הקונספט Mission X נולד בכדי להפוך בעתיד לרכב החוקי לכביש שישיג את זמן ההקפה המהיר ביותר על מסלול הנורבורגרינג הגרמני, שיא בו מחזיקה כרגע זה מרצדס עם ה- AMG ONE שקבעה זמן הקפה של 6 דקות ו-35 שניות.
לעומת AMG ONE המצוידת במערכת הנעה היברידית שמקורה ברכיבים וטכנולוגיה מעולם הפורמולה 1, עם הספק כולל של 1,063 כ"ס, פורשה Mission X, אם אכן תגיע לפס הייצור, תהיה מכונית חשמלית טהורה עם נתון מדהים של 1 כ"ס לכל ק"ג, נתון שגם בשלב זה נשמע דמיוני בעולם ההנעה החשמלית, לפחות עבור רכבים שמסוגלים לנסוע קצת יותר מכמה עשרות קילומטרים.
נתון מרשים נוסף הוא יכולת הטעינה המהירה של הדגם במתח של 900V, כפול מזה של פורשה טייקן טורבו S הנחשב כיום לרכב בעל הטעינה המהירה ביותר בעולם, לא בהספק הטעינה המרבי העומד על 250kW, אלא בתנאי אמת, בפועל. השאלה המעניינת כאן היא האם מדובר בטכנולוגיית סוללות שונה/חדשה או שרק בתכנון מורכב ומוקפד למערכת הקירור ובקרת הטמפרטורה של התאים בסוללה.
לקונספט Mission X אורך של 4,596 מ"מ, רוחב של 1,999 מ"מ, גובה של 1,199 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,728 מ"מ. פורשה לא מציינת בשלב זה את משקל הדגם, אך בכדי להשיג זמנים מהירים נדרשים שני דברים עיקריים, מעבר לכוח כמובן, משקל נמוך עד כמה שניתן וכוח הצמדה גבוה המאפשר לבצע פניות במהירות גבוהה.
על המשקל הנמוך אחרי שימוש נרחב בסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק (CFRP) ועל כוח ההצמדה אחרי תכנון מוקפד של זרימת האוויר מעל ומתחת לרכב ולפי פורשה לדגם הזה כוח הצמדה "גבוה יותר משמעותית" מזה של פורשה 911 GT3 RS, הגרסה מכוונת המסלול של ה-911 שבעצמה קבעה זמן הקפה מרשים של 6 דקות ו-49 שניות וכאן מדובר על רכב עם הספק מרבי של 525 כ"ס בלבד.
פורשה לא מרחיבה בפרטים טכניים אך הסוללה שתשמש את הדגם תוכננה כך שעיקר המשקל יהיה מרוכז קצת מאחורי מושב הנהג, בדומה למכונית בנזין עם מנוע מרכזי, נתון התורם לניהוג ויכולת שינוי הכיוון הזריזה של הדגם.
בעידן החשמלי בו גם רכב סאלון כמו טסלה מודל S יכול להשיג נתוני תאוצה חלומיים, מה שנשאר למותגי מכוניות הספורט זה להשיג זמני הקפה מהירים על מסלול הנורברוגרינג, משימה קשה פי כמה וכמה כפי שטסלה למדה על בשרה. כל זה בצד של מחלקת יחסי הציבור, מי שרוכש מכונית ספורט מהטעמים הנכונים מתעניין יותר ביכולת של הרכב לפנות ויותר מכך, ביכולת השליטה ברכב לפני ומעבר למגבלות האחיזה ובמשוב שהרכב יודע לספק לנהג.