ב.מ.וו חוגגת השנה 25 שנה לדגם הראשון ל-M3. ב.מ.וו מפרסמת עבור האוהדים את הפרטים על כל דגמי M3 לדורותיהם.
אמנם הרומן של ב.מ.וו עם חטיבת M לכביש הציבורי התחילה לא משהו עם M1 ב-1978, מכונית העל הראשונה והאחרונה עד כה של ב.מ.וו. אך דווקא הפרויקט הלא מוצלח הזה של ב.מ.וו בנסיון להתחרות בלמבורגיני, הוליד את חטיבת רכבי הספורט המצליחה ביותר בעולם (ותסלח לנו חטיבת AMG של מרצדס, עכשיו אנחנו חוגגים ל-ב.מ.וו M3).
זה התחיל בהשתלת אותו מנוע של ה-M1 ב-ב.מ.וו M635CSi למעשה ה-M6 הראשונה ב-1983. לאחר מכאן בשנת 1985 נולדה ה-M5 ושנה לאחר מכן נולדה ה-M3 הראשונה, שבכלל נועדה במקור להתחרות במרוצי רכבי סאלון בלבד. מאז היא ברשימת החלומות של כל חובב רכב באשר הוא.
ה-M3 הראשונה, E30 M3, צוידה במנוע 2.3 ליטר 4 צילינדרים בהספק של 200 כ"ס המתקבלים ב-6750 סל"ד ומומנט של 24.5 קג"מ ב-4750 סל"ד. 2 דלתות קופה עם כנף אחורית ומשקל של 1200 ק"ג בלבד. הביצועים היו בסף התחתון של רכבי העל של אותה תקופה 6.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש. אבל עיקר הסיפור ב-M3 זו התנהגות הכביש שלה, מעבר לביצועים שכל מכונית שרירים אמריקאית יכלה להם בקו ישר.
כל הסיפור של רכבי ה-M של ב.מ.וו זה החיבור הלא תמיד ברור הזה, של אדם ומכונה. שבו פעם אחת ב-M3 ותבינו מיד במה מדובר. הישיבה הנמוכה יחסית, התמיכה של המושבים, התחושה שגם אם מדובר ברכב לא קטן, הכל עוטף אותך באינטימיות ומחבר אותך מיידית לרכב. ויש את הפקטור הנוסף הזה, שאף יצרן אחר לא מצליח לחקות, והרבה ניסו ומנסים עד היום. החיבור הכולל הזה של מתלים, מנוע, הגה דוושות והנעה אחורית כמובן, שגורמים ל-M3 לדעת לדבר (למרות שעם השנים היא קצת שותקת לפעמים), איתך הנהג, להגיד לך בדיוק כמה הקפיץ מימין או משמאל מתכווץ, באיזו זווית הגלגלים בדיוק ולאן בדיוק פונה הרכב. היא יודעת להגיד כמה אחיזה נשארה (ויש המון), וגם כשהיא מאבדת אותה היא יודעת להחזיר אותה היא לא מתבלבלת והולכת לאיבוד כמו פורשה 911 של שנות ה-80, אלא בדיוק גרמני היא תגרום לך לחייך כמו איטלקי טיפוסי המזהה בחורה שיודעת לענטז.
ה-M3 החדשה ביותר כיום, עד להצגת הדגם החדש של סדרה 3 ב-2012, היא ה- M3 GTS. מנוע בנפח 4.4 ליטר V8 בהספק של 444 כ"ס ב-8300 סל"ד ומומנט של 44.8 קג"מ ב-3750 סל"ד. ה- M3 GTS שוקלת 1530 ק"ג ומספקת ביצועים מתחום רכבי העל, 4.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 305 קמ"ש.
M3 חדשה תוצג כאמור יחד עם הצגת סדרה 3 החדשה ב-2012. לפי ב.מ.וו היא תפסיק לייצר את גרסת הסדאן של ה-M3 בשל חוסר ביקוש.
למכורים בלבד להורדה: כל הפרטים על כל דגמי M3 לדורותיהם.
ב.מ.וו M3 E30 הראשונה בטופ גיר
ב.מ.וו M3 בטום גיר מול אודי RS4 ומרצדס C63 AMG.
ב.מ.וו M3 מול לקסוס US-F בטופ גיר
ב.מ.וו M3 E36 שנת 1992 מול אודי RS4
ב.מ.וו M3 CSL E46 בטופ גיר
ה-M שהתחילה את הכל - ב.מ.וו M1 בטופ גיר
ב.מ.וו M3 E30 המקורית פוגשת את M3 E92 החדשה.