לאחר שחשפה את הדגם כקונספט בחודש אפריל השנה, ג'נסיס חושפת כעת את ה- GV80 קופה, גרסת הקופה של ג'נסיס GV80 שתתחרה מול דגמים כגון אודי Q8, ב.מ.וו X6, מרצדס GLE קופה ועוד. דגם GV80 קופה החדש כבר נשען על דגמי 2024 המחודשים של ה- GV80 המציגים מתיחת פנים מקיפה לדגם. עם 170,000 יחידות שנמכרו עד היום מהדגם, מאז שנת 2020, מדובר בסיפור הצלחה של ג'נסיס כמותג יוקרה חדש בשוק הרכב העולמי. את ג'נסיס GV80 קופה נפגוש בישראל לקראת סוף 2024.
העיצוב החיצוני של ג'נסיס GV80 קופה קצת פחות אגרסיבי מזה של הקונספט לדגם, אך עדיין שומר על כל המאפיינים המעניקים לדגם את המראה הדינמי והמתבקש בדגם מסוג זה. בשורה התחתונה, ג'נסיס הצליחה לייצר כאן קרוסאובר קופה בעיצוב מוצלח מאוד עם פרופורציות נכונות מכל זווית, דבר שלא ניתן לומר על הדגמים המתחרים.
לג'נסיס GV80 קופה אורך של 4,965 מ"מ, רוחב של 1,975 מ"מ, גובה של 1,710 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,995 מ"מ ונפח תא מטען גדול של 644 ליטר. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין מבחר עשיר של צבעים למרכב החיצוני, כולל 4 גוונים שונים של מט, ובחישוקי "20 או "22 מוגזמים.
בשלב זה לפחות, ג'נסיס GV80 קופה ישווק עם שלוש יחידות הנעה: 2.5 ליטר טורבו בהספק מרבי של 304 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ או מנוע 3.5 ליטר V6 טורבו בהספק מרבי של 380 כ"ס ומומנט מרבי של 54 קג"מ. שתי יחידות הנעה אלו מוכרות לנו משאר דגמי ג'נסיס העדכניים.
עבור ג'נסיס GV80 קופה ג'נסיס מציגה גרסה חדשה למנוע ה-3.5 ליטר V6 טורבו הנעזרת בסיוע חשמלי 48V ומוסיפה מגדש-על חשמלי e-S/C לטובת שיפור תגובת המנוע בסל"ד נמוך. עם מנוע זה לדגם הספק מרבי של 415 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ כבר החל מ-1,300 סל"ד.
בכל המקרים המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית E-LSD על הציר האחורי. ג'נסיס GV80 מצויד בנוסף במערכת בלימה משודרגת, עם בוסטר חשמלי, הכוללת אפשרות לבחירת תגובת הדוושה בין מצב נוחות למצב ספורט עם תגובה חדה ומיידית יותר, וכן במערכת הסורקת את פני השטח לפני הרכב ויחד עם מידע ממערכת הניווט ומתאימה את כיול הבולמים האדפטיביים בהתאם.
האווירה הספורטיבית ממשיכה גם אל חלל תא הנוסעים כאשר GV80 קופה זוכה באופן ייחודי לגלגל הגה ספורטיבי עם עם מנופי העברת הילוכים מאלומיניום, גימורי קרבון, דוושות מתכת, תצוגת ספורט ייעודית בלוח המחוונים הדיגיטלי ומושבים ספורט אוחזים יותר עם כריות אוויר להתאמת התמיכה באופן אישי. אם לא תהיו מרוצים מהסאונד של מערכת הפליטה, תוכלו "לשדרג" אותו באמצעות הגברת האפקט דרך מערכת השמע של הרכב.
כאמור, ג'נסיס GV80 קופה מבוסס על דגמי מתיחת הפנים של ה-GV80, כך שאנחנו פוגשים כאן את תא הנוסעים המעודכן של הדגם הכולל עיצוב חדש לדשבורד ומסך פנורמי OLED ענק בגודל "27 עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, במקום שני מסכים נפרדים בדגם היוצא. מתחת לפתחי המיזוג הצרים נמצא ממשק קיצורים חדש למערכת המולטימדיה, שלא היה בדגם היוצא, ומתחת לו נמצא ממשק חדש לשליטה על בקרת האקלים, המפוצלת ל-3 אזורים, חימום/אוורור המושבים ועוד.
לצד מחזיקי הכוסות נמצא ממשק שליטה חדש על מערכת המולטימדיה ותיבת ההילוכים, ממשק עם חוגה חדשה וידידותית יותר למשתמש לשליטה על מערכת המולטימדיה. הנוסעים מאחור יוכלו ליהנות ממסכי "14.6 אישיים עם מערכת המציעה שירותי הזרמת מדיה שונים, כיוון חשמלי למושבים וממשק מגע בין המושבים לשליטה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים. רשימת האבזור ארוכה מדי כדי לציין את כולה, אך בין היתר נוכל למצוא גם מצלמת דרך עם שתי מצלמות, מראה מרכזית דיגיטלית, מפתח דיגיטלי, אפליקציה לשליטה מרחוק, חימום גם למשענת בין המושבים, מערכת שמע מבית B&O עם 18 רמקולים, מערכת סינון רעשים אקטיבית ועוד, כל זה לצד מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות בדור עדכני הכולל, לדוגמה, מעבר נתיב אוטונומי, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת ניווט ועוד. כמובן שחלק מהאבזור ברשימה הוא אופציה בלבד.