טויוטה חושפת שני מנועים קטני נפח חדשים העושים שימוש במחזור אטקינסון ומציעים שיפור של עד 30% בצריכת הדלק.
טויוטה חושפת היום (ה') שני מנועים חדשים שהם חלק ממשפחת מנועים חדשה שחברה מפתחת ושתכלול 14 מנועים חדשים אשר ישמשו את דגמי טויוטה השונים החל משנה הבאה.
שני המנועים הראשונים להיחשף הם מנועים בנפח 1.0 ליטר ו-1.3 ליטר אשר ישמשו בעתיד הקרוב דגמים כגון היאריס ואייגו. בכל המנועים החדשים, טויוטה התמקדה בשיפור הנצילות התרמית שמשמעותה במילים פשוטות, שימוש בפחות דלק עבור אותה עבודה של המנוע.
מנוע ה-1.3 ליטר החדש של טויוטה, עושה שימוש במחזור אטקינסון במקום במחזור אוטו המקובל. במנועים המבוססים על מחזור אטקינסון, יחס התפשטות הגז לאחר ההצתה גדול יותר מיחס הדחיסה (יחס נפחים), מה שמאפשר למנוע להשיג נצילות תרמית גבוהה יותר ממנוע במחזור אוטו', אך זאת על חשבון הספק נמוך יותר.
עד היום, טויוטה עשתה שימוש במנועים בנזין במחזור אטקינסון רק ביחידות ההנעה ההיברידיות שלה בהן המנוע החשמלי פיצה על ההספק הנמוך של מנוע הבנזין. באמצעות פיתוח ראש מנוע מתקדם, יחד עם מערכת לקירור גזי הפליטה (EGR), יחס דחיסה גבוה יחסית ותזמון שסתומים משתנה אלקטרוני (VVT-iE), טויוטה הצליחה להשיג עם מנוע זה נצילות תרמית של-38% (נתון הנחשב לגבוה במיוחד) זאת ללא איבוד משמעותי של הספק לעומת מנוע מקביל. לפי טויוטה, מנוע זה, בשילוב של מערכת עצור/סע, יציע שיפור של 15% בצריכת הדלק לעומת מנוע מקביל, כמו זה המשמש את היאריס למשל.
מנוע נוסף שטויוטה מציגה היום הוא מנוע 1.0 ליטר המפותח במשותף עם דייהטסו (שבבעלות חלקית של טויוטה). גם מנוע זה עושה שימוש במחזור אטקינסון ומשיג נצילות תרמית מרבית של 37%. לפי טויוטה, מנוע זה יציע שיפור של כ-30% בצריכת הדלק ממנוע מקביל, כמו זה המשמש את האייגו החדשה לדוגמה.