קיה ספורטאז' הוא הדגם הנמכר ביותר בחצית הראשונה של 2017, הפיקנטו מסתפקת הפעם במקום השני.
אמנם נוכל למצוא מספר דגמים חדשים שנכנסו לטבלת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל, אך את אלו ניתן לספור על יד אחד כך שכמו בשנה שעברה, ובזו שלפניה, הטבלה נותרה ללא כל שינוי משמעותי. באופן די צפוי, הספורטאז' של קיה (7,359 מסירות) הוא הדגם הנמכר ביותר בישראל בסיכום המחצית הראשונה של 2017. מיד אחריו נמצא את הפיקנטו (7,215), יונדאי טוסון (6,581), טויוטה קורולה (5,761) והאוקטביה (5,344).
דגם | מסירות H1 | |
---|---|---|
1 | קיה ספורטז' | 7359 |
2 | קיה פיקנטו | 7215 |
3 | יונדאי טוסון | 6581 |
4 | טויוטה קורולה | 5761 |
5 | סקודה אוקטביה | 5344 |
6 | מיצובישי אאוטלנדר | 4458 |
7 | מאזדה 3 | 4069 |
8 | יונדאי איוניק | 3746 |
9 | יונדאי i10 | 3701 |
10 | סקודה ראפיד | 3343 |
11 | סיאט איביזה | 3120 |
12 | סוזוקי קרוסאובר | 2856 |
13 | יונדאי i25 | 2772 |
14 | סיטרואן ברלינגו | 2675 |
15 | רנו קליאו | 2671 |
16 | טויוטה C-HR | 2535 |
17 | יונדאי I20 | 2449 |
18 | יונדאי אלנטרה | 2280 |
19 | סוזוקי בלנו | 2226 |
20 | ניסאן מיקרה | 2162 |
21 | סובארו אימפרזה | 2075 |
22 | הונדה ג'אז | 2058 |
23 | ניסאן קשקאי | 1988 |
24 | טויוטה יאריס | 1983 |
25 | קיה נירו | 1959 |
26 | ניסאן אקסטרייל | 1936 |
27 | מאזדה CX-5 | 1911 |
28 | סוזוקי ויטרה | 1805 |
29 | סקודה פאביה | 1775 |
30 | שברולט ספארק | 1774 |
31 | טויוטה אוריס היברידית | 1721 |
32 | קיה סיד | 1721 |
33 | סקודה סופרב | 1689 |
34 | הונדה סיוויק | 1631 |
35 | מאזדה 2 | 1444 |
36 | קיה פורטה | 1307 |
37 | רנו קנגו | 1294 |
38 | יונדאי סונטה היברידית | 1273 |
39 | דאצ'יה סנדרו | 1251 |
40 | פולקסווגן גולף | 1199 |
41 | רנו פלואנס | 1146 |
42 | מיצובישי ספייס סטאר | 1136 |
43 | סיאט לאון | 1006 |
44 | פיג'ו 208 | 964 |
45 | ניסאן סנטרה | 953 |
46 | רנו קדג'אר | 919 |
47 | סוזוקי סלריו | 914 |
48 | טויוטה ראב4 | 882 |
49 | סובארו פורסטר | 863 |
50 | פיג'ו 3008 | 858 |
המכונית החדשה היחידה בטבלת עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל היא האיוניק של יונדאי (3,746) שגם מחזיקה בתואר הדגם ההיברידי הנמכר ביותר. למעשה, יונדאי/קיה מסרו במהלך המחצית הראשונה יותר רכבים היברידיים מאשר טויוטה: 6,978 רכבים (סונטה, איוניק ונירו) לעומת 6,283 (יאריס, אוריס, פריוס, פריוס פלוס, קאמרי וראב4).
עירוניות:
דגם | מסירות H1 | |
---|---|---|
1 | קיה פיקנטו | 7215 |
2 | יונדאי i10 | 3701 |
3 | שברולט ספארק | 1774 |
4 | סוזוקי סלריו | 914 |
5 | סוזוקי איגניס | 523 |
קיה פיקנטו הייתה ונשארה המלכה הבלתי מעורערת של הסגמנט הזה ולשאר המתמודדות נשאר להתחרות על המקום השני. הספארק של שברולט אמנם מצליחה היטב, אך נדמה כי האיגיניס של סוזוקי עומדת להיות המתחרה המשמעותית ביותר של ה-i10 על המקום השני, במידה והחודש הראשון לשיווק מעיד על המשך השנה.
קרוסאוברים קומפקטיים:
דגם | מסירות H1 | |
---|---|---|
1 | קיה ספורטאז' | 7359 |
2 | יונדאי טוסון | 6581 |
3 | מיצובישי אאוטלנדר | 4458 |
4 | ניסאן קשקאי | 1988 |
5 | ניסאן אקסטרייל | 1936 |
גם בסגמנט זה אין הפתעות, הספורטאז' מוביל, מיד אחריו אנחנו מוצאים את הטוסון של יונדאי והאאוטלנדר ממשיך להחזיק במקום השלישי, ביחס לשנה שעברה. האקס-טרייל של ניסאן הוא הדגם החדש ברשימה, הדיח את ה-CX-5 מהרשימה (בהפרש זעום של 23 רכבים. יש לציין שכבר בקרוב ישווק בישראל ה- CX-5 החדש, כך שיתכן שעד סוף השנה נצפה בהתאוששות של הדגם.
קרוסאוברים עירוניים:
דגם | מסירות H1 | |
---|---|---|
1 | טויוטה C-HR | 2535 |
2 | סוזוקי ויטרה | 1805 |
3 | פיג'ו 2008 | 660 |
4 | ניסאן ג'וק | 530 |
5 | שברולט טראקס | 398 |
טויוטה C-HR ממלא את הצפיות ומיד עם השקתו בחודש פברואר האחרון הוא הפך ללהיט הסגמנט. ביחד עם הויטרה של סוזוקי, שני הדגמים אחראיים ליותר מ-50% ממכירות הסגמנט. פיג'ו 2008 רושם התאוששת נאה במכירות בזכות שיווק דגם 1.2 טורבו האוטו', הג'וק של ניסאן כבר עייף וגם כך, לקראת סוף השנה יוצג המחליף. בתחילת השנה הבאה נזכה לראות על כבישי ישראל שני דגמים הצפויים לעשות חיים קשים למובילי הסגמנט: יונדאי קונה וקיה סטוניק.
משפחתיות:
דגם | מסירות H1 | |
---|---|---|
1 | טויוטה קורולה | 5716 |
2 | סקודה אוקטביה | 5344 |
3 | מאזדה 3 | 4069 |
4 | יונדאי איוניק | 3746 |
5 | סוזוקי קרוסאובר | 2856 |
למצוא את הקורולה מובילה את טבלת הסגמנט לא מפתיע אף אחד, אך עם לפני כמה שנים היינו אומרים לכם שנמצא שם את האוקטביה של סקודה במקום השני, רבים היו מתקשים להאמין. האוקטביה נמצאת שם כמובן בזכות (רבה) ולא בחסד כמשפחתית מוכשרת ופרקטית למדי. הפתעה נוספת בסגמנט היא האיוניק של יונדאי, שילוב של הנעה היברידית חסכונית, רשימת אבזור ארוכה (ברמת הגימור הגבוהה) וסביר להניח שגם תמחור טוב לליסינג עושים את שלהם.
סופרמיני:
דגם | מסירות H1 | |
---|---|---|
1 | סיאט איביזה | 3120 |
2 | רנו קליאו | 2671 |
3 | יונדאי i20 | 2449 |
4 | סוזוקי בלנו | 2226 |
5 | ניסאן מיקרה | 2162 |
שלושה דגמים מבין חמשת הדגמים המובילים בסגמנט, האיביזה, הקליאו והמיקרה, הם דגמים "במבצע כל השנה". למרות הוותק הרב ולמרות שהמחליפה שלה כבר בדרך, שילוש של מנוע טורבו חזק יחסית, תיבה אוטו' ורמת אבזור סבירה למדי בדגם 1.0TSI סטייל DSG, מעניקים לאיביזה את הובלת הסגמנט (2650 יחידות מהדגם).
סגמנט זה צפוי להתחדש עד סוף השנה (או עד שהיבואנים יסיימו את המלאי המקומי) במספר לא קטן של דגמים מעניינים: סיאט איביזה החדשה, פולקסווגן פולו החדשה, ניסאן מיקרה החדשה, קיה ריו החדשה, סוזוקי סוויפט החדשה וגרסה מחודשת לקליאו של רנו (שהוצגה כבר לפני כשנה).
משפחתיות גדולות:
דגם | מסירות H1 | |
---|---|---|
1 | סקודה סופרב | 1689 |
2 | יונדאי סונטה | 1273 |
3 | מאזדה 6 | 575 |
4 | פולקסווגן פאסאט | 395 |
5 | סובארו B4 | 335 |
הסגמנט שהיה בעבר סמל סטטוס ואחד הנמכרים ביותר, כמעט ונעלם מהשוק ולמעט שני דגמים, מכירות הסגמנט עומדות על מאות בודדות של יחידות לכל דגם. עם מבחר גדול של מנועים ורמות גימור, איכות גבוהה ועיצוב מוצלח, הסופרב של סקודה מובילה בבטחה את הסגמנט. מה שלא פחות מעיין הוא שחלק משמעותי ממכירות הדגם שייך לרמות האבזור הגבוהות במחירים של מעל ל-200 אלף שקל. יהיה מעניין לראות האם האינסיגניה החדשה והמרשימה תוכלל קצת לעורר את התחרות בסגמנט הזה.
יבואנים ונתח שוק:
יבואן | מסירות H1 | נתח שוק | מותגים | |
---|---|---|---|---|
1 | כלמוביל | 30387 | 18.07% | יונדאי, מיצובישי |
2 | צ'נפיון מוטורס | 24652 | 14.66% | אודי, סקודה, פולקסווגן,סיאט |
3 | טלקאר | 21570 | 12.82% | קיה, סאנגיונג |
4 | יוניון מוטורס | 19177 | 11.40% | טויוטה, לקסוס |
5 | קרסו מוטורס | 18321 | 10.89% | רנו, ניסאן, אינפיניטי, דאצ'יה |
6 | דלק מוטורס | 12542 | 7.46% | מאזדה, פורד, מיני, ב.מ.וו |
7 | מכשירי תנועה | 8919 | 5.30% | סוזוקי |
8 | לובינסקי | 8864 | 5.27% | פיג'ו, סיטרואן |
9 | UMI | 5547 | 3.30% | שברולט, קאדילק |
10 | מאיר | 5362 | 3.19% | הונדה, וולוו |
11 | סמל”ת | 3532 | 2.10% | פיאט, ג'יפ, קרייזלר, דודג', אלפא רומיאו |
12 | יפנאוטו | 3429 | 2.04% | סובארו |
13 | כלמוביל מרצדס | 2796 | 1.66% | מרצדס |
14 | שלמה | 2448 | 1.46% | אופל |
15 | קאר איסט | 250 | 0.15% | MG |
16 | חברת המזרח | 185 | 0.11% | לנד רובר, יגואר |
17 | אוטו איטליה | 103 | 0.06% | מזראטי, פרארי |
18 | אורכיד ספורטס קאר | 102 | 0.06% | פורשה |
19 | אוטו ארט | 11 | 0.01% | אסטון מרטין |
סה”כ | 168197 | 100.00% |