להבדיל עצמה מחטיבות M של ב.מ.וו, AMG של מרצדס ואף חטיבת F של לקסוס, חטיבת G של טויוטה תאפשר ללקוחות לקבוע את רמת השיפור והשינויים ברכב כגון, פנים וחוץ הרכב, רכיבים מכניים ומתלים.
אמנם לטויוטה יש חטיבת שיפורים כבר הנקרת "מודליסטה", אך חטיבה זו רק בונה קיטים חיצוניים ומציע שיפורים קלים בלבד. חטיבת G מיועדת להיות כמה רמות מעל ותעבוד בשיתוף מלא עם חחטיבת המרוצים של טויוטה (Gazoo Racing). כנראה שטויוטה מתחילה להפנים שהיא מייצרת יותר מידי רכבים, אמנם יעילים, אך די משעממים.