לאחר עיכוב קל, פיסקר החלה לאחרונה במסירות ראשונות באירופה של הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, פיסקר אושן (Ocean), המציע תמחור תחרותי וטווח נסיעה יוצא דופן. פיסקר אושן הוא דגם מתחרה לדגמים כגון טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5 ועוד.
פיסקר אושן מבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית ולדגם אורך של 4,775 מ"מ, רוחב של 1,982 מ"מ, גובה של 1,629 מ"מ ובסיס גלגלים גדול של 2,921 מ"מ, כך שמדובר בדגם גדול ומרווח לנוסעים ומטען.
לאחר שהשיקה את הדגם במהדורת השקה מוגבלת (אושן One), פיסקר תשווק את האושן בשלוש דגמים עיקריים, לכולם סוללה המאפשרת חיבור V2L או V2G, טעינה ביתית 11kW וטעינה מהירה DC בהספק של עד 200kW. לסוללה מוצמדת אחריות של 10 שנים עד 160,00 ק"מ.
אושן Sport:
- הנעה קדמית 275 כ"ס
- 0-100 קמ"ש: 7.4 שניות
- מהירות מרבית: 160 קמ"ש
- סוללה: LFP בקיבולת של 75kWh
- טווח נסיעה: 440 ק"מ
- מחיר בבריטניה: £35,970
אושן Ultra:
- הנעה כפולה 540 כ"ס
- 0-100 קמ"ש: 4.2 שניות
- מהירות מרבית: 200 קמ"ש
- סוללה: NMC בקיבולת של 105kWh
- טווח נסיעה: 610 ק"מ
- מחיר בבריטניה: £49,880
אושן Extreme:
- הנעה כפולה 564 כ"ס ו-75.1 קג"מ
- 0-100 קמ"ש: 3.9 שניות
- מהירות מרבית: 200 קמ"ש
- סוללה: NMC בקיבולת של 105kWh
- טווח נסיעה: 707 ק"מ בתקן WLTP
- מחיר בבריטניה: £60,880
הערות לנתונים: קיבולת הסוללה היא קיבול נטו וכולן מייצור של CATL. נתון התאוצה של דגם אקסטרים הוא עם גלגול של 0.3 מטר - כפי שטסלה מודדת את דגמי הביצועים שלה. בשלב הזה רק הטווח של דגם אקסטרים הוא טווח WLTP רשמי, זו הסיבה להפרש המשמעותי בין דגם אקסטרים לדגם אולטרה למרות שימוש באותה סוללה ואותה מערכת הנעה. תוספת ההספק של דגם אקסטרים היא תוספת "בוסט" במצב יציאה מהמקום. דגם אקסטרים מצויד בנוסף בגג סולארי שלפי החברה יכול להוסיף כ-3200 ק"מ לטווח הנסיעה, בשנה.
מחירי הדגם בשוק הבריטי זולים יותר או מקבילים למחירים של טסלה מודל Y בשוק זה כאשר לפיסקר יתרון משמעותי בתחום טווח הנסיעה בדגם הבכיר עם תוספת של מעל ל- 170 ק"מ לטווח הנסיעה לעומת Y לונג ריינג'. יחד עם זאת, גם אם מדובר ברכב מעולה שיהפוך למבוקש מאוד בשלב זה לפיסקר יכולת ייצור מוגבלת מאוד שכן היא לא מחזיקה כרגע בפס ייצור, את האושן היא מייצרת באמצעות ענק הרכב האוסטרי Magna Steyr שגם אחראי על פיתוח הפלטפורמה החשמלית של הדגם. Magna Steyr מייצרת רכבים מיוחדים כגון מרצדס G קלאס, טויוטה סופרה, ב.מ.וו Z4 והיא גם הייתה אחראית על חלק מהייצור של סדרה 5 היוצאת של ב.מ.וו, בין היתר.
העיצוב החיצוני של הפיסקר אושן מיוחד, מודרני ונעים לעין. תוכנן הרכב נעשה גם במחשבה על בעלי כלבים כך שאת כל החלונות מאחור, תא מטען ושליש אחורי, ניתן לפתוח באופן חשמלי. תא הנוסעים מציג עיצוב מינימליסטי למדי עם מסך מרכזי ענק בגודל של עד "17.1, שיכול להסתובב על ציר, ומתחתיו נמצא ממשק פיזי לשליטה על בקרת האקלים, צמד משטחי טעינה ומול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי צר המציג רק מידע חיוני.
בפיסקר השקיעו רבות בשימוש בחומרים ממוחזרים עבור תא הנוסעים כך שמה שנראה מצוין בתמונות, בחלקו לפחות פחות מרשים במציאות. מה עוד פחות מוצלח? אין תא כפפותה - יש מגשי טאקו, עיקר השליטה היא דרך המסך המרכזי, כולל לדוגמה כיוון פתחי המיזוג, יש שלוש דרגות לבלימה הרגנרטיבית אך אין נהיגה בדוושה אחת, כמו במודל Y יש חימום למושבים אך אין אופציה לאוורור.
בכל רמות הגימור נמצא עדכוני OTA, מפתח דיגיטלי, חישוקי "20 (אופציה ל-"22), דלת תא מטען חשמלית, מראה מרכזית דיגיטלית, חלון גג פנורמי כפול עם חלק קדמי נפתח, תאורת LED מלאה, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, 9 כריות אוויר, קישוריות 4G, שקעי USB מלפנים ומאחור, אפליקציה לשליטה מרחוק, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, זיהוי תמרורים, מערכת יציאה בטוחה, סייען חניה, אור גבוה אוטומטי, ניטור תנועה חוצה מלפנים ועוד.
רמות הגימור הבכירות יותר מוסיפות עוד מערכות בטיחות מתקדמות, גג סולארי, ריפודי אלקנטרה, מערכת שמע משודרגת עם 15 רמקולים, מצלמת 360 מעלות, ריפודים משודרגים, חימום למושבים וגלגל ההגה, מסך שליטה על מערכת המולטימדיה במושב האחורי, כיוון חשמלי למושב האחורי, מערכת חניה אוטומטית, מצלמת דרך כולל הקלטת אירועים בזמן חניה ועוד.