דאצ'יה הציגה בז'נבה גרסה חדשה לדאסטר, 1.2 ליטר טורבו 125 כ"ס עם הנעה כפולה.

דאצ'יה דאסטר

דאצ'יה, החוגגת השנה עשור מאז נרכשה ע"י רנו ומסירות של מעל ל-3.1 מיליון רכבים באירופה, הציגה בתערוכת ז'נבה גרסת הנעה חדשה לרכב הפנאי שלה – דאצ'יה דאסטר. הגרסה החדשה משלבת בין מנוע ה-1.2 טורבו TCe, שהוצע עד היום עם הנעה קדמית בלבד, לבין הנעה כפולה 4WD.

 

למנוע הספק מרבי של 125 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ הזמין בטווח של 2,000-3,000 סל"ד (90% מהמומנט זמין החל מ-1,500 סל"ד). כמו בדאסטר 4X4 דיזל המוכר, גם כאן המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית הכוללת הילוך ראשון נמוך יחסית לטובת "זחילה" בשטח והילוך שישי ארוך יחסית לטובת חיסכון בצריכת הדלק בנסיעה בינעירונית. בנוסף לכך, המנוע משודך למערכת עצור/סע להפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים בזמן עצירה.

 

למערכת ההנעה הכפולה 3 מצבי פעולה: הנעה קדמית בלבד, כפולה עם חלוקה של 50/50 לציר הקדמי/אחורי ומצב אוטו' בו המערכת מעבירה את הכוח לאחור – עד 50% - בהתאם למהירות הנסיעה ולמצב האחיזה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.