2023 מאזדה MX-30 R-EV
מאזדה MX-30 e-Skyactiv R-EV.
2023 מאזדה MX-30 R-EV
מאזדה MX-30 e-Skyactiv R-EV.

שנים לאחר שהפסיקה לעשות שימוש במנוע רוטורי (מנוע ונקל) מאזדה חוזרת לעשות שימוש במנוע הייחודי הזה אך הפעם לא כיחידת הנעה עצמאית אלא כמאריך טווח/גנרטור בדגם הפלאג-אין מאזדה MX-30 e-Skyactiv R-E המבוסס על הרכב החשמלי MX-30

 

מאזדה MX30 R-EV הוא בהגדרה רכב פלאג-אין לכל דבר ועניין, רק שבניגוד לרכב פלאג-אין רגיל בו יש מנוע בנזין האחראי על הנעת הרכב ביחד או לחוד עם המנוע החשמלי, כאן מנוע הבנזין, שהוא כאמור מנוע רוטורי, משמש רק להפעלת גנרטור המטעין את הסוללה הראשית של הדגם. הנעת הדגם מתבצעת רק באמצעות המנוע החשמלי הראשי, מנוע בהספק של 170 כ"ס ומומנט מרבי של 26.5 קג"מ המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.1 שניות ומהירות מרבית המוגבלת ל-140 קמ"ש. 

 

מאזדה MX-30 R-EV
מאזדה MX-30 R-EV.

כמו בדגם MX-30 החשמלי המלא, גם כאן הגישה של מאזדה היא שאין טעם להתקין סוללה גדולה, יקרה ומזהמת (בתהליך הייצור) כאשר הנסיעה היומית הממוצעת של מרבית מחזיקי הרכב היא לא יותר מכ-50-60 ק"מ ביום ולכן בדגם MX-30 R-EV מאזדה התקינה סוללה יחסית קטנה בקיבולת של 17.8kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי משולב של 85 ק"מ בלבד, זאת לעומת 35.5kWh בדגם MX-30 החשמלי לו טווח נסיעה של 200 ק"מ. 

 

מאזדה MX-30 R-EV
מאזדה MX-30 R-EV.

תרצו לנסוע למרחק גדול יותר? המנוע הרוטורי, יחד עם מיכל דלק בנפח של 50 ליטר, יאפשרו לכם עוד כמה מאות קילומטרים. את הסוללה שבדגם ניתן להטעין באמצעות מטען פנימי בהספק של עד 11kW כך שטעינה של 20-80 אחוז אורכת רק 50 דקות בלבד וישנה גם אפשרות לטעינה מהירה DC בהספק של עד 36kW המאפשרת טעינה בזמן של 25 דקות בלבד. בנוסף, הדגם מצויד בטכנולוגיית V2L המאפשרת חיבור מתאם לשקע הטעינה להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים, בהספק של עד 1500W.

 

מאזדה MX-30 R-EV
מאזדה MX-30 R-EV.

המנוע הרוטורי החדש שמאזדה התקינה בדגם הוא בנפח צנום של 830 סמ"ק בלבד, זה אחד היתרונות העיקריים של מנוע רוטורי כך שהוא קטן מאוד וקל מאוד, הרוטור עצמו הוא בקוטר של 12 ס"מ ובעובי של 7.6 ס"מ בלבד. המנוע הזה בעל הספק מרבי של 74 כ"ס ומומנט מרבי של 11.8 קג"מ. 

 

מאזדה MX-30 R-EV
זה כל גודלו של הרוטר שבמנוע.

לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 3 מצבים למערכת ההנעה, רגיל, EV ומצב טעינה. במצב הרגיל, כל עוד מצב הטעינה של הסוללה מאפשר זאת, הרכב יפעל במצב חשמלי בלבד. אם נדרש עוד כוח שהסוללה לא יכולה לספק, כמו במצב האצה חזקה, המנוע הרוטורי ייכנס לפעולה ויסייע לסוללה. במצב EV הרכב ייסע על בסיס הסוללה בלבד על לריקון מלא של הסוללה, למעט מצב בו הנהג ילחץ לחיצה מלאה על דוושת התאוצה (קיקדאון) ואז המנוע הרוטורי ייכנס לפעולה בהתאם לנדרש. מצב טעינה מאפשר לנהג לבחור קיבולת מסוימת של הסוללה לשימוש מאוחר יותר, המנוע הרוטורי ידאג שזה המצב שישמר עד למעבר למצב נהיגה רגיל או EV. 

 

מאזדה MX-30 R-EV
מאזדה MX-30 R-EV.

העיצוב החיצוני זהה למוכר לנו מדגם MX-30 החשמלי, למעט תוספת של לוגו רוטורי ייחודי על הכנפיים הקדמיות. מידות הדגם נותרו גם הם ללא שינוי, עם אורך של 4395 מ"מ, רוחב של 1,795 מ"מ, גובה של 1,555 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,655 מ"מ ונפח תא מטען של 350 ליטר. המחיר באירופה של דגם MX-30 R-EV זהה למחיר של דגם MX-30 החשמלי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 15

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.