ב.מ.וו X1 החדש זוכה לעיצוב של ג'יפון, יחד עם מרווח משופר לנוסעים, מנועים חדשים בהספקים של 136-231 כ"ס והנעה קדמית או כפולה. 

2015 ב.מ.וו X1 החדש
ב.מ.וו X1 החדש זוכה בעיצוב מחטוב ופלטפורמת הנעה קדמית.

ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל 2015 ב.מ.וו X1 החדש, דור שני לקרוסאובר הקומפקטי של החברה המתרה בדגמים כגון אודי Q3 ומרצדס GLA. הדגם שהוצג בשנת 2009 והיה לקרוסאובר פרימיום הקומפקטי הראשון, נמכר מאז בכ-730,000 יחידות זאת למרות תא נוסעים בינוני באיכותו ועיצוב חיצוני לא מוצלח.

 

החידוש אולי העיקרי בדגם הוא ההתבססות על הפלטפורמה של ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר (UKL ), כלומר מעבר לפלטפורמת הנעה קדמית במקום אחורית כמו בדגם היוצא. דגמי ההנעה הקדמית יישאו את הקידומת sDrive ואילו דגמי ההנעה הכפולה (כמו בכל דגמי ב.מ.וו) יישאו את הקידומת xDrive.

 

את מראה הסטיישן חסר הפרופורציות של הדור הראשון, ב.מ.וו מחליפה ב-X1 החדש בעיצוב חטוב ואתלטי – סוג של X3 בקטן. בהחלט שיפור משמעותי לעומת הדגם היוצא. גם תא הנוסעים זוכה לשדרוג משמעותי ואם הדגם היוצא "התהדר" בפלסטיקה קשיחה ופשוטה למראה ולמגע, ה-X1 החדש מתהדר בשפע של פלסטיקה רכה ואיכותית יחד עם גימור באיכות גבוהה יותר מבעבר. כמו בכל דגמי ב.מ.וו העדכניים, תא הנוסעים יוצע בכמה סגנונות עיצוב כגון ספורט או לקשרי.

 

עם השקת הדגם, ב.מ.וו תציע את ה-X1 החדש עם שני מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל.  כל המנועים עומדים בתקן אירו 6 החדש ולפי ב.מ.וו הם חסכוניים יותר בכ-17% בממוצע לעומת המנועים בדגם היוצא. היצע מנועי הבנזין יתבסס על מנוע ה-2.0 טורבו החדש של החברה (B46) שיוצע בשני הספקים של 190 כ"ס בדגם 20i ו-231 כ"ס בדגם xdrive25i שהוא גם הדגם המהיר ביותר עם נתון תאוצה של 6.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש. גם היצע מנועי הדיזל יתבסס על מנוע 2.0 ליטר חדש (B47) והוא יוצע בהספקים של 148 כ"ס, 187 כ"ס ו-228 כ"ס בדגם xDrive25d. המנועים משודכים כסטנדרט לתיבת 6 הילוכים ידנית ומערכת עצור/סע, תיבת 8 הילוכים אוטו' תוצע כאופציה בדגמי הבסיס וכסטנדרט בדגמים היקרים יותר. בהמשך השנה, הדגם יוצע גם עם מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 136 כ"ס כדגם בסיס.

 

2015 ב.מ.וו X1 החדש תא הנוסעים
תא הנוסעים של ה-X1 החדש איכותי יותר ומרווח יותר לנוסעים ומטען.

 

עם אורך של 4,439 מ"מ, רוחב של 1,821 מ"מ וגובה של 1,598 מ"מ, ב.מ.וו X1 החדש קצר יותר ב-36 מ"מ מהדגם היוצא, אך רחב יותר ב- 21 מ"מ וגבוה יותר ב-53 מ"מ. למרות שבסיס הגלגלים התקצר ב-9.1 ס"מ לכדי 266 ס"מ, ב.מ.וו מציינת שמרווח הברכיים מאחור גדל ב-37 מ"מ ועד 66 מ"מ עם אופציה למושבים אחוריים הנעים על מסילה. נפח תא המטען בדגם גדל ב-85 ועומד כעת על 505 ליטר, עם קיפול המושבים מאחור מתקבלת רצפת מטען שטוחה ונפח של 1,550 ליטר. ב.מ.וו טיפלה בנוסף בתנוחת הנהיגה הנמוכה יחסית שאפיינה את ה-X1 הקודם באמצעות הגבהה של המושבים - 36 מ"מ מלפנים ו-64 מ"מ מאחור.

 

בתחום האבזור, ב.מ.וו תציע את הדגם עם אופציה לתאורת LED אדפטיבית, אופציה למערכת בולמים אדפטיבית, תצוגה עילית צבעונית ועוד. בנוסף לכך ב.מ.וו תציע עם הדגם את חבילת הבטיחות Drive Assistance Plus הכוללת מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטו' כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. כמו בכל דגמי ב.מ.וו העדכניים, תא הנוסעים יוצע בכמה סגנונות עיצוב כגון ספורט או לקשרי.

 

בהמשך, ב.מ.וו תציע את הדגם עם חבילת M הכוללת מושבי ספורט ומתלים בכיול ספורטיבי ובשנה הבאה, ב.מ.וו צפויה להציג גרסת ביצועים לדגם, X1M, עם הספק מרבי של מעל ל-300 כ"ס שתתחרה בדגמים כגון אודי Q3 RS.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.