החל משנת 2025 וולוו תחל לצייד את הדגמים שלה המיועדים לשוק הצפון אמריקאי (ארה"ב, מקסיקו וקנדה) בשקע טעינה NACS של טסלה דבר שיאפשר לדגמי המותג לעשות שימוש בכל עמדות הטעינה של טסלה בצפון אמריקה, מספר העומד כיום על כ-12,000 עמדות טעינה.
חלק מדגמי המותג ישווקו כבר החל משנת 2024 עם מתאם לשקע הטעינה המאפשר חיבור לעמדות הטעינה של טסלה והחל משנת 2025 דגמים עם שקע של טסלה ישווקו עם מתאם לעמדות טעינה עם תקע מסוג CCS.
באירופה שולט תקן הטעינה CCS - Combined Charging System שהוצג בשנת 2011 ואומץ באותה תקופה ע"י מספר חברות גדולות כגון אודי, ב.מ.וו, מרצדס, פורד ועוד. התקן הזה מאפשר כיום טעינה בהספק מרבי של עד 350kW ושקע הטעינה בתקן זה מורכב למעשה משני שקעים נפרדים - שקע טעינה עבור AC ושקע טעינה עבור DC.
במקביל, פחות או יותר, טסלה הציגה סטנדרט טעינה משלה, NACS - North American Charging Standard, ולמרות השימוש במילה סטנדרט לא מדובר בתקן מחייב שמקובל על כל גוף מקצועי בתחום התקנים ולכן אף חברת רכב אחרת לא אימצה אותו שכן עקרונית, טסלה יכולה לשנות את הסטנדרט מתי שהיא רוצה מבלי להתחשב בחברות אחרות שאימצו את הסטנדרט הזה. השקע של טסלה שונה ובו אין הפרדה בין טעינה ביתית AC לטעינה מהירה DC ולכן התקע של טסלה קטן, קל ונח יותר לשימוש. יש לציין כי באירופה וישראל דגמי טסלה משווקים עם השקע האירופי - CSS.
המהלך של וולוו לא מגיע משום מקום שכן מכון התקנים הבינלאומי SAE, שהוקם בארה"ב ע"י מהנדסים בתחום הרכב בתחילת המאה הקודמת, הכריז לאחרונה כי הוא החל בתהליך אישור להפיכת תקן NACS של טסלה לתקן סטנדרטי כך שטסלה כבר לא תשלוט למעשה בסטנדרט הזה ויצרנים נוספים יוכלו לייצר עמדות טעינה בתקן הזה.
את המהלך הזה יזמו משרדי האנרגיה והתחבורה האמריקאים יחד עם טסלה ו- SAE וזאת בכדי לשפר ולהרחיב את תשתית הטעינה במדינה. למהלך של וולוו הצטרפו חברות נוספות כגון פורד, GM ועוד והמשמעות של זה היא כי תקן הטעינה של טסלה פשוט יהפוך לסטנדרט בשוק האמריקאי. לאחרונה גם חברת Electrify America, חברת הטעינה של פולקסווגן עבור השוק האמריקאי, הכריזה כי החל משנת 2025 היא תאמץ את תקן הטעינה של טסלה.