כארבעה חודשים לאחר שחשפה לראשונה את דגמי 2021 החדשים של ב.מ.וו M3 סדאן (G80) ו- ב.מ.וו M4 קופה (G82) ב.מ.וו מוכנה כעת להתחיל בשיווק מלא של שני דגמי הביצועים המבוקשים ברחבי העולם וכן, גם לאפשר לעיתונאים שונים בעולם לבחון את שני הדגמים החדשים, בשלב זה בגרסאות הנעה אחורית בלבד שכן גרסאות ההנעה הכפולה של הדגמים M xDrive עדיין לא זמינות.
נתונים בקצרה: שני הדגמים מצוידים במנוע S58 טווין-טורבו 3.0 ליטר שישה צילינדרים החדש של ב.מ.וו שהוא שדרוג של מנוע S55 ששרת את סדרה F של הדגמים. בגרסאות הבסיס המנוע מייצר הספק מרבי של 480 כ"ס ב-6,250 סל"ד ומומנט מרבי של 56 קג"מ המתקבל בין 2,650-6,130 סל"ד ובגרסאות הקומפטישן הבכירות תקבלו 510 כ"ס והמומנט המרבי על 66.2 קג"מ, אך הוא מושג בטווח צר יותר של סיבובי מנוע, בין 2,750-5,500 סל"ד.
את דגמי הבסיס ניתן לקבל עם הנעה אחורית או כפולה ועם תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת 8 הילוכים אוטומטית, המחליפה את תיבת ה-7 הילוכים M DCT כפולת המצמדים ששרתה את הדגמים הקודמים. את דגמי הקומפטישן ניתן לקבל עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית בלבד. ביצועים (עם תיבה אוטומטית) 0-100 קמ"ש בזמן של 4.2 שניות או 3.9 שניות בהתאמה, דגמי ההנעה הכפולה צפויים לקזז כ-0.3 שניות מנתון התאוצה.
כמובן שנמצא בדגמים שלל חיזוקי שלדה לעומת הדגמים הרגילים, בושינג קשיחים יותר, בולמים אדפטיביים עם כיול קשיח יותר, הנמכת מרכב, גג קרבון בדגמי הקומפטישן, מערכת היגוי משודרגת, בקרת יציבות M Traction Control עם 10 דרגות התערבות לבחירה כולל כמובן אפשרות לניתוק מלאה, הרחבה של מפסק הסרנים מלפנים ומאחור, דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ועוד. שני דברים עיקריים דרשו מהבוחנים תשומת לב, התייחסות למשקל הרכבים שכן שני הדגמים החדשים הפכו לגדולים יותר ולכן גם כבדים יותר, כ-170 ק"ג יותר, ותפקוד תיבת ההילוכים החדשה, תיבת ה-8 הילוכים האוטומטית של ZF היא ללא ספק מעולה ותשפר את הנוחות ביום יום עם העברות חלקות יותר אך השאלה היא האם היא הבחירה הנכונה עבור דגמי ביצועים כאלו. צפו בסרטונים ותקבלו את התשובות, גם אם בחלק מהמקרים הן מתחבאת בין השורות.
2021 ב.מ.וו M3 סדאן החדשה:
2021 ב.מ.וו M4 קופה החדשה: