טסלה סייברקאב
טסלה סייברקאב - המונית האוטונומית של טסלה.
טסלה סייברקאב
טסלה סייברקאב - המונית האוטונומית של טסלה.

טסלה חושפת את הרובוטקסי שלה, טסלה סייברקאב (Cybercab) החשמלית האוטונומית עם דלתות פרפר, תא נוסעים דו מושבי וללא דוושות או גלגל הגה. גם לא תמצאו כאן שקע טעינה שכן לפי טסלה הדגם יעשה שימוש בטעינה אלחוטית - השראה אלקטרומגנטית. לפי מאסק, היעד הוא לשווק את הדגם במחיר של $30,000 עם תחילת ייצור בשנת 2026-2027. 

 

ההצגה של אב הטיפוס לטסלה סייברקאב היא למעשה סוג של הכרזה של טסלה שעד לשנת 2026 היא תחזיק בטכנולוגיה אוטונומיות ברמה 5 המלאה שכן זו הרמה היחידה שמאפשרת לשווק רכבים ללא כל אפשרות שליטה ידנית של הנוסעים. האם זו עוד הצהרה של מאסק לטובת שמירה על ערך המנייה של החברה? נאלץ להמתין ולגלות אך כמי שהכריז שעוד בשנת 2017 טסלה תחזיק בטכנולוגיה אוטונומית מלאה לרכבים ולא קיים, חובת הוכחה היא עליו כמובן.

 

טסלה רובוטקסי סייברקאב
טסלה סייברקאב.

לזה צריך להוסיף שמאסק שוב ושוב לא מדבר על אפס תאונות או הרוגים, אלא תמיד חוזר על הטענה שמערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה תהיה "בטוחה יותר מנהג אנושי" ובמקרה של הסייברקאב, מאסק מציין כי הרכב יהיה בטוח יותר פי 10-20 מנהג אנושי. מאסק ציין בנוסף שהחל מהשנה הבאה טסלה תחל להפעיל בטקסס וקליפורניה צי רכבי מודל 3 ומודל Y עם מערכת FSD שלא דורשת השגחה. 

 

הסייברקאב עצמה, גם אם די מרהיבה למראה, היא למעשה חסרת חשיבות לחלוטין כמעט שכן אנחנו כבר יודעים שטסלה יודעת לייצר רכבים חשמליים מצוינים, העיקר כאן הוא ההכרזה שלחברה תהיה יכולת אוטונומית מלאה בשנים הקרובות וזה למעשה יהיה המוצר העיקרי של החברה ולא המכונית עצמה, אותה יצרנים אחרים יוכלו לייצר כאשר טסלה תמכור להם את הטכנולוגיה האוטונומית. 

 

טסלה סייברקאב תא הנוסעים
טסלה סייברקאב.

מה שחסר לנו בהצהרה על הסייברקאב זה האם ישנו שינוי במערך החיישנים המספק מידע למערכת הנהיגה האוטונומית, כיום טסלה מסתמכת על ראייה בלבד (מצלמות) שבתנאי נהיגה שונים מתקשה לספק לרכב את כל המידע הנדרש כדי לקבל החלטה נכונה/בטוחה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 47

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.