הקרוסאובר היוקרתי של אסטון מרטין מקבלת אור ירוק לייצור ובכך יקום לתחייה השם האגדי לגונדה.
בהרצאה שנשא יו"ר אסטון מרטין, אולריך בז אתמול ברוטרדם, אישר ביו"ר שאסטון מרטין אכן תייצר את הלגונדה שלא מזמן, אסטון מרטין הודיע על הפסקת הפיתוח שלה. את הלגונדה קרוסאובר, הציגה אסטון מרטין עוד בתעורוכת ז'נבה 2009 וזכתה לקיטונות של ביקורת מצד העיתונות ומצד הקהל. החברה שכיום היא זו שכותבת את ספרי עיצוב הרכב על איך צריכה להראות מכונית ספורט פתוחה, הציגה רכב מוזר למראה, עם אחוריים קשים לעיכול, שגם כך יותר מזכירים את דגמי בנטלי, מאשר את דגמי אסטון מרטין.
הלגונה קונספט, היא קרוסאובר עם הנעה כפולה ו-4 מושבים בלבד. דגם הייצור, כמו הקונספט, יתבסס על שילדת ה-GL של מרצדס ולפי אסטון מרטין רוב החלקים יהיו מפיתוח עצמי בכדי לשמור על המורשת של חווית נהיגה דינאמית . לגונדה, הייתה ייצרן עצמאי של מכוניות בעבר, עד לאיחוד ביינה לבין אסטון מרטין לאחר מלחמת השנייה.
אסטון מרטין לגונדה 1976-1989:
הפעם האחרונה שהשם "לגונדה" שימש דגם של אסטון מרטין, הייתה בשנות ה-70 עם מכונית ספורט סדאן יוקרתית, המוזרה ביותר למראה, כך שכנראה ההיסטוריה חוזרת על עצמה. הלגונדה, החלה להימכר בשנת 1976-1977, אך עם קצב ייצור של אחת בשבוע, המכונית הראשונה נמסרה רק ב-1979!. ייצורה של הלגונדה הופסק בשנת 1989 כאש רק 645 יחידות עזבו את רצפת הייצור. את הלגונדה שירת מנוע V8 בהספק 280 כ"ס ששודך לתיבת 3 הילוכים אוטומטית של קרייזלר. כפי שהתמונות מראות, הלגונדה היא מכונית מאוד גדולה עם אורך כולל של 5.28 מטר, רוחב של 1.79 מטר, בסיס גלגלים של 2.91 מטר ומשקל של 2096 ק"ג. הביצועים סבירים עם 8.8 שניות ל-100 קמ"ש, 20.5 שניות ל-160 קמ"ש (כבר פחות סביר) ומהירות מרבית של 234 ק"מ.
התחייה מחדש של המותג לגונדה, תאפשר לאסטון מרטין להציג דגמים חדשים שלא היו מתאפשרים להצגה תחת השם אסטון מרטין בכדי לא לפגוע בתדמית, זאת למרות שפורשה לימדה את כולם שאין קשר הדוק בין שני הדברים. שוק הייעד העיקרי של הלגונדה הם שווקים מתפתחים כגון סין, רוסיה וכמובן מדינות המפרץ, שם לפי אולריך בז, ישנה דרישה למכוניות מסוגה של הלגונדה.
אסטון מרטין לגונדה קונספט 2009: