מאסק נד קאמינס
הנמסיס של מאסק נבחרה לעמוד בגוף שמפקח על טסלה.
מאסק נד קאמינס
הנמסיס של מאסק נבחרה לעמוד בגוף שמפקח על טסלה.

על מיסי קאמינגס (Missy Cummings) כנראה שמעולם לא שמעתם, אך היא טייסת קרב לשעבר בחיל האוויר האמריקאי, היא בעלת תארים במתמטיקה, הנדסת מערכות חלל, פרופסורית בכירה במעבדת המחקר לאוטונומיה, AI ורובוטיקה באוניברסיטת דיוק ובכל השנים האחרונות התמחתה בכל הקשור בנהיגה אוטונומית. כעת, מיסי גם מחזיקה בתואר יועצת בכירה בתחום הבטיחות ל- NHTSA, הגוף הרגולטורי האחראי על כל נושאי הבטיחות בתחום התחבורה היבשתית בארה"ב, הגוף שלדוגמה מחייב את יצרני רכב לבצע ריקול.

 

מדוע בטסלה לא יאהבו את המינוי הזה? כי במסגרת תחומי ההתמחות שלה קאמינגס השמיע יותר מפעם אחת ביקורת חריפה נגד הגישה של טסלה לכל נושא הנהיגה האוטונומית, לא רק על השימוש בשמות מטעים כמו Autopilot או FSD- FULL SELF DRIVING, אלא גם על פעולת המערכת עצמה.

 

טסלה הולכת על חבל דק כבר שנים רבות מול ה- NHTSA בכל הקשור לנושאים רגולטורים בתחום הנהיגה האוטונומית, לכולם לדוגמה ברור כי מערכת FSD מציעה יכולות נהיגה אוטונומית גבוהות אך בטסלה טוענים כי המערכת שלהם היא עדיין ברמה 2 בלבד בשלב זה. המשמעות של זה היא כי כל עוד המערכת ברמה 2 החברה לא מחוייבת לדווח על פעולת המערכת בכל הניסויים שהחברה עושה על הכביש הציבורי והיא לא מחויבת לספק לרשויות (NHTSA) דוחות קבועים על ביצועי המערכת ובעיקר על מקרים בהם המערכת התנתקה, לא הצליחה להגיב כראוי וכמובן בכל מקרה של תאונה בזמן שהמערכת פעלה.

 

חובבי טסלה מרעישים את הרשת בנושא זה, לא רק כי מיסי השמיע ביקורת כלפי טסלה אלא גם בשל תפקידה הקודם כיועצת לחברת veoneer המפתחת חומרה ותוכנה בתחום הבטיחות והנהיגה האוטונומית.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.