דאצ'יה הציגה בז'נבה גרסה חדשה לדאסטר, 1.2 ליטר טורבו 125 כ"ס עם הנעה כפולה.

דאצ'יה דאסטר

דאצ'יה, החוגגת השנה עשור מאז נרכשה ע"י רנו ומסירות של מעל ל-3.1 מיליון רכבים באירופה, הציגה בתערוכת ז'נבה גרסת הנעה חדשה לרכב הפנאי שלה – דאצ'יה דאסטר. הגרסה החדשה משלבת בין מנוע ה-1.2 טורבו TCe, שהוצע עד היום עם הנעה קדמית בלבד, לבין הנעה כפולה 4WD.

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

 

למנוע הספק מרבי של 125 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ הזמין בטווח של 2,000-3,000 סל"ד (90% מהמומנט זמין החל מ-1,500 סל"ד). כמו בדאסטר 4X4 דיזל המוכר, גם כאן המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית הכוללת הילוך ראשון נמוך יחסית לטובת "זחילה" בשטח והילוך שישי ארוך יחסית לטובת חיסכון בצריכת הדלק בנסיעה בינעירונית. בנוסף לכך, המנוע משודך למערכת עצור/סע להפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים בזמן עצירה.

 

למערכת ההנעה הכפולה 3 מצבי פעולה: הנעה קדמית בלבד, כפולה עם חלוקה של 50/50 לציר הקדמי/אחורי ומצב אוטו' בו המערכת מעבירה את הכוח לאחור – עד 50% - בהתאם למהירות הנסיעה ולמצב האחיזה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.