2024 GMC סיירה EV
GMC סיירה EV.
2024 GMC סיירה EV
GMC סיירה EV.

GMC חושפת את הטנדר החשמלי השני שלה, GMC סיירה EV, שהוא למעשה הגרסה של GMC לסילברדו EV שנחשף בינואר השנה - הראשון, להזכירכם, הוא האמר EV החדש. GMC סיירה EV יעלה על הכבישים רק בתחילת 2024 ובשלב זה הרוכשים העתידיים יכולים כבר לשלם מקדמה ולשמור לעצמם את מהדורת ההשקה Edition 1 המיוחדת של הדגם המשווקת תחת לייבל הפרימיום Denali של המותג. בהמשך הדגם ישווק גם בגרסאות נוספות כמו גרסאות השטח AT4 או גרסאות Elevation הבסיסיות יותר. 

 

הצצה קלה לתא הנוסעים של הסיירה EV Denali ואתם כבר מבינים את ההבדל המשמעותי בין הסילברדו העממי לסיירה שכן למעט לוח המחוונים הדיגיטלי תא הנוסעים של הסיירה שונה לחלוטין, מוקפד יותר, איכותי יותר, נעים יותר לעין ובמילים אחרות, הסיירה מספק לרוכשים אווירה של רכב נוסעים איכות ולא של רכב עבודה עממי. 

 

GMC סיירה EV
טנדר פרימיום.

בולט בעיצוב המינימליסטי הוא המסך האנכי הענק בגודל "16.4 המכיל תצוגה קבועה בחלקו התחתון עבור השליטה על חימום/אוורור המושבים ובקרת האקלים ובחלקו העליון תצוגה עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת של הדגם הכוללת אינטגרציה מלאה לשירותי הרשת של גוגל. נדמה כי מהנדסי GMC לקחו השראה מפורד שכן כמו בדגמי פורד החשמליים כאן אנחנו מוצאים במרכז המסך כפתור פיזי המאפשר שליטה על עוצמת השמע. מעבר לשימוש נרחב בעור ועץ נוכל למצוא גם תצוגה עילית "14 ומערכת שמע פרימיום של BOSE לצד כמובן כל אבזור הנוחות שאתם יכולים להעלות על דעתכם.

 

GMC סיירה EV
GMC סיירה EV בגרסת AT4 לשטח.

בשלב זה GMC מציגה יחידת הנעה אחת של הדגם, חזקה יותר מזו של הסילברדו החשמלי. מדובר בשילוב של שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 764 כ"ס ומומנט מרבי של 108.5 קג"מ, זאת לעומת 664 כ"ס ומומנט מרבי של 107.6 קג"מ בסילברדו RST החשמלי. בסילברדו זה מספיק לנתון תאוצה 0-96 קמ"ש של פחות מ-4.5 שניות, כך שעם תוספת של 100 כ"ס אתם יכולים לצפות לנתון של כ-4.0 שניות. יש לציין כי ההספק המרבי של הדגם לא זמין כל הזמן והוא מתקבל רק במצב נהיגה Max Power. 

 

GMC לא מציינת את קיבולת הסוללה של הדגם אך עם טווח נסיעה של 644 ק"מ אתם יכולים לצפות לסוללה בקיבולת של כל כ-200kW. סוללה גדולה דורשת יכולת טעינה מהירה וזה בדיוק מה שהדגם מאפשר עם מטען פנימי AC לטעינה בהספק של עד 19.8kW או אפשרות לטעינה מהירה DC 800V המאפשרת טעינה בהספק של עד 350kW כך שטעינה של 10 דקות תוסיף כ-160 ק"מ לטווח הנסיעה. רוכשי הדגם ייהנו משירות Ultium Charge 360 המאפשר גישה למעל ל-110,000 עמדות טעינה ציבוריות הפרוסות ברחבי ארה"ב וקנדה. 

 

GMC סיירה EV
טעינה מהירה בהספק של עד 350kW.

לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין מספר מצבי הנעה/נהיגה כולל כמובן מצבי גרירה ושטח. לצד זה הדגם מצויד במערכת היגוי לכל הגלגלים הכוללת מצב "הליכת סרטן - CrabWalk" המאפשר לרכב תנועה הצידה כאשר הרכב מתקדם לפנים. לנהג אפשרות בחירה מבין מספר דרגות עוצמה למערכת הבלימה הרגנרטיבית, כולל מצב אוטומטי חכם ומצב נהיגה בדוושה אחת. לדגם כושר גרירה גבוה של 4,309 ק"ג אך כושר העמסה נמוך יחסית של 590 ק"ג בלבד. 

 

GMC סיירה EV
10 שקעים חיצוניים ותא מטען ענק מלפנים.

כמו בסילברדו גם כאן נוכל למצוא תא מטען קדמי ענק ולא פחות מ-10 שקעים להפעלת מכשירים חשמליים בהספק של עד 10.2kW. וכן, עם הספק משמעותי שכזה ניתן להטעין גם רכב חשמלי אחר בקצב מהיר יחסית. הרוכשים יוכלו לשדרג את הדגם עם יכולת V2L כך שניתן לחבר את הרכב למערכת החשמל הביתית ולפי GMC הרכב מסוגל לספק חשמל למשך 21 יום עבור הצרכנים הבסיסיים בבית כמו מקרר, טלוויזיה ותאורה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.