מאזדה חושפת בתערוכת המוביליות של יפן את הקונספט המרהיב Iconic SP, קונספט לרכב ספורט קומפקטי ואם תרצו, זה בהחלט סוג של קדימון למאזדה MX-5 העתידית.
הקונספט מאזדה Iconic SP מצויד במערכת הנעה ייחודית שהיא גלגול מתקדמם יותר למערכת ההנעה של מאזדה MX30 R-EV המצויד במערכת הנעה חשמלית עם סוללה קטנה יחסית של 17.8kWh המספיקה לטווח חשמלי של כ-85 ק"מ ומנוע רוטורי קטן וקל משל המשמש להנעת גנרטור לטעינת הסוללה - מאריך טווח.
בקונספט Iconic SP מאזדה לוקחת את זה כל זה צעד נוסף ובמקום מנוע רוטורי אחד בלבד יש שניים כך שהם יכולים להטעין את הסוללה מהר יותר וכך לשמור על רמה גבוהה של ביצועים לזמן ממושך ובנוסף, המנועים בקונספט תוכננו כך שהם יוכלו לעשות שימוש במגוון סוגי דלקים, כולל מימן או דלקים סינטטיים המופקים ממקורות אנרגיה מתחדשים.
הסוללה ושני המנועים הרוטוריים מותקנים במרכז הרכב, מאחורי הנהג, והמנוע החשמלי העיקרי, בהספק של 370 כ"ס, מותקן על הציר האחורי. לקונספט אורך של 4,180 מ"מ, רוחב של 1,850 מ"מ, גובה של 1,150 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,590 מ"מ, כך שמדובר ברכב גדול יותר משמעותית מה- MX-5 לה אורך של 3,915 מ"מ בלבד, אך עדיין מדובר ברכב קטן למדי - בסדר הגודל של אלפין A110.
למרות הסוללה, המנוע החשמלי ושני המנועים הרוטוריים מאזדה הקפידה לשמור על משקל נמוך יחסית, זה אמנם לא ה-1000 ק"ג של מאזדה MX-5 הנוכחית אך עם משקל של 1,450 ק"ג בלבד בעידן החשמלי זה נחשב למשקל נוצה. מאזדה לא מציינת נתוני ביצועים, אך עם יחס הספק-משקל של 3.9 ק"ג לכל כ"ס אתם יכולים לצפות לרכב עם נתון 0-100 קמ"ש בגזרת ה-4.0 שניות.
העיצוב? באמת שאין צורך להוסיף, פשוט מרהיב מכל כיוון וכך גם תא הנוסעים המינימליסטי.