זה היה אורך, אבל עכשיו זה תם. ב.מ.וו M1 קופה נחשפת רשמית, 335 כ"ס ופחות מ-5 שניות ל-100 קמ"ש.

ב.מ.וו M1 החדשה 2011

לאחר תהליך פיתוח של כשנתיים, ב.מ.וו חושפת, סוף סוף ולאחר לא מעט טיזרים מעצבנים, את גרסת M לסדרה 1 קופה או בקיצור M1 קופה. נכון לעכשיו, M1 תוצע בסדרה מוגבלת בלבד (לא נמסר עד כמה מוגבלת) ותוצע עם מבחר אופציות מצומצמות. זה כנראה ישתנה בעתיד לפי קבלת הפנים לדגם. ב.מ.וו M1 החדשה, תגיע לאולמות התצוגה באביב 2011 ומכירה בגרמניה יעמוד על כ-50,500 יורו (10,000 יורו יותר מ-135i). ב.מ.וו משווה את חווית הנהיגה ב-M1 החדשה לזו של M3 המקורית משנת 1988 ואומרת שזו המקורית, היוותה את ההשראה לפיתוח של M1 קופה לשנת 2011.

 

בליבה של ה-M1 קופה החדשה הושתל מנוע 3.0 ליטר 6 צילינדרים טורי כפול מגדשים בהספק של 335 כ"ס המתקבלים ב-5,900 סל"ד (אותו מנוע המשרת את ב.מ.וו Z4 sDrive35is ) ומומנט של 45.87 קג"מ המתקבל בין 1500 סל"ד ל-4500 סל"ד ואת הקו האדום תמצאו ב-7,000 סל"ד. למנוע גם מצב אובר-בוסט נשלט אלקטרונית המעניק בזמן האצה חזקה תוספת זמנית של עוד 5.1 קג"מ למומנט. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית אשר פותחה במיוחד עם ה-M1 קופה עם יחסי העברה קצרים ויחס העברה סופי של 3.15:1.

 

עם המנוע הזה תאיץ ה-M1 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות עד למהירות מרבית, מוגבלת אלקטרונית, של 250 קמ"ש. את המיאוץ ל-200 קמ"ש תשלים ה-M1 ב-17.3 שניות. אודי שהציגה את ה-RS3 לפני כשבוע, המתחרה הישירה של ה-M1 מציגה מנוע בהספק 340 כ"ס ורק 4.6 שניות ל-100 קמ"ש. אבל זה לא חדש, גם אודי RS6 חזקה מ-M5, אך עדיין לא חדה כמוה לנהיגה.

 

ב.מ.וו M1 קופה החדשה 2011עכשיו לאחר שקבלנו את הפרטים העסיסיים, נעבור לפרטים הטכניים היבשים. רוחבה של M1 עומד על 1,803 מ"מ (122 מ"מ יותר מ-M3 הראשונה), אורכה עומד על 4,379 מ"מ (33 מ"מ יותר). משקלה של ה-M1 עומד על 1,495 ק"ג (195 ק"ג יותר). M1 החדשה יושבת על בסיס גלגלים של 2,659 מ"מ (76 מ"מ יותר). בהשוואה ל-135i קופה, שעד היום הייתה הכמעט M1, ה-M1 ארוכה יותר ב-5 מ"מ, רחבה יותר ב-53 מ"מ, 13 מ"מ גבוהה יותר ועם מפסק קדמי הגדול ב-71 מ"מ ואחורי הגדול ב-46 מ"מ, אך למרות זאת קלה יותר ב-35 ק"ג ובעלת הספק הגדול ב-35 כ"ס.

 

חלוקת המשקל כמעט מאוזנת לחלוטין עם יחס של 51.7/48.3. החישוקים נלקחו מה-M3 והצמיגים במידות של 245/35/R19 מלפנים ו-265/35/R19 מאחור. על ההגה, תמצאו את כפתור ה-M כפי שהוצג לראשונה ב-M5 בשנת 2006 ולחיצה עליו, תחדד את תגובת הדוושה. מאחור, הותקן דיפרנציאל M מוגבל החלקה משתנה, בכדי לאפשר מקסימום מומנט לגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר ולספק מקסימום דחף.

 

ב.מ.וו יכלה בקלות להעלות את הספק המנוע, אך במצב זה, היא כבר הייתה מאיימת על ה-M3 בהאצה ל-100 קמ"ש. מה שכן, ב.מ.וו בהחלט הייתה יכולה לקצץ עוד במשקל לא עבור הביצועים בקו ישר, אלא עבור תגובות הרכב לפקודת ההיגוי. כוח מנוע הוא לא תחליף להפחתה במשקל ו-1495 ק"ג על המאזניים לא נחשבים למשקל נוצה.

 

bmw_m1_2011_00
bmw_m1_2011_00
bmw_m1_2011_01
bmw_m1_2011_01
bmw_m1_2011_02
bmw_m1_2011_02
bmw_m1_2011_03
bmw_m1_2011_03
bmw_m1_2011_04
bmw_m1_2011_04
bmw_m1_2011_05
bmw_m1_2011_05
bmw_m1_2011_06
bmw_m1_2011_06
bmw_m1_2011_07
bmw_m1_2011_07
bmw_m1_2011_08
bmw_m1_2011_08
bmw_m1_2011_09
bmw_m1_2011_09
bmw_m1_2011_10
bmw_m1_2011_10
bmw_m1_2011_11
bmw_m1_2011_11
bmw_m1_2011_12
bmw_m1_2011_12
bmw_m1_2011_13
bmw_m1_2011_13
bmw_m1_2011_14
bmw_m1_2011_14
bmw_m1_2011_15
bmw_m1_2011_15
bmw_m1_2011_16
bmw_m1_2011_16
bmw_m1_2011_17
bmw_m1_2011_17
bmw_m1_2011_18
bmw_m1_2011_18
bmw_m1_2011_19
bmw_m1_2011_19
bmw_m1_2011_20
bmw_m1_2011_20
bmw_m1_2011_21
bmw_m1_2011_21
bmw_m1_2011_22
bmw_m1_2011_22
bmw_m1_2011_23
bmw_m1_2011_23
bmw_m1_2011_24
bmw_m1_2011_24
bmw_m1_2011_25
bmw_m1_2011_25
bmw_m1_2011_26
bmw_m1_2011_26
bmw_m1_2011_27
bmw_m1_2011_27
bmw_m1_2011_28
bmw_m1_2011_28
bmw_m1_2011_29
bmw_m1_2011_29
bmw_m1_2011_30
bmw_m1_2011_30
bmw_m1_2011_31
bmw_m1_2011_31
bmw_m1_2011_32
bmw_m1_2011_32
bmw_m1_2011_33
bmw_m1_2011_33
bmw_m1_2011_34
bmw_m1_2011_34
bmw_m1_2011_35
bmw_m1_2011_35
bmw_m1_2011_36
bmw_m1_2011_36
bmw_m1_2011_37
bmw_m1_2011_37
bmw_m1_2011_38
bmw_m1_2011_38
bmw_m1_2011_39
bmw_m1_2011_39
bmw_m1_2011_40
bmw_m1_2011_40
bmw_m1_2011_41
bmw_m1_2011_41
bmw_m1_2011_42
bmw_m1_2011_42
bmw_m1_2011_43
bmw_m1_2011_43
bmw_m1_2011_44
bmw_m1_2011_44
bmw_m1_2011_45
bmw_m1_2011_45
bmw_m1_2011_46
bmw_m1_2011_46
bmw_m1_2011_47
bmw_m1_2011_47
bmw_m1_2011_48
bmw_m1_2011_48
bmw_m1_2011_49
bmw_m1_2011_49
bmw_m1_2011_50
bmw_m1_2011_50
bmw_m1_2011_51
bmw_m1_2011_51
bmw_m1_2011_52
bmw_m1_2011_52
bmw_m1_2011_53
bmw_m1_2011_53

תגיות: ב.מ.וו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.