את חברת BYD את ודאי מכירים אך את מותג דנזה (Denza) כנראה שכבר הספקת לשכוח, מדובר במיזם משותף 50/50 של מרצדס וחברת BYD הסינית לייצור רכבים ירוקים שנולד עוד בשנת 2010. מאז המותג השיק שני דגמים שכבר ירדו מההיצע וכיום המותג משווק רק דגם אחד, דנזה D9 שהוא מיניוואן בגודל מלא המשווק עם הנעה חשמלית או פלאג-אין. בשנת 2021 מרצדס דיללה את המניות שלה בחברה כך שכיום מרצדס מחזיקה רק 10% מהמיזם כשותף שקט ו- BYD בכל השאר.
אז אם חשבנו שמדובר במותג ללא עתיד, מסתבר שלחברת BYD יש עדיין תוכניות עבוד המותג הזה שכן כעת החברה חושפת לראשונה את דנזה N7 ולמרות שמדובר באצ'בק מוגבהת במעט, בחברה מתעקשים שנתייחס אל הדגם כאל SUV. דנזה N7 הוא למעשה גרסת הייצור לקונספט Inception אותו החברה חשפה לפני פחות משנה.
בשלב זה דנזה לא חושפת פרטים רבים על הדגם אך די ברור כי הדגם יעשה שימוש בסוללות הבלייד של BYD מסוג LFP ונתון מעניין הוא שלדגם שני פתחי טעינה ולא רק אחד כמקובל. יותר מכך, זה לא רק שהנהג יכול לבחור מאיזה צד להטעין את הסוללה אלא הוא יכול להטעין את הסוללה משני הצדדים במקביל, כל עוד מדובר במטען DC מהיר. הפתרון הזה נולד מתוך מחקר של BYD שבדק ומצא שבמרבית עמדות הטעינה המהירות בסין הן לא מספיק מהירות ולרכבים עם סוללות בקיבולת גדולה זה אומר בפועל בזבוז של כשעה בעמדת הטעינה.
בשוק הסיני הדגם לצד מערכת ההנעה החשמלית הדגם ישווק גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. בנוסף לכך הדגם מצויד בחיישן LiDAR כך שהגם צפוי להציג יכולות אוטונומיות ברמה 2+ ומעלה.
לקונספט Inception מידת אורך של 4.9 מטר ובסיס גלגלים של 2.9 מטר ולאור הדמיון הרב בין הקונספט לגרסת הייצור סביר להניח כי לדנזה N7 מידות זהות.