כחודשיים לאחר שחשפה לראשונה את היאריס 2020 החדשה, דור רביעי לסופרמיני המצליחה של החברה, טויוטה מציגה את הגרסה לשוק הבית היפני, אותה היא תחל לשווק בפברואר 2020, ומאפשרת לנו לקבל הצצה ראשונה אל המפרט הטכני המלא של הדגם ובעיקר אל הנתונים הטכניים של יחידות ההנעה החדשות של הדגם.
באירופה, היאריס החדשה תשווק עם מבחר של שתי יחידות הנעה המבוססות על מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים מסדרת מנועי Dynamic Force החדשה של טויוטה. המנוע הזה ישווק בגרסה רגילה עם תיבת הילוכים ידנית או רציפה או בגרסה היברידית חדשה וחזקה יותר. לראשונה, את הדגם ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה ולא רק קדמית כולל הנעה כפולה לדגם ההיברידי עם מערכת E-Four הכוללת מנוע חשמלי אחורי נוסף.
בגרסה הרגילה, מנוע ה-1.5 ליטר החדש מייצר הספק מרבי של 120 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 14.8 קג"מ בין 4,800-5,200 סל"ד, זאת לעומת 112 כ"ס ו-13.9 קג"מ במנוע ה-1.5 ליטר 4 צילינדרים הנוכחי. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת הילוכים רציפה חדשה Direct Shift-CVT הכוללת הילוך ראשון קשיח (גלגל שיניים) לטובת יציאה נמרצת יותר מהמקום ופעולה שלפי טויוטה דומה יותר לתיבת הילוכים אוטומטית רגילה. צריכת הדלק המשולבת בדגם זה עומדת על 21.4 ק"מ לליטר בתקן WLTC (נגזרת של תקן WLTP האירופי).
היאריס ההיברידית החדשה מבוססת כאמור על אותו מנוע, אך במחזור אטקינסון, עם הספק מרבי של 91 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ בין 3,800-4,800 סל"ד, זאת לעומת 73 כ"ס ו-11.2 קג"מ בדגם הנוכחי. לא רק מנוע הבנזין חזק יותר, גם המנוע החשמלי החדש עם הספק של 80 כ"ס ומומנט של 14.4 קג"מ לעומת 61 כ"ס ו-17.2 קג"מ הדגם הנוכחי. ההספק הכולל של המערכת עומד על כ-115 כ"ס, לעומת 99 כ"ס בדגם הנוכחי, וצריכת הדלק המשולבת עם בדגם זה עומדת על 35.8 ק"מ לליטר בתקן WLTC.
עם יחידת ההנעה ההיברידית החדשה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.3 שניות לעומת 12.0 שניות בדגם הנוכחי. נסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של 130 קמ"ש, לעומת כ-60 קמ"ש בדגם הנוכחי, ובנסיעה עירונית מתונה, כ-80% מהנסיעה יכולה להתבצע על בסיס המנוע החשמלי בלבד, כך לפי טויוטה.
מנוע נוסף שלא ממש רלוונטי לשוק הישראלי הוא מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים המוכר לנו מהאייגו, בהספק מרבי של 69 כ"ס ומומנט מרבי של 9.4 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית או רציפה (פשוטה יותר, כמו זו של האייגו).
בשוק היפני, כמו דגמים רבים אחרים, האיריס החדשה תוצע עם עזרים לאנשים בעלי מגבלות פיזיות, כגון אפשרות להפנות את מושב הנהג או הנוסע כלפי היציאה לכניסה/יציאה נוחה יותר או מערכת אינטגרלית להרמת כיסא גלגלים לתא המטען.
טויוטה יאריס החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה של טויוטה, בגרסת GA-B לרכבים קומפקטיים, והיא קלה יותר ב-50 ק"ג מהדגם הנוכחי, קשיחה יותר לפיתול ב-30% ובעלת מרכז כובד הנמוך יותר ב-15 מ"מ, אלו מבטיחים לפי טויוטה מכונית דינאמית ובטוחה יותר.
ליאריס החדשה אורך של 3,940 מ"מ, רוחב של 1,745 מ"מ, גובה של 1,470 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,560 מ"מ, לעומת הדגם הנוכחי היאריס החדשה קצרה ב-5 מ"מ חסרי משמעות, נמוכה ב-40 מ"מ, רחבה יותר ב-50 מ"מ ועם תוספת של 40 מ"מ לבסיס הגלגלים. הגרסה לשוק היפני של הדגם שונה במעט במידותיה, עם גובה של 1,500 מ"מ, רוחב של 1,695 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,550 מ"מ.
בתא הנוסעים החדש והצעיר נוכל למצוא, בין היתר: מערכת מולטימדיה "8 חדשה הכוללת לראשונה גם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, משטח טעינה אלחוטי עם מדף ייעודי לסלולרי, לוח מחוונים דיגיטלי (רגיל ברמות הגימור הנמוכות יותר), חימום למושבים, בקרת אקלים, תצוגה עילית "10, בלם יד חשמלי ועוד.
מפרט הבטיחות בדגם שודרג ובין היתר ניתן למצוא בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלים כולל תמיכה בחציית צמתים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת בצידי הרכב, מערכת חניה אוטומטית, בקרת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, תאורה ראשית LED ואור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות נהג, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.