ב.מ.וו X4, הוא הקרוסאובר קופה הקומפקטי החדש של ב.מ.וו, אח קטן ל-X6 שישווק בישראל לקראת סוף השנה.
ב.מ.וו חושפת לראשונה את ה-X4 החדש, הקרוסאובר קופה הקומפקטי והחדש של ב.מ.וו - ערס קטן ל-X6 המצליח. למרות שבז'נבה נערכת אחת מתערוכת הרכב החשובות בעולם, ה-X4 יוצג בבכורה עולמית בתערוכת ניו יורק האמריקאית, שוק היעד העיקרי לדגם זה שם גם ב.מ.וו תייצר את ה-X4.
ב.מ.וו X4 הוא עוד דגם של ב.מ.וו בנישה של הנישה שאף אחד לא חשב עליה, אך בניגוד לדוגמה לסדרה 5 GT הנכשלת, ה-X4 החדש צפוי להצליח כמו ה-X6 ובקנה, יש עוד אח קטן - X1 קופה עם הנעה קדמית שיתחרה ב-GLA של מרצדס.
ב.מ.וו X4 החדש, שהוצג כקונספט X4 לפני פחות משנה, מבוסס על ה-X3 החדש שהוצג לאחרונה וחולק עמו מכלולים רבים כגון פלטפורמה, מנועים, תא נוסעים ועוד. עם אורך של 4,680 מ"מ ה-X4 ארוך ב-14 מ"מ מה-X3, אך עם גובה של 1,624 מ"מ הוא נמוך ממנו ב-37 מ"מ. שאר המידות זהות עם רוחב של 1,881 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,810 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 500 ליטר וגדל ל- 1,400 ליטר עם קיפול המושבים.
תא הנוסעים של ה-X4 זהה לחלוטין בעיצובו לתא הנוסעים של ה-X3 החדש, אך לטובת התחושה הספורטיבית יותר שה-X4 מייצג, הנהג והנוסעים מאחור יושבים נמוך יותר ב-20 מ"מ ו-28 מ"מ בהתאמה. רשימת האבזור הסטנדרטי או האופציונלי ארוכה וכל הדגמים מוצעים עם מערכת iDrive ומסך מרכזי, הדגמים הכוללים מערכת ניווט כוללים את משטח המגע על החוגה המרכזית של מערכת ה-iDrive.
לרוכשים הרוצים מראה ספורטיבי יותר, ב.מ.וו תציע את חבילת M Sport הכוללת קיט אווירודינמי, בחירה מבין מספר גוונים "ספורטיביים" לתא הנוסעים, חישוקי M בקוטר "19 או "20, מושבי ספורט, גלגל הגה ספורטיבי M ועוד. בנוסף לכך תוצע חבילת X-Line המאפשרת בחירה מרובה יותר לאפשרויות הגימור בתא הנוסעים או הצבעים החיצוניים.
ב.מ.וו X4 – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
היצע המנועים של ה-X4 כולל שלושה מנועי בנזין ושלושה מנועי טורבו דיזל, כולם ממשפחתTwin-Power טורבו, בהספקים של 184-313 כ”ס. רק דגם הבסיס x4 xDrive20d יוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית, שאר הדגמים יוצעו כסטנדרט עם תיבת 8 הילוכים אוטו'. כל הדגמים כוללים מערכת עצור/סע כסטנדרט, הדגמים האוטו' כוללים מצב ECO PRO המאפשר חיסכון נוסף בצריכת הדלק.
שלא כמו ה-X3 שמוצע בגרסת בסיס חדשה עם הנעה אחורית בלבד, כל גרסאות ה-X4, נכון להשקת הדגם, מצוידות בהנעה כפולה xDrive.
מנועי הבנזין:
X4 xDrive20i – מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 184 כ"ס בין 5,000-6,250 סל"ד ומומנט מרבי של 270 נ"מ בין 1,250-4,500 סל"ד. ביצועים: 8.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 212 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 13.9 ק"מ לליטר.
X4 xDrive28i – מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 245 כ"ס בין 5,000-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 350 נ"מ בין 1,250-4,800 סל"ד. ביצועים: 6.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 232 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 13.7 ק"מ לליטר.
X4 xDrive35i – מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 306 כ"ס בין 5,800-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 400 נ"מ בין 1,200-5,000 סל"ד. ביצועים: 5.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 247 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 12.0 ק"מ לליטר.
הסבר מפורט על ה-X4 החדש.
מנועי הדיזל:
X4 xDrive20d – מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 190 כ"ס בין 4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 400 נ"מ. ביצועים: 8.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 212 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 19.2 ק"מ לליטר.
X4 xDrive30d – מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק מרבי של 258 כ"ס בין 4,000 סל"ד ומומנט מרבי של 560 נ"מ בין 1,500-3,000 סל"ד. ביצועים: 5.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 234 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 16.9 ק"מ לליטר.
X4 xDrive35d – מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק מרבי של 313 כ"ס בין 4,400 סל"ד ומומנט מרבי של 630 נ"מ בין 1,500-2,500 סל"ד. ביצועים: 5.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 247 קמ"ש. צריכת דלק משולבת: 16.7 ק"מ לליטר.
כמו דגמים רבים של ב.מ.וו, גם ה-X4 יוצע עם עזרים רבים לנהג (BMW ConnectedDrive ) כדוגמת תצוגה עילית צבעונית, מחליף תאורה אוטו' (תאורת מעבר/דרך) וכן בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצור/סע, מערכת בלימה אוטו', התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד. תאורת LED ראשית תוצע כאופציה.
ב.מ.וו תחל בשיווקו של ה-X4 החדש במחצית השנייה של 2014 ולקראת סוף השנה, הדגם ישווק כאן אצלנו.