עוד אגדת שטח מוטורית, טויוטה לנד קרוזר ממשיך להוביל כבר 60 שנה אנשי שטח לכל נקודה על הגלובוס.
אין לא את הילת העבירות שיש ללנד רובר דיפנדר, אך הלנד קרוזר החוגג היום 60 שנה, הוא ללא ספק אחד מסמלי האמינות האגדיים של טויוטה, עם כלים רבים בני עשרות שנים מתוך ה-6 מיליון שכבר נמכרו, שעדיין מובילים נוסעים בתנאי השטח הקשים ביותר בכל מיני חורים נדחים בעולם.
כמו רוב רכבי אייקוני השטח, גם הלנד קרוזר החל את דרכו מדרישה של הצבא לרכב 4X4. בתחילת 1951, הוצג אב טיפוס ראשון טויוטה BJ עם מנוע שישה צילינדרים 3.4 ליטר ו-87 כ"ס. בזכות העובדה שהוא היה לרכב הראשון שהצליח לטפס את הר פג'י במעלה קשה של 2500 מטר ובכך זכה הרכב בחוזה עבור משטרת יפן והאגדה החלה לצאת לדרך.
רק בשנת 1954, כאשר הוצג הדגם השני, 25 BJ, הוצג לראשונה השם לנד קרוזר.למרות שהוא היה רכב שטח מוצלח, טויטה לא הצליחה לשווק אותה לארה"ב או אירופה, אך היא מצאה קרקע פורייה לרכב השטח שלה באוסטרליה, המזרח התיכון ואפריקה.
עם השנים והדרישות השונות של השווקים, נוצרו מספר גרסאות כולל FJ (סדרה 70) הספרטני לשטח, לנד קרוזר פראדו היותר מוכר לנו כאן בישראל ולנד קרוזר 100 הענק (כיום נקרא 200) עם מנוע V8 בנזין שיועד בעיקר לשוק האמריקאי.
כבר עם הגעתו של הלנד קרוזר לישראל באמצע שנות ה-90, הוא זכה להצלחה מרשימה במכירות תוך כדי שהוא מנהל קרב עיקש מול מיצובישי פאג'רו. בשנים האחרונות, הוא ביסס את מעמדו היטב כרכב השטח הגדול הנמכר ביותר בישראל אך נפח המכירות רחוק מימי הזוהר של הקטגוריה הזו שנכבשה ע"י הקרוסאוברים העירוניים (כדוגמת הראב 4), אך בעיקר בשל תג מחיר המתחיל מ-310,000 ש"ח.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/MeLr5Uoibo4?rel=0{/iframe}
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/FKt7lEWK2RQ?rel=0{/iframe}