ההאמר המקורי היה הסמל של מלחמת המפרץ הראשונה וגרסתו האזרחית שהושקה בשנת 1992 (האמר H1) הפכה במהרה לאחד הרכבים הנחשקים ביותר בשוק האמריקאי. כעשור לאחר מכן המודעות ההולכת וגוברת לאיכות הסביבה הפכו שלושת דגמי האמר (H1 עד H3) לסמל של זיהום אוויר ובזבוז דלק ויחד עם פשיטת הרגל של GM בשנת 2009, גורלו המר של המותג הוכרע.
כעת, כעשור לאחר שההאמר האחרון ירד מפס הייצור, ג'נרל מוטורס מציגה תחת מותג GMC את האבולוציה המודרנית, הירוקה והחשמלית של ההאמר כטנדר שטח קשוח אותו ג'נרל מוטורס תחל לשווק בשנה הבאה. כמו הדגם המקורי, מדובר ברכב גדול, יקר, מוגזם ועם יכולות שטח גבוהות. יש לציין כי מה שאתם רואים כרגע הוא דגם אב טיפוס ועדיין לא הדבר הסופי.
GMC האמר EV ישווק בתחילה בגרסה החזקה והיקרה ביותר של הדגם (Edition 1 שתשווק במחיר של 112 אלף דולר), זו מצוידת בשלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור, היוצרים יחידת הנעה כפולה e4WD מתקדמת בהספק מרבי של כ-1000 כ"ס ומומנט מרבי כולל של כ-138 קג"מ. לפי GMC זה מספיק בכדי לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-3.0 שניות כאשר משתמשים במערכת "Watts to Freedom" הכוללת בקרת יציאה מהמקום ומשחררת את מלוא הכוח אל הגלגלים (במצבי נהיגה אחרים ההספק מופחת).
הדגם מצויד במארז הסוללות המתקדם (Ultium) של ג'נרל מוטורס שיאפשר לדגם טווח נסיעה של 563 ק"מ. המארז הזה מצויד במנגנון ייחודי המאפשר להפוך את חיבור תאי הליתיום-יון שבמארז מחיבור מקבילי לטורי בזמן טעינה, זה מאפשר להטעין את הדגם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC-800V בהספק של עד 350kW. שימוש במטען כזה יאפשר בטעינה של 10 דקות לקבל טווח נסיעה של 160 ק"מ. יש לציין שכל הנתונים הם הערכה בלבד שכן עדיין לא מדובר בדגם ייצור סופי.
GMC תשווק בשנים 2022 ו-2023 שתי גרסאות הנעה נוספות לדגם, הראשונה עם שלושה מנועים בהספק כולל של 800 כ"ס וטווח נסיעה של כ-483 ק"מ והשנייה עם שני מנועים בלבד בהספק כולל של 625 כ"ס וטווח נסיעה זהה.
מעבר להמון כוח, GMC האמר מצויד בצמיגי 35 אינץ' המאפשרים לדגם מרווח גחון של 45.7 ס"מ ומעבר מים עד לגובה של 61 ס"מ. לקוחות שירצו בכך יוכלו לשדרג לצמיגי 37 אינץ'. אם זה לא מספיק לכם, הדגם מצויד במתלי אוויר המאפשרים להגביה את המרכב בעוד 14.9 ס"מ. כל תחתית המרכב מכוסה בלוחות פלדה, ברכבי בנזין/דיזל זה בכדי להגן על רכיבים כגון תיבת הילוכים או אגן שמן, כאן זה בכדי להגן בעיקר על מארז הסוללות הענק שהוא חלק בלתי נפרד משלדת הדגם. בתחתית המרכב יש מצלמות המאפשרות לנהג למקם במדויק את הרכב בעת מעבר מכשול, חיבור למערכת המגבים מאפשרת שטיפה של עדשת המצלמה בעת הצורך. כאופציה, הדגם ישווק עם מערכת היגוי לכל ארבעת הגלגלים המאפשרת לכוון את הגלגלים הקדמיים והאחוריים בזווית של עד 10 מעלות באותו הכיוון.
בתא הנוסעים התכליתי נמצא את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני, כולל לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע בגודל "13.4. כמו ברנגלר של ג'יפ (ובפורד ברונקו החדש שנחשף לאחרונה) את הגג ניתן לפרק ולקבל את חווית "נסיעה בספארי".