2025 GAC Aion V
GAC Aion V.
2025 GAC Aion V
GAC Aion V.

זוכרים את GAC GE3 אשר שווק כאן לתקופה קצרה? את הדגם הזה החליף בסין (בשנת 2021) הדגם Aion Y שאולי קצת דומה ויזואלית אך שונה מהיסוד שכן בניגוד ל- GE3 שהיה רכב בנזין מוסב להנעה חשמלית Aion Y מבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית. את ה- Aion Y וגם את ה- Aion V, חברת GAC תחל לשווק בקרוב באירופה, בתחילה בשוק הגרמני ובהמשך בשווקים נוספים. האם זה אומר משהו על חזרתו האפשרית של המותג לישראל? בשלב זה בספק רב אך אין ספק שמותג Aion הוא המותג שהיה צריך להחדיר לישראל ולא את השיקוץ הלא מוצלח GE3. 

 

מיצובישי אאוטטלנדר 7 מושבים

Aion הוא המותג הייעודי לרכבים חשמליים של קבוצת GAC, הוא נולד רק בשנת 2017 וכבר בשנת 2023 המותג הפך למותג הרכב החשמלי השלישי בגודלו בסין (480,000 רכבים) לאחר טסלה ו-BYD. עד היום המותג שווק רק בסין ובשווקים מתפתחים שונים במזרח אסיה, אך כעת כאמור GAC רוצה להחדיר את המותג גם לאירופה והיא עושה זאת בשוק הרכב הגדול ביותר באירופה, השוק הגרמני, למרות שזה שוק שעדיין לא מקבל בברכה מותגים מסין. 

 

GAC Aion V 2025
GAC Aion V.

כאמור, בשלב זה GAC תשווק שני דגמים של Aion מתוך מבחר של שמונה דגמים חשמליים של המותג. Aion V הוא הצעיר מבין הדגמים כאשר הוא הוצג אשתקד כדור השני לדגם אשר פותח כדגם הגלובלי הראשון של המותג. מדובר בקרסאובר חשמלי מסדר הגודל של פולקסווגן ID4 עם אורך של 4.60 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.69 מטר, בסיס גלגלים של 2.77 מטר ונפח תא מטען של 427 ליטר. המחיר באירופה צפוי להיות תחרותי מאוד, כ-35,000 אירו. 

 

הדגם מבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית (AEP 3.0) והוא מצויד ביחידת הנעה חשמלית קדמית בהספק של 204 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-7.9 שניות) עם סוללת LFP בקיבולת של 75kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-521 ק"מ בתקן WLTP. טעינה מהירה בהספק של 180kW מאפשרת טענה של 30% עד 80% בזמן של 18 דקות כאשר טעינה ביתית מתבצעת באמצעות מטען תלת פאזי בהספק של עד 11kW, לצד זה הדגם מצויד בטכנולוגיית V2L בהספק של עד 3.3kW. בשוק הסיני GAC Aion V משווק גם בגרסת טווח ארוך עם סוללה בקיבולת של 90kWh. 

 

GAC Aion V תא הנוסעים
GAC Aion V.

אל העיצוב החיצוני המודרני Aion הצמידה תא נוסעים סיני טיפוסי, כלומר שימוש נרחב בעור סינתטי, עיצוב מינימליסטי נטול כפתורים, מסך מרכזי "14.6 גדול ולוח מחוונים דיגיטלי "8.8. כל זה לצד רשימת אבזור עשירה הכוללת אפליקציה לשליטה מרחוק, תפעול קולי, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים חשמליים ועוד. בין המושבים תמצאו תא אחסון המאפשר לשמור על טמפרטורה של 18- מעלות עד 50 מעלות. 

 

GAC Aion Y 2025
GAC Aion Y.

GAC Aion Y הוא כאמור הדגם אשר החליף את ה- GE3 ובניגוד לדגם V המיועד לשיווק בכל אירופה ה- Aion Y ישווק רק במספר מצומצם של מדינות, סביר להניח בעיקר במדינות מזרח אירופה בזכות המחיר הזול יותר משמעותית של הדגם. ל- Aion Y אורך של 4.53 מטר, רוחב של 1.87 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר, כך שעדיין מדובר בדגם הדומה בגודלו לאטו 3 של BYD רק ארוך יותר ב-80 מ"מ. 

 

הדגם מצויד באותו מנוע 204 כ"ס קדמי אך עם סוללת LFP קטנה יותר בקיבולת של 60.5kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 430 ק"מ בתקן WLTP, גם זה נתון הדומה לזה של האטו 3. 

 

2025 GAC Aion UT
GAC Aion UT.

דגם מעניין יותר של GAC Aion המיועד גם הוא לאירופה, כנראה בשנת 2026, הוא Aion UT, משפחתית האצ'בק המתחרה מול דגמים כגון BYD דולפין, פולקסווגן ID3 ועוד. מדובר בדגם באורך של 4.27 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.57 מטר ובסיס גלגלים של 2.75 מטר. בשוק הסיני הדגם ישווק בהמשך השנה, בשלב הראשון עם מנוע קדמי 136 כ"ס וסוללת LFP בקיבולת של 44kWh. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.