ב.מ.וו חושפת את דגם X1 M35i xDrive המבוסס על דגמי X1 החדשים ומהווה את גרסת הביצועים הבכירה של הדגם. עם דגם זה ב.מ.וו תוכל להתחרות מול דגמים כגון מרצדס GLA 35 אך לא מול GLA 45 או אודי Q3 RS החזקים יותר משמעותית.
בחזית הדגם נמצא את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש והחזק ביותר של ב.מ.וו, מנוע השייך לדור החדש של המנועים המודולריים של ב.מ.וו הפועל במחזור מילר החסכוני ומצויד במערכת מחזור גזי פליטה EGR. בגרסה שבדגם המנוע זכה למגוון שדרוגים של חטיבת M, כגון גל ארכובה מחוזק, מערכת שימון משודרגת וחלקים מחוזקים שונים שנלקחו ממנוע השישה צילינדרים B58 של החברה.
המנוע הזה מייצר בדגם X1 M35i הספק מרבי של 300 כ"ס באירופה או 317 כ"ס בשוק האמריקאי, יחד עם מומנט מרבי של 40.8 קג"מ המתקבל בין 2,000-4,500 סל"ד. הוא משודך לתיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה xDrive ועל הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.4 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש
על גלגל ההגה נמצא מנופי העברת הילוכים ולחיצה רצופה של כשנייה על המנוף השמאלי תכניס תפעיל את מצב M Sport Boost בו כל המערכות נכנסות למצב הספורטיבי ביותר לטובת בוסט של האצה. ביציאה מתיבת ההילוכים מותקן דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני עם המחלק את המומנט בין הגלגלים הקדמיים בהתאם למצב האחיזה (נעילה של עד 26%).
בכל פינות הדגם נמצא חישוקי "19 בעיצוב ייחודי לדגם (אופציה לחישוקי "20) ובולמי M אדפטיביים עם קפיצים קשיחים יותר המנמיכים את המרכב ב-15 מ"מ לעומת שאר גרסאות ה- X1. מאחורי החישוקים נמצא מערכת בלימה M Sport עם קליפרים קדמיים בעלי 4 בוכנות וצלחות בלימה בקוטר של 385 מ"מ מלפנים ו-330 מ"מ מאחור. לקוחות הדגם יוכלו לשדרג לצלחות/רפידות M Compound המציעות הפחתת משקל לצד שיפור התחושה, יציבות הבלימה והעמידות.
מעבר לעיצוב החיצוני שזכה למנה גדושה של שרירים, בתא הנוסעים נמצא מושבי ספורט, גלגל הגה M, שימוש נרחב בעור ואלקנטרה וכמובן שגם אבזור עשיר, כולל מערכת iDrive 9 החדשה של ב.מ.וו המבוססת על אנדרואיד. החידוש העיקרי במערכת הזו, מעבר לעיצוב מעודכן, הוא ממשק QuickSelect המאפשר לנהג לבחור ווידג'טים של האפליקציות השימושיות ביותר עבורו על המסך הראשי כך שכבר אין צורך לדפדף בין מסכים ותפריטים.