לקראת אמצע 2024, טויוטה תחל לשווק באירופה את ההיילקס הייבריד 48V, גרסת הנעה חדשה לטנדר של טויוטה עם סיוע חשמלי המשודך למנוע ה-2.8 ליטר טורבו דיזל הבכיר של הדגם. בשורה התחתונה, המערכת הזו מאפשרת לדגם להשיג חיסכון של כ-5% בצריכת הדלק.
הבסיס הוא כאמור אותו מנוע 2.8 ליטר טורבו דיזל של הגרסאות הבכירות יותר של ה- היילקס המייצר הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ. סוללת 48V קטנה במשקל של 7.6 ק"ג המותקנת מתחת למושב האחורי ולא פוגעת בחלל תא הנוסעים. הסוללה הזו אחראית גם אל אספקת מערכת החשמל (12V) של הרכב ועל הזנת המנוע החשמלי שהוצמד למנוע ומייצר 16 כ"ס ומומנט של 6.6 קג"מ.
לפי טויוטה, בזכות התוספת של המנוע החשמלי לרכב תגובה טובה יותר להאצה בנסיעה עירונית ובנסיעה בשטח קשה. טויוטה הוסיפה לדגם מערכת בלימה רגנרטיבית, הטוענת את סוללת ה-48V בזמן האטה, ובמערכת החשמלית מאפשרת את הפסקת פעולת מנוע הדיזל בזמן גלישה לעצירה או בנסיעה במהירות קבועה בטווח מסוים של מהירויות.
יחד עם המערכת ההיברידית, טויוטה הוסיפה להיילקס גם מערכת בורר מצבי שטח המשנה את אופי הפעולה של מערכת בקרת היציבות/משיכה בהתאם לסוג השטח. לרשות הנהג בחירה בין מצב אוטומטי לבין שלב, בוץ, חול, סלעים ושבילים.
טויוטה ביצעה מספר שדרוגים בחלל תא המנוע כך שלמרות התוספת של המערכת החשמלית יכולות הדגם זהות לאלו של שאר גרסאות ההנעה של הדגם, כולל כושר הגרירה שנותר על 3.5 טון, כושר העמסה של 1.0 טון, מרווח גחון של 31 ס"מ וכושר חציית מעבר מים עד לגובה של 70 ס"מ.
לצד כל זה, דגמי 2024 של טויוטה היילקס יזכו לשדרוג בתחום הבטיחות עם הדור העדכני של מערכת Toyota Safety Sense ובמערכת מולטימדיה "8 עדכנית עם אפליקציה לשליטה מרחוק וחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.