זה היה אורך, אבל עכשיו זה תם. ב.מ.וו M1 קופה נחשפת רשמית, 335 כ"ס ופחות מ-5 שניות ל-100 קמ"ש.
לאחר תהליך פיתוח של כשנתיים, ב.מ.וו חושפת, סוף סוף ולאחר לא מעט טיזרים מעצבנים, את גרסת M לסדרה 1 קופה או בקיצור M1 קופה. נכון לעכשיו, M1 תוצע בסדרה מוגבלת בלבד (לא נמסר עד כמה מוגבלת) ותוצע עם מבחר אופציות מצומצמות. זה כנראה ישתנה בעתיד לפי קבלת הפנים לדגם. ב.מ.וו M1 החדשה, תגיע לאולמות התצוגה באביב 2011 ומכירה בגרמניה יעמוד על כ-50,500 יורו (10,000 יורו יותר מ-135i). ב.מ.וו משווה את חווית הנהיגה ב-M1 החדשה לזו של M3 המקורית משנת 1988 ואומרת שזו המקורית, היוותה את ההשראה לפיתוח של M1 קופה לשנת 2011.
בליבה של ה-M1 קופה החדשה הושתל מנוע 3.0 ליטר 6 צילינדרים טורי כפול מגדשים בהספק של 335 כ"ס המתקבלים ב-5,900 סל"ד (אותו מנוע המשרת את ב.מ.וו Z4 sDrive35is ) ומומנט של 45.87 קג"מ המתקבל בין 1500 סל"ד ל-4500 סל"ד ואת הקו האדום תמצאו ב-7,000 סל"ד. למנוע גם מצב אובר-בוסט נשלט אלקטרונית המעניק בזמן האצה חזקה תוספת זמנית של עוד 5.1 קג"מ למומנט. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית אשר פותחה במיוחד עם ה-M1 קופה עם יחסי העברה קצרים ויחס העברה סופי של 3.15:1.
עם המנוע הזה תאיץ ה-M1 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות עד למהירות מרבית, מוגבלת אלקטרונית, של 250 קמ"ש. את המיאוץ ל-200 קמ"ש תשלים ה-M1 ב-17.3 שניות. אודי שהציגה את ה-RS3 לפני כשבוע, המתחרה הישירה של ה-M1 מציגה מנוע בהספק 340 כ"ס ורק 4.6 שניות ל-100 קמ"ש. אבל זה לא חדש, גם אודי RS6 חזקה מ-M5, אך עדיין לא חדה כמוה לנהיגה.
עכשיו לאחר שקבלנו את הפרטים העסיסיים, נעבור לפרטים הטכניים היבשים. רוחבה של M1 עומד על 1,803 מ"מ (122 מ"מ יותר מ-M3 הראשונה), אורכה עומד על 4,379 מ"מ (33 מ"מ יותר). משקלה של ה-M1 עומד על 1,495 ק"ג (195 ק"ג יותר). M1 החדשה יושבת על בסיס גלגלים של 2,659 מ"מ (76 מ"מ יותר). בהשוואה ל-135i קופה, שעד היום הייתה הכמעט M1, ה-M1 ארוכה יותר ב-5 מ"מ, רחבה יותר ב-53 מ"מ, 13 מ"מ גבוהה יותר ועם מפסק קדמי הגדול ב-71 מ"מ ואחורי הגדול ב-46 מ"מ, אך למרות זאת קלה יותר ב-35 ק"ג ובעלת הספק הגדול ב-35 כ"ס.
חלוקת המשקל כמעט מאוזנת לחלוטין עם יחס של 51.7/48.3. החישוקים נלקחו מה-M3 והצמיגים במידות של 245/35/R19 מלפנים ו-265/35/R19 מאחור. על ההגה, תמצאו את כפתור ה-M כפי שהוצג לראשונה ב-M5 בשנת 2006 ולחיצה עליו, תחדד את תגובת הדוושה. מאחור, הותקן דיפרנציאל M מוגבל החלקה משתנה, בכדי לאפשר מקסימום מומנט לגלגל בעל האחיזה הגבוהה יותר ולספק מקסימום דחף.
ב.מ.וו יכלה בקלות להעלות את הספק המנוע, אך במצב זה, היא כבר הייתה מאיימת על ה-M3 בהאצה ל-100 קמ"ש. מה שכן, ב.מ.וו בהחלט הייתה יכולה לקצץ עוד במשקל לא עבור הביצועים בקו ישר, אלא עבור תגובות הרכב לפקודת ההיגוי. כוח מנוע הוא לא תחליף להפחתה במשקל ו-1495 ק"ג על המאזניים לא נחשבים למשקל נוצה.