ב.מ.וו חושפת רשמית את ה-X5 החדש, דור שלישי לקרוסאובר היוקרתי והמצליח של ב.מ.וו, עם עיצוב שרירי של "הבריון השכונתי". הדגם יוצע לראשונה גם בגרסת הנעה אחורית עם מנוע 2.0 טורבו דיזל וצריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר.

2013 ב.מ.וו X5 החדש - שרירי בעיצובו, שרירי במנועיו וחסכוני מתמיד

ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל X5 החדש, דור שלישי לקרוסאובר המצליח של ב.מ.וו המחליף את ה-E70 הוותיק ששווק בין השנים 2007-2013 (דור ראשון E53 ב-2009). את הופעת הבכורה העולמית לציבור הרחב, יבצע ה-X5 החדש רק בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר הקרוב.

 

ב.מ.וו X5 החדש (קוד דגם F15) שומר באדיקות על קווי העיצוב של הדגם היוצא, כולל דלת תא המטען הכפולה, אך הוא זוכה לנגיעות עיצוב רבות, בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של ב.מ.וו, המספקות לו מראה מוחצן, שרירי ומוצק במיוחד, ממש “הבריון השכונתי” למול המתחרים העיקריים שלו: M קלאס החדש "המרובע והקלאסי" של מרצדס וה-Q5 החדש “הצפונבון הנשי” של אודי.

 

הדור השלישי של ה-X5 ארוך יותר ב-29 מ"מ רחב יותר ב-5 מ"מ ונמוך ב-14 מ"מ לעומת הדגם היוצא עם מידת אורך של 4,886 מ"מ, רוחב של 1,938 מ"מ, גובה של 1,762 מ"מ. בסיס גלגלים נשאר זהה ועומד על 2,933 מ"מ. נפח תא המטען עומד על בין 680-1870 ליטר – 7% יותר מהדגם היוצא. למרות המידות שצמחו, ה-X5 החדש קל בכ-90 ק"ג בממוצע לעומת הדגם היוצא.

 

 

תא הנוסעים לעומת החוץ חדש לחלוטין, נהנה מעיצוב המשלב בין יוקרה ודינמיות - כמו בכל דגמי ב.מ.וו. המרווח לנוסעים גדל לעומת הדגם היוצא וה-X5 החדש מקבל כמובן את מערכת iDrive החדשה עם מסך בגודל של “10.25 וחוגה מרכזית עם משטח מגע. כמו בכל דגמי ב.מ.וו החדשים, ה-X5 יוצע בשני סגנונות עיצוב (פנים וחוץ) - Luxury Line או xLine בהתאם לבחירת הרוכשים. גם חבילת M Sport תוצע, אך לצערם של הרוכשים, נכון לעכשיו היא תהיה זהה לזו של הדגם היוצא, עד להצגת ה-X5 M החדש בשנה הבאה (בצמוד להצגתו של X6 הבא).

 

X5 החדש יושב על אותה הפלטפורמה של הדגם היוצא ומציע את אותו מערך מתלים, עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור. הרוכשים יוכלו לבחור מבין 4 כיולים שונים: קפיצי פלדה רגילים או קפיצי אוויר בשלוש תצורות – Comfort או Dynamic או Professional. שתי התצורות האחרונות, מגיעות עם בולמים אדפטיביים, מערכת בקרת היצועים דינאמית וכן דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

 

 

ב.מ.וו X5 החדש – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

עם תחילת השיווק באירופה, יוצע הדגם עם שלושה מנועים בהספקים של בין 258-450 כ"ס ולקראת סוף השנה יתווספו להיצע עוד 3 מנועים, בסך הכל באירופה, X5 החדש יוצע עם 2 מנועי בנזין ו-4 מנועי דיזל. כל המנועים מוצעים עם תיבת 8 הילוכים אוטו', מערכת עצור/סע, הם חסכוניים מבעבר ועומדים כבר כיום בתקן אירו-6.

 

ב.מ.וו X5 XDrive30d: מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק של 258 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 57.1 קג"מ בין 1,500-3,000 סל"ד. ביצועים: 6.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 16.1 ק"מ לליטר.

 

ב.מ.וו X5 xDrive50i: מנוע בנזין V8 כפול מגדשי טורבו (TwinPower) בנפח 4.4 ליטר בהספק מרבי של 450 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ בין 2,000 – 4,500. ביצועים: 5.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת דלק: 9.6 ק"מ לליטר.

 

ב.מ.וו X5 M50d: מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל, עם שלושה מגדשי טורבו וכיוון של חטיבת M, בהספק של 381 כ"ס בין 4,000 – 4,400 סל"ד ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ בין 2,000 – 3,000 סל"ד. ביצועים: 5.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 14.9 ק"מ לליטר.

 

לקראת סוף 2013 (דצמבר), יתווספו להיצע הדגמים xDrive40d, xDrive35i, xDrive25d ולראשונה גם דגם sDrive25d עם הנעה אחורית בלב. לדגם זה מנוע טורבו דיזל בהספק של 218 כ"ס וצריכת דלק מרשימה במיוחד למכונית גדולה וכבדה של 17.8 ק"מ לליטר. בעתיד הרחוק יותר ב.מ.וו צפויה להציע את הדגם גם עם מערכת הנעה היברידית, במיוחד עבור השוק האמריקאי-סיני.

 

בתחום האבזור הייחודי, כאופציה או כסטנדרט וכחלק ממערכת ConnectedDrive, ניתן למצוא תצוגה עילית צבעונית, מערכת ראיית לילה המזהה חיות והולכי רגל ותאורה אקטיבית המאירה על האובייקט (Dynamic Light Spot|), מערכות בטיחות כגון התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטו', בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה והמשך נסיעה לאחר מכן, מערכת חניה אוטו' (בניצב ובמקביל), מערכת בלימה אוטו', מערכת נסיעה אוטו' בפקקים כולל שליטה של המערכת על ההיגוי ועוד ועוד.

 

ב.מ.וו X5 החדש ייוצר במפעלי ב.מ.וו בקליפורניה ארה"ב, שם הוא חולק את פס הייצור עם ה-X3 וה-X6 ובעתיד הקרוב גם עם ה-X4 החדש. מאז 1999 עת הוצג הדגם לראשונה, ב.מ.וו מכרה מעל ל-1.3 מיליון יחידות מהדגם, כאשר הדור השני של הדגם נמכר בכ-700,000 יחידות.

 

2013 ב.מ.וו X5 החדש:

2014-bmw-x5-12
2014-bmw-x5-12
2014-bmw-x5-22
2014-bmw-x5-22
2014-bmw-x5-32
2014-bmw-x5-32
2014-bmw-x5-42
2014-bmw-x5-42
2014-bmw-x5-52
2014-bmw-x5-52
2014-bmw-x5-62
2014-bmw-x5-62
2014-bmw-x5-72
2014-bmw-x5-72
2014-bmw-x5-82
2014-bmw-x5-82
2014-bmw-x5-92
2014-bmw-x5-92
2014-bmw-x5-102
2014-bmw-x5-102
2014-bmw-x5-112
2014-bmw-x5-112
2014-bmw-x5-132
2014-bmw-x5-132
2014-bmw-x5-162
2014-bmw-x5-162
2014-bmw-x5-212
2014-bmw-x5-212
2014-bmw-x5-242
2014-bmw-x5-242
2014-bmw-x5-262
2014-bmw-x5-262
2014-bmw-x5-272
2014-bmw-x5-272
2014-bmw-x5-282
2014-bmw-x5-282
2014-bmw-x5-292
2014-bmw-x5-292
2014-bmw-x5-302
2014-bmw-x5-302
2014-bmw-x5-312
2014-bmw-x5-312
2014-bmw-x5-322
2014-bmw-x5-322
2014-bmw-x5-332
2014-bmw-x5-332
2014-bmw-x5-342
2014-bmw-x5-342
2014-bmw-x5-352
2014-bmw-x5-352
2014-bmw-x5-362
2014-bmw-x5-362
2014-bmw-x5-382
2014-bmw-x5-382
2014-bmw-x5-392
2014-bmw-x5-392
2014-bmw-x5-422
2014-bmw-x5-422
2014-bmw-x5-432
2014-bmw-x5-432
2014-bmw-x5-472
2014-bmw-x5-472
2014-bmw-x5-492
2014-bmw-x5-492
2014-bmw-x5-502
2014-bmw-x5-502
2014-bmw-x5-522
2014-bmw-x5-522
2014-bmw-x5-612
2014-bmw-x5-612
2014-bmw-x5-622
2014-bmw-x5-622
2014-bmw-x5-632
2014-bmw-x5-632
2014-bmw-x5-642
2014-bmw-x5-642
2014-bmw-x5-652
2014-bmw-x5-652
2014-bmw-x5-662
2014-bmw-x5-662

 

ב.מ.וו X5 היוצא:

2011bmwx5020-1265514998
2011bmwx5020-1265514998
2011bmwx5022-1265514993
2011bmwx5022-1265514993
2011bmwx5023-1265514989
2011bmwx5023-1265514989
2011bmwx5025-1265514984
2011bmwx5025-1265514984
2011bmwx5029-1265514963
2011bmwx5029-1265514963
2011bmwx5032-1265514949
2011bmwx5032-1265514949
2011bmwx5039-1265514928
2011bmwx5039-1265514928
2011bmwx5040-1265514925
2011bmwx5040-1265514925
2011bmwx5042-1265514919
2011bmwx5042-1265514919
2011bmwx5043-1265514916
2011bmwx5043-1265514916
2011bmwx5049-1265514898
2011bmwx5049-1265514898
2011bmwx5051-1265514892
2011bmwx5051-1265514892

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.