טסלה סייברטראק 2025
טסלה סייברטראק.
טסלה סייברטראק 2025
טסלה סייברטראק.

טסלה היא ללא ספק סיפור הצלחה, זו החברה הראשונה שהבינה איך לשווק בהצלחה רכב חשמלי ולהפוך אותו ממוצר יקר למשוגעים לדבר בלבד למוצר נחשק וסמל סטטוס. כאשר עלויות הייצור פחותו, טסלה השיקה שני דגמים, מודל 3 ומודל Y, שעד היום נחשבים לאמת המידה בתחום הרכב החשמלי כאשר המודל Y הפכה לא רק לרכב החשמלי הנמכר ביותר בעולם אלא לדגם הנמכר ביותר בעולם, זו הסיבה שטסלה השקיעה לא מעט בהשקת המודל Y החדשה. 

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

בשנים 2019 ו-2020 טסלה הכריזה על שני מוצרים שהיו אמורים להעלות את החברה לגבהים חדשים, המוצר הראשון הוא הסייברטראק, הטנדר החשמלי של החברה שהיה אמור להיות כוכב בשוק בו נמכרים מדי שנה כ-3 מיליון טנדרים, השוק האמריקאי כמובן, והמוצר השני והחשוב יותר הוא סוללת ה- 4680 החדשה שהייתה אמורה לספק טווח נסיעה גדול יותר ובעיקר להוזיל עוד יותר את עלויות הייצור שכן סוללה בגודל הזה מאפשרת להפחית את מספר התאים בסוללה מכמה אלפים לכמה מאות (או קצת יותר מ-1000 במקרה של הסייברטראק). 

 

2025 טסלה סייברטראק
טסלה סייברטראק.

עד לשלב זה, כלומר סוף 2024, שני המוצרים רחוקים מלעמוד בהבטחה הגדולה. כאשר טסלה הציגה את הסייברטראק בשנת 2019 ההבטחה הייתה לטנדר פיק-אפ מחיר בסיס של $39,900 וטווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ לדגם הבסיס ועד לגרסת קצה "סייבר-ביסט" סופר מהירה עם טווח נסיעה של מעל ל-800 ק"מ במחיר של $69,900. 

 

מה קיבלנו בפועל? מחירים הגבוהים בכ-$30,000 כך שדגם הקצה "סייבר-ביסט" עם שלושה מנועים נמכר במחיר של $99,990, בסוג מהדורת מייסדים מיוחדת, ובמקום טווח נסיעה של מעל ל-800 ק"מ נשארנו עם טווח נסיעה של 484 ק"מ בלבד. על הנייר, לסייברטראק נרשמו מעל למיליון הזמנות מוקדמות מאז חשיפת הדגם כך שעקרונית הדגם היה אמור להיות Out of Stock למשך תקופה של מספר שנים עד שהייצור היה מדביק את הקצב, בפועל הדגם לא רק זמין לרכישה לכל אחד ואחת יש גם לא מעט יחידות שזמינות למסירה מיידית (חדשים או רכבי הדגמה) ולא רק מגרסת הקצה אלא גם מגרסת הביניים החדשה עם הנעה כפולה וטווח נסיעה 523 ק"מ, הנמכרת במחיר של $79,990. 

 

טסלה סייברטראק תא הנוסעים
טסלה סייברטראק.

במחירים אלו ויחד עם טווח הנסיעה המוגבל - במיוחד כאשר מחברים נגרר, הסייברטראק הוא לא יותר מרכב לייף-סטייל, נישה קטנה בתחום הטנדרים הגדולים בשוק האמריקאי. זה לא שאין טנדרים בנזין/דיזל במחירים של $80,000 בשוק האמריקאי, פורד F-150 רפטור הוא דוגמה לכך, אך אלו רק תוספות של ביצועים או פינוק ויוקרה למי שרוצה,אך מי שצריך טנדר עבודה יכול להסתפק בגרסאות הרגילות, לשלם $35,000-$45,000 ולצאת מהסוכנות עם טנדר עבודה שיהיה שימושי יותר כמעט בכל תחום מה- סייברטארק. אולי לא טכנולוגי ומתקדם, אבל גם כזה שלא מחסיר דבר ממה שצריך בטנדר. 

 

כמה יחידות טסלה מסרה מהסייברטראק בשנת השיווק הראשונה של הדגם? זה נתון שטסלה נמנעת מלפרסם ובדוחות של החברה הדגם נכלל במסירות של המודל X והמודל S אך הנתונים מצביעים על מסירות של לא יותר מ-20,000 יחידות מהדגם. כמובן שנהיה חכמים יותר בסוף 2025 אך נדמה שהחלומות של מאסק על מכירה של כ-500,000 יחידות בשנה מהדגם די רחוקים מיישום. 

 

טסלה סוללה
טסלה 4680 - הבטחה שטרם מומשה.

בשנת 2020 טסלה הציגה את סוללת ה-4680 שלה, הסוללה הזו, שהיא גדולה פי 5 בערך מסוללת ה-21700 שנמצאת במיליוני רכבים של טסלה כיום, הייתה אמורה להוזיל את עלויות הייצור באופן משמעותי לצד תוספת של כ-16% לטווח הנסיעה. מבלי להיכנס לפרטים הטכניים יותר מדי, הסוללה הזו הייתה אמורה להביא את היתרונות של תא פריזמטי בכל הקשור להתנגדות פנימית נמוכה יותר לעלויות הייצור הנמוכות יותר של תא בצורת גליל. לפי טסלה כבר משנת 2022 היינו אמורים לפגוש דגמים של המותג עם הסוללה הזו, כולל מודל Y בייצור אירופאי. 

 

מה קרה בפועל? גם כיום טסלה עדיין מתקשה לייצר את הסוללה הזו כך שתעמוד במפרט הטכני המובטח, זה אמנם משתפר עם הזמן אך זה פשוט עדיין לא זה והדגם היחיד כיום שעושה שימוש בסוללות האלו זה הסייברטראק, הדגם שהבטיח טווח יוצא דופן ובפועל הטווח "רגיל" לגמרי ופחות מזה של חלק מהמתחרים. 

 

עד היום טסלה ייצרה כ-100 מיליון סוללות 4680, זה נשמע הרבה אך בפועל זו כמות שמספיקה רק לכ-100,000 רכבים מסדר הגודל של מודל S או סייברטראק. טסלה מתכננת להגדיל את המפעל של בנבדה כך שיגיע לכושר ייצור סוללות 4680 אשר יספק לייצור של כ-1.5 מיליון רכבים מסדר הגודל של המודל 3 ומודל Y. 

 

גם אם טסלה תצליח בסוף לייצר את סוללות ה-4680 שלה במפרט המובטח, זה אמנם יאפשר לה להוזיל עלויות ייצור אך זה יקרה רק במקביל ליצרנים אחרים עם סוללות צילינדר בעיקרון דומה (ללא הדקים) כמו ב.מ.וו לדוגמה שתחל בסוף השנה לעשות שימוש בסוללות צילינדר בגדלים של 4695 או 46120 בפלטפורמת neue klasse שלה וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את הפיתוחים החדשים בתחום הסוללות שתעשיית הסוללות הסינית הציגה לאחרונה. 

 

אמנם עדיין מוקדם לחרוץ דעה מוצקה לגבי ההצלחה או חוסר ההצלחה של הסייברטראק או סוללות ה-4680, אך זה לא סתם שמאסק דאג השנה לפזר עוד הבטחות לגבי מוצרים עתידיים, כמו הסייברקאב שלמעשה היא סוג של הכרזה כי בשנת 2026 לטסלה תהיה טכנולוגיה אוטונומית להפעלה של מכונית אוטונומית מלאה ללא גלגל הגה ודוושות, או השמועות על המודל Q שאמורה להיות המכונית הקומפקטית והזולה של טסלה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.