וולוו חושפת בסין את ה- ES90, מכונית הסאלון החשמלית הראשונה של וולוו שנולדה להתחרות מול דגמים כגון מרצדס EQE, ב.מ.וו i5 ועוד. למרות מראה הסדאן, וולוו ES90 היא מכונית ליפטבק וסביר להניח שהתצורה הזו עם תא המטען השימושי, תאפשר לחברה לוותר על גרסת סטיישן לדגם.
וולוו EX90 בקצרה:
- מכונית סאלון חשמלית במרכב ליפטבק
- אורך של 5.0 מטר ובסיס גלגלים של 3.1 מטר
- פלטפורמת SPA2 800V נשלטת תוכנה
- הנעה אחורית 333 כ"ס, 92kWh
- 0-100 קמ"ש 6.9 ש', טווח 650 ק"מ
- הנעה כפולה 480 כ"ס, 106kWh
- 0-100 קמ"ש 5.5 ש', טווח 700 ק"מ
- הנעה כפולה 680 כ"ס, 106kWh
- 0-100 קמ"ש 4.0 ש', טווח 700 ק"מ

וולוו ES90 מבוססת על פלטפורמת SPA2, פלטפורמה נשלטת תוכנה ייעודית להנעה חשמלית אשר הוצגה לראשונה עם הקרוסאובר וולוו EX90. מה שכן שונה מה- EX90 זו העבודה שהפלטפורמה תומכת הפעם בארכיטקטורת 800V, לראשונה בוולוו, מהלך שלמעשה דרש מהחברה לתכנן את כל מערכת ההנעה החשמלית שלה מחדש, החל מהסוללה ועד המנועים, כדי להתאימה למתח של 800V. מעבר ליתרונות השונים של הארכיטקטורה הזו, כמו נצילות גבוהה יותר, היא גם מאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת רק 20 דקות וטעינה של 10 דקות תאפשר להוסיף כ- 300 ק"מ לטווח הנסיעה.

וולוו ES90 תשווק עם שלוש יחידות הנעה חשמליות, דגם הבסיס מצויד בהנעה אחורית בהספק מרבי של 333 כ"ס ומומנט מרבי של 48.9 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-6.9 שניות), דגם הביניים מצויד כבר בהנעה כפולה בהספק משולב של 449 כ"ס ומומנט מרבי של 68.3 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-5.6 שניות) ודגם הקצה מצויד בהנעה כפולה בהספק משולב של 680 כ"ס ומומנט מרבי של 88.8 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-4.0 שניות). כמו כל דגמי וולוו, המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש.
דגם הבסיס מצויד בסוללת 92kWh (נטו: 88kWh) המאפשרת טווח נסיעה של 650 ק"מ, שאר הדגמים מצוידים בסוללה בקיבולת של 106kWh (נטו: 102kWh) המאפשרת בשני הדגמים טווח נסיעה של 700 ק"מ. הסוללה מאפשרת חיבור V2L למכשירי חשמל חיצוניים או V2G לחיבור הסוללה לרשת החשמל.

העיצוב החיצוני של וולוו ES90 לא מפתיע אותנו, הוא פשוט בדיוק מה שהיינו מצפים לקבל בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של החברה. הבחירה במרכב ליפטבק עם תקרה אופקית יחסית מאחור גורמת לתחושה כאילו מדובר ברכב עם הגבהת מרכב מסוימת, אך זה לא המקרה ותכנון התקרה נועד פשוט לשפר את מרווח הראש לנוסעים מאחור. לדגם אורך של 5.0 מטר, גובה של 1.50 מטר בלבד ובסיס גלגלים ארוך של 3.10 מטר. למרות מידות הענק תא המטען מסתפק בנפח של 425 ליטר בלבד, נתון הרומז לנו כי הדגם מכוון לשוק הסיני שמעדיף מושב אחורי מרווח יותר על פני תא מטען גדול. קיפול המושבים מאחור מאפשר לקבל נפח של 1,256 ליטר ועבור כבל הטעינה יש תא מטען קדמי קטן בנפח של 22 ליטר.

וולוו כנראה שהקשיבה לביקורת על תכנון תא הנוסעים של ה- EX90 ולכן עיצובה באופן שונה את הקונסוה בין המושבים כך שחללי האחסון נגישים ושימושיים יותר, נוסף עוד מדף אחסון מאחור המסך המרכזי ("14.5) וגלגל ההגה כולל כעת כפתורים ברורים במקום משטח מגע חלק. מאחורי גלגל ההגה נמצא לוח מחוונים "9 אותו מגבה מערכת תצוגה עילית. מערכת המולטימדיה מבוססת אנדרואיד וכוללת את כל שירותי הרשת של גוגל, תפעול קול, עדכוני OTA, קישורית 5G, אפליקציה לשליטה מרחוק, חנות אפליקציות ועוד.
וולוו מבטיחה כי חלל תא הנוסעים של ה- ES90 שקט במיוחד אך אם אתם נוהגים ליהנות ממוזיקה בדרך תשמחו לגלות כי ברמת הגימור הבכירה הותקנה מערכת שמע מבית Bowers & Wilkins הכוללת 25 רמקולים. האוויר בתא הנוסעים יהיה נקי במיוחד בזכות מערכת סינון בעלת תו תקן לסינון אלרגנים ומזהמים שונים ועל נוחות הנסיעה אחראים קפיצי אוויר משולבים בבולמים אדפטיביים.

כמובן שאי אפשר לדבר על וולוו בלי לדבר על בטיחות. במקום שימוש בשלל מחשבים, וולוו ES90 עושה שימוש במערכת עיבוד מרכזית אחת המבוססת על שני שבבי NVIDIA DRIVE AGX Orin שבין היתק תשלוט גם על מערך החיישנים של מערכת הבטיחות, מערך הכולל חיישן LiDAR, חמישה חיישני רדאר, שמונה מצלמות ו-12 חיישנים אולטרסוניים. המערכת תאפשר לפי וולוו נהיגה אוטונומית ברמה 3 כאשר עדכוני OTA עתידיים ישדרגו את יכולות המערכת.