קיה תחשוף את הסורנטו 2020 החדש, דור רביעי לדגם, רק בתחילת החודש הבא בתערוכת ז'נבה אך היא כבר הספיקה לחשוף אותנו אל העיצוב החיצוני והפנימי של הדגם וכעת גם אל פרטים טכניים ראשונים על הדגם לקראת השקתו הקרובה בשוק הבית הקוריאני. עדכון: כל הפרטים על קיה סורנטו החדש.
סורנטו היברידי: אחד החידושים המשמעותיים בדגם הוא מערכת הנעה היברידית המוצעת לראשונה בדגם וזו מערכת שנפגוש בהמשך גם בסנטה פה של יונדאי, כאשר זה יזכה למתיחת פנים. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו (מנוע חדש מסדרת SmartStream) בהספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ. אל מנוע הבנזין משודך מנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס ו-26.9 קג"מ המקבל מתח מסוללת ליתיום-יון קטנה בקיבולת של 1.49kWh. ההספק הכולל של המערכת עומד על 230 כ"ס ו-35.7 קג"מ.
בגרסת 5 מושבים והנעה קדמית, לסורנטו ההיברידי צריכת דלק משולבת של 15.2 ק"מ לליטר - בתקן הקוריאני המחמיר והמציאותי יותר. בשלב מאוחר יותר השנה יוצג הסורנטו גם בגרסת פלאג-אין, עם אותה מערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע חשמלי חזק יותר וסוללה גדולה משמעותית בקיבולת של 16.6kWh שתאפשר טווח נסיעה חשמלי משמעותי.
מנוע נוסף עבור השוק הקוריאני הוא מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל SmartStream עם 202 כ"ס ו-45 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים DCT, תיבה חדשה בקיה עם מצמדים רטובים, ולדגם זה צריכת דלק משולבת של 14.3 ק"מ לליטר בגרסת 5 מושבים עם הנעה קדמית.
מנועים נוספים שיוטמעו בחזיתו של הסורנטו החדש הם 2.5 ליטר 190 כ"ס ו-24.5 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה, מנוע זה מחליף את מנוע ה-2.4 ליטר של הדגם הנוכחי, ובפסגת ההיצע נמצא את הסורנטו GT עם מנוע ה-2.5 ליטר טורבו 290 כ"ס ו-43 קג"מ, עם תיבת 8-DCT והנעה כפולה כסטנדרט.
הסורנטו החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה, קשיחה יותר לפיתול מזו של הדגם היוצא, שאפשרה לקיה להגדיל את בסיס הגלגלים לאורך של 2815 מ"מ, תוספת של 35 מ"מ לעומת הדגם הנוכחי, ולהפחית את משקל הדגם בכ-80 ק"ג.. הסורנטו החדש ישווק לראשונה גם בגרסת 6 מושבים עם שני מושבי כורסא נפרדים בשורה השנייה.
מפרט הבטיחות בסורנטו החדש שודרג באמצעות מספר מערכות חדשות: מערכת למניעת תאונה משנית הבולמת אוטומטית את הרכב לאחר תאונה, 8 כריות אוויר כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע, מערכת חניה מרחוק באמצעות מפתח הרכב המאפשר הסעה של הרכב לפנים/אחור לחניה במקומות צרים או באמצעות הסלולרי המספק גם תמונה ממצלמת ה-360 מעלות של הרכב.