פולקסווגן הבטיחה לא מזמן כי חטיבת R, החטיבה האחראית על דגמי הקצה של פולקסווגן, תציג דגמים חדשים המצוידים במערכת הנעה הנעזרת במנוע חשמלי. מבטיחה ומקיימת עם חשיפתו של הטוארג R החדש, דגם קצה לטוארג המצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק כולל של 462 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-48 ק"מ.
את מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הטוארג R כבר פגשנו בדגמי פורשה, זו מערכת המשלבת מנוע 3.0 ליטר טורבו V6 של פורשה/אודי בהספק של 340 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס היושב בין מנוע הבנזין לתיבת השמונה הילוכים אוטומטית של הדגם. ההספק הכולל עומד כאמור על 462 כ"ס והמומנט המרבי על 71.3 קג"מ. פולקסווגן לא מציינת את נתון התאוצה 0-100 קמ"ש של הדגם, אך ניתן לצפות לנתון בגזרת ה-5.0 שניות, המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 14.1kWh מאפשרת לדגם להתחיל כל נסיעה על בסיס המנוע החשמלי, בהתאם למצב הטעינה של הסוללה, נסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד עד למהירות של 140 קמ"ש וכאמור, להשיג טווח נסיעה של כ-48 ק"מ. גם אם הנהג בחר במוד נסיעה חשמלי, לחיצה מלאה על דוושת התאוצה תעיר את מנוע ה-V6 משנתו - בכל זאת דגם ביצועים.
כמו כל דגמי R, גם הטוארג R מצויד במערכת הנעה כפולה 4MOTION המאפשרת העברה של עד 70% מהמומנט לציר הקדמי ועד 80% מהמומנט לציר האחורי, בהתאם לצורך. כמו כל דגם פלאג-אין, לנהג אפשרות בחירה מבין מספר מצבעי הנעה, כולל כמובן חשמלי מלא (E-MODE), היברידי או שמירה על מצב הטעינה של הסוללה לשימוש מאוחר יותר.
למרות הסמל R וההספק הגבוה, הטוארג R לא נועד להיות קיצוני כמו אודי Q8 RS לדוגמה. זו הסיבה שהטוארג R עושה שימוש באותה מערכת מתלים של הגרסאות הרגילות של הטוארג - שילוב של בולמים אדפטיביים וקפיצי אוויר - בחטיבת R טוענים כי הם רצו לשמור על השימושיות היום יומית של הדגם. הטוארג R גם לא מצויד במוטות מייצבים אקטיביים, שאפשר למצוא בדגמים הרגילים, או במערכת היגוי לכל הגלגלים. לפי מהנדסי החטיבה הסיבה לכך לפי מהנדסי היא הצורך להתקין סוללה גדולה בדגם, אך הם כן מציינים כי מערכות אלו יתכן ויוצעו בעתיד עם מתיחת הפנים לדגם.
בצד הויזואלי, כל מה הכרום הבוהק שבטוארג הרגיל נצבע בטוארג R בשחור קרבי - כולל מראות הצד, חישוקי הגלגלים בקטור של "20 או "22 ומוטות הגג. בתא הנוסעים נפגוש בתפירה בכחול R במושבים, מושבי עור בצבע שחור וגימור בשחור מבריק לדשבורד והדלתות. פולקסווגן ניצלה את ההזדמנות בכדי להתקין בדגם את גלגל ההגה החדשה שלה, אותו פגשנו לראשונה ב-ID.3 החשמלית, הכולל משטחי מגע במקום כפתורים רגילים.
הטוארג R החדש מקבל את מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית Travel Assist, השולטת על התאוצה, בלימה וההיגוי, והפועלת בכל טווח המהירויות של הדגם 0-250 קמ"ש, לעומת עד 210 קמ"ש בדגמים אחרים של פולקסווגן.
הדור הראשון של הטוארג זכה לעשות שימוש בסמל R בדגם R50 שצויד במנוע הדיזל החזק ביותר לאותה תקופה, מנוע 5.0 ליטר V10 בהספק של 355 כ"ס ומומנט של 86.6 קג"מ. למרות זאת, הגרסה המהירה והחזקה ביותר של הדגם הייתה בכלל גרסת ה-W12 עם הספק מרבי של 450 כ"ס. הדור השני של הטוארג לא זכה לדגם R.