X4 החדש גדול ומרווח יותר, מצויד במנועים בהספקים של 184 עד 360 כ”ס ומבטיח להיות מהנה יותר לנהיגה מהדגם היוצא.
ב.מ.וו לא ממתינה לתערוכת ז'נבה והיא חושפת היום (ד') את ה-X4 החדש לשנת 2018, דור שני לקרוסאובר קופה הקומפקטי של החברה המתחרה מול מרצדס GLC קופה, ריינג' רובר איווק ועוד. ה-X4 החדש מגיע 4 שנים בלבד לאחר שהוצג הדור הראשון של הדגם, מהלך מתבקש לאור העובדה שהדגם מתבסס על ה-X3 אשר הוצג בדור חדש באמצע השנה שעברה.
חיצונית, יש סיכוי שתתבלבלו בין הדגם החדש ליוצא ולמרות שהכל חדש, התחושה היא יותר של מתיחת פנים מקיפה מאשר דגם חדש לחלוטין. יחד עם זאת העיצוב ללא ספק מודרני, מלוטש וספורטיבי יותר למראה. בתא הנוסעים לעומת זאת אנחנו כבר פוגשים מהפכה של ממש, עם תא נוסעים שהגיע בשלמותו מה-X3 החדש וזה אומר שדרוג משמעותי בעיצוב המודרני יותר, איכות חומרים גבוהה יותר, גימור מוקפד יותר וכמובן גם יותר אבזור כגון בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, לוח מחוונים דיגיטלי "12, מולטימדיה חדשה "10.25 חדשה ("6.5 בדגמי הבסיס), גלגל הגה חדש, תצוגה עילית צבעונית באיכות גבוהה, תפעול קולי מתקדם יותר ועוד. ב.מ.וו ציידה את ה-X4 החדש בכל מערכות בטיחות המתקדמות של המותג.
עם המעבר לפלטפורמת CLAR החדשה, ב.מ.וו מציינת כי הדגם השיל כ-50 ק"ג ממשקלו לעומת הדגם היוצא (חלוקת משקל אופטימלית של 50/50), זאת למרות גידול משמעותי במידות הדגם עם תוספת של 81 מ"מ לאורך (4,752 מ"מ), תוספת של 37 מ"מ לרוחב (1,918 מ"מ) ותוספת משמעותית של 54 מ"מ לבסיס הגלגלים העומד כעת על 2,864 מ"מ. ב.מ.וו מציינת שיפור משמעותי למרווח לנוסעים ומושבים חדשים יספקו תמיכה משופרת ונוחות גבוהה יותר. נפח תא המטען גדל ב-25 ליטר לכדי נפח של 525 ליטר ו-1430 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.
שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל יוצעו עם ה-X4 החדש, כולן עם הנעה כפולה xDrive כסטנדרט ותיבת 8 הילוכים אוטו'. ב.מ.וו מבטיחה כי הדגם יהיה מהנה יותר לנהיגה מהדגם היוצא, גם בזכות מערכת ההנעה הכפולה שהיא בעלת תעדוף לציר האחורי.
דגם X4 xDrive20i מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 184 כ"ס ו-29.6 קג"מ, מספיק ל-8.3 שניות 0-100 קמ"ש ו-215 קמ"ש. דגם X4 xDrive30i מצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו עם 252 כ"ס ו-35.7 קג"מ, מספיק ל-6.3 שניות 0-100 קמ"ש ו-240 קמ"ש.
דגם הדיזל xDrive20d ו-xDrive25d מצוידים במנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 190 או 231 כ"ס עם מומנט מרבי של 40.8 קג"מ או 51 קג"מ בהתאמה. נתוני הביצועים בדגמי הדיזל הם 8.0 שניות ו-6.3 שניות בהתאמה. צריכת הדלק בדגמי הדיזל עומדת על 18.5-17.4 ק"מ לליטר.
יחד עם הדגמים הרגילים אנחנו פוגשים שני דגמי M Performance, בנזין אחד ודיזל אחד. דגם X4 M40i מצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 360 כ"ס, כמו בדגם היוצא, אך עם מומנט מרבי של 51 קג"מ - תוספת של 3.4 קג"מ לעומת הדגם היוצא. יחידת ההנעה הזו מסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 4.8 שניות, עד למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ"ש.
דגם הדיזל, M40d, מצויד במנוע במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק מרבי של 326 כ"ס ומומנט מרבי של 69.3 קג"מ. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עומד בדגם על 4.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. צריכת דלק המשולבת בדגם זה עומדת על 15.6 ק"מ לליטר.