פיסקר ממשיכה לספק לנו פרטים על היצע הדגמים העיתידיים שלה אותם נפגוש במהלך השנים 2024 ו- 2025, אז לאחר שהחלה בשיווק האושן והציגה את מכונית הספורט פיסקר רונין ואת הטנדר החשמלי הקומפקטי פיסקר אלסקה, פיסקר מספקת כעת מידע על פיסקר פר (pear - אגס).
פיסקר פר הוא קרוסאובר 5-6 מושבים קומפקטי חשמלי, עם אורך של 4.55 מטר הוא דומה לפולקסווגן ID4, אותו החברה מתכננת להשיק בשנת 2025 במחיר של $29,900 בשוק האמריקאי, מדובר במחיר אטרקטיבי למדי עוד לפני שלוקחים בחשבון כי מדובר בדגם שיהיה זכאי להטבת מס בסכום של $7500.
פיסקר מציינת כי הדגם ישווק עם מבחר של שתי סוללות המאפשרות לדגם טווח נסיעה של 320 ק"מ עד 560 ק"מ בתקן WLTP, בשלב זה מדובר כמובן רק בהערכת יצרן. פיסקר לא מציינת את ההספק של מערכת ההנעה החשמלית (אחורית) אך היא כן מציינת את נתון התאוצה 0-100 קמ"ש של הדגם אשר יעמוד על 6.5 שניות בדגם הטווח הקצר ו-7.0 שניות בדגם הטווח הארוך - בשל תוספת המשקל של הסוללה. בשלב מאוחר יותר החברה מתכננת להשיק גרסת ביצועים לדגם עם הנעה כפולה - PEAR Extreme.
מכיוון שאין כאן תעלת הינע מרכזית, פיסקר ניצלה את העבודה הזו עבור אפשרות למקום לנוסע שלישי בשורה הראשונה אך כפי שאתם יכולים לראות בתמונות זה לא בדיוק הונדה FR-V שהיה מצויד במושב שלישי נפרד. בכל המקרה הבחירה היא שלכם, בין חמישה מושבים לבין שישה.
פיסקר מציינת כי הדגם מצויד בדור הבא של מערכת העיבוד המרכזית של הרכב (6.2 TFLOP) ולצד יכולות גבוהות יותר של עיבוד נתונים המערכת כוללת גם תקשורת 5G/WiFi6.
כמו טסלה, המחיר האטרקטיבי מושב באמצעות מינימליזם, חומרים זולים יחסית והתבססת מלאה על המסך המרכזי לתפעול מרבית מערכות הרכב. כמובן שיש לקחת בחשבון שבשלב זה עדיין מדובר בקונספט אז צריך להמתין לגרסת הייצור שכן, לדוגמה, לא יעלה על הדעת לשווק בשוק האמריקאי רכב ללא מספר מחזיקי כוסות.
בשלב זה לפחות, נדמה כי פיסקר עושה המון דברים נכונים, האושן שלה זוכה לביקורות נלהבות לצד טווח יוצא דופן של עד 707 ק"מ ומחיר תחרותי לדגמים כגון טסלה מודל Y, פיסקר אלסקה, הטנדר החשמלי בגודל של טויוטה היילקס, ייכנס לנישה בה אין כרגע יותר מידי מתחרים וה- פר נכנס לסגמנט מאוד פופולרי באירופה בתמחור אטרקטיבי. וכן, יש גם דגם הילה בייצור מוגבל, פיסקר רונין המרהיבה עם הבטחה לטווח נסיעה של מעל ל-900 ק"מ ונתון 0-100 קמ"ש של כ-2.0 שניות.