אודי A3 החדשה, יונדאי i20 ו-i30 החדשות, גולף GTI החדשה, אוקטביה RS החדשה הם רק חלק מהדגמים שנחשפו לרגל תערוכת ז'נבה, שלא התקיימה בסוף.
תערוכת ז'נבה בוטלה אמנם בשל התפרצות וירוס הקורונה, אך זה כמובן לא מנע מיצרני הרכב להציג לנו את הדגמים שהיינו אמורים לפגוש בתערוכה. מרבית הדגמים החדשים שהוצגו בתערוכה הם דגמים שנפגוש במהלך השנה הקרובה כאן בישראל, כולם כמעט מצוידים במערכת הנעה הנעזרת בהנעה חשמלית, החל ממערכת מיקרו-היברידית קלה ועד לדגמי פלאג-אין מלאים. המעבר המאסיבי הזה להנעה היברידית על סוגיה השונים הוא בשל הצורך לעמוד בתקנות הזיהום העדכניות של מדינות האיחוד.
רכבים חשמליים לא נעדרו מהתערוכה אך מספרם לא היה רב ורובם הוצגו כקונספט, למעט פיאט 500 החדשה שתשווק בדור החדש עם מערכת הנעה חשמלית בלבד וכך גם רנו טווינגו שעברה להנעה חשמלית בלבד עם מתיחת הפנים לדגם. הבעיה עם דגמים אלו הוא המחיר שהוא עדיין לא מחיר נגיש לכל כיס כמו גרסאות הבנזין של אותם דגמים, זו הסיבה לדוגמה שפיאט תמשיך לשווק את ה-500 היוצאת עם מנועי בנזין חדשים הנעזרים במערכת מיקרו-היברידית.
בתערוכה הוצגו לא מעט רכבי על קיצוניים ויקרים במיוחד כדוגמת הקוניגסג ג'מרה עם 1700 כ"ס היברידיים, אך גם לא מעט דגמי ביצועים במחירים שפויים יותר (אם אפשר לכנות רכב במחיר של 1.7 מיליון שקל בישראל לשפוי). הרשימה הזו כוללת את גולף GTI החדשה, פורשה 911 טורבו S, סקודה אוקטביה RS החדשה, קופרה לאון וקופרה פורמנטור, סיוויק טייפ R החדשה - בשלוש גרסאות, אלפא רומיאו ג'וליה GTA הקיצונית, מרצדס GLA 45 AMG, פולקסווגן טוארג R החדש ועוד.
בצד העממי והרלוונטי יותר לרובנו, יונדאי הציגה את ה-i20 החדשה. גדולה ומרווחת יותר, עם תא נוסעים מודרני ומאובזר ומנוע 1.0 טורבו בהספקים של 100-120 כ"ס הנעזר במערכת הנעה מיקרו-היברידית 48V. יונדאי הציגה גם את ה-i30 המחודשת עם עיצוב מלוטש ולא מעט שדרוגים כולל מערכת מולטימדיה חדשה, מסך "7 בלוח המחוונים ורשימת מנועים חדשה כולל מנוע 1.5 ליטר טורבו 160 כ"ס חדש, במקום 1.4 טורבו 140 כ"ס, הנעזר במערכת מיקרו-היברידית 48V.
קיה סורנטו החדש אמנם עדיין לא זכה לחשיפה מלאה כפי שקיה הבטיחה, אך כבר יש בידינו את כל הפרטים על הדגם. הסורנטו החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה והוא מרווח יותר מהדגם היוצא, תא הנוסעים החדש מציג קפיצת מדרגה של עיצוב, איכות וטכנולוגיה וגם בתחום ההנעה אנחנו פוגשים לא מעט חידושים, מנוע 2.5 ליטר 190 כ"ס במקום מנוע ה-2.4 ליטר של הדגם הנוכחי וכן מערכת הנעה היברידית 225 כ"ס על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו - בהמשך תשווק גם גרסת פלאג-אין. השוק האמריקאי יהנה גם ממנוע 2.5 ליטר טורבו 290 כ"ס חדש במקום מנוע ה-V6 של הדגם הנוכחי.
אודי הציגה את ה-A3 החדשה, דור רביעי לקומפקטית פרימיום של החברה שהמציאה את הסגמנט הזה. המידות אמנם לא השתנו במיוחד, אך העיצוב ספורטיבי יותר, הטכנולוגיה מתקדמת יותר, האיכות גבוהה יותר ובקיצור וכמו תמיד, גולף לאניני טעם המעריכים ומוכנים לשלם על האקסטרה איכות והסמל.
דגמים נוספים:
- ג'נסיס G80
- מרצדס E קלאס המחודשת
- DS9
- פולקסווגן קאדי החדש
- וולוו S90 המחודשת
- דגמי פלאג-אין למרצדס CLA ו-GLA
- דאצ'יה חשמלית
- ב.מ.וו i4
- פולקסווגן ID.4