ב.מ.וו i8 ההיברידית, תציע צריכת דלק של 26 ק"מ לליטר ורק 4.8 שניות 0-100 קמ"ש.

ב.מ.וו i8 קונספט

ב.מ.וו החלה בקמפיין תדמית/פרסומות ל-i8 ההיברידית האקזוטית החדשה שלה שתוצג בספטמבר בתערוכת פרקנפורט ותחילת השיווק במהלך 2013. הסרטון צולם במסלול פורמולה 1 בדובאי לפני מספר חודשים. למרות שעדיין מדובר בקונספט, גרסת הייצור הסופית לא תהיה שונה חיצונית, אולי למעט חלונות צד כהים יותר בחלקם התחתון למען הדיסקרטיות, למרות שעם מכונית כזו בכל מקרה יזכו הנהגים למבול של מבטים.

 

נכון להיום, השינוי העיקרי הידוע לנו מדגם הקונספט, זה המעבר ממאריך טווח מבוסס מנוע דיזל למנוע בנזין. בדגם הקונספט ב.מ.וו היציגה את ה-i8 עם מנוע טורבו דיזל 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר בהספק של 161 כ"ס היושב על הציר האחורי (ומשמש בעיקר כמאריך טווח), אליו מצטרף עוד מנוע חשמלי מאחור ושני מנועים חשמליים מלפנים היוצרים הספק משולב של כ-300 כ"ס על משקל יעד של 1,500 ק"ג.

 

ב.מ.וו החליפה את מנוע הדיזל במנוע בנזין בשל הסיבה שהיא רוצה שה-i8 תהיה מכונית גלובלית ומנועי דיזל רלוונטיים בעיקר לאירופה ופחות לשאר העולם. התירוץ הזה נשמע קלוש משהו וכנראה שהמעבר למנוע בנזין קשור יותר בנושא של עלויות הפיתוח מאשר כל דבר אחר.

 

עם מנוע דיזל או לא, ב.מ.וו עדיין מציגה את אותם נתונים מרשימים של 4.8 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר. מרשים? מאוד אך בל נשכך שמחירה של מכונית זו הבנויה כולה מחומרים מרוכבים תציג תג מחיר אסטרונומי, או כפי שאומרים ב-ב.מ.וו "יש בה את כל מה שאנו יודעים על הנעה אלטרנטיבית וכך גם יהיה תג המחיר". טווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על כ-50 ק"מ ובשימוש במאריך הטווח ניתן לצבור עוד כ-650 ק"מ.

 

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/lV3DmhubghQ?rel=0{/iframe}

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.