הסוופיט החדשה זוכה למנוע 1.0 טורבו 102 כ"ס, לתיבת 6 הילוכים אוטו', לתא נוסעים חדש ואיכותי יותר ולאבזור בטיחות מתקדם.
סוזוקי חשפה היום (ג') ביפן את הסוויפט החדשה לשנת 2017, הדור הרביעי לסופרמיני של החברה אותו היא תציג עבור השוק האירופאי בתערוכת ז'נבה הקרובה במרץ 2017.
למרות שהסוויפט החדשה מציגה עיצוב המזוהה עם הדגם עוד מהדור השני, הפעם מדובר בדגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמה חדשה, קשיחה וקלה יותר המשמשת גם את הבלנו החדשה, אליה משודכים מנועים חדשים, כולל טורבו בנזין ומיקרו-היברידי חדשים וכן תיבות הילוכים עדכניות - 6 הילוכים אוטו' או רציפה.
למרות המעבר לפלטפורמה החדשה, הסוויפט ממשיכה להציע מידות צנועות ביחס לסגמנט, עם אורך של 3,840 מ"מ, רוחב של 1,695 מ"מ, גובה של 1,500 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,450 מ"מ. אלו מידות כמעט וזהות לדגם היוצא, למעט תוספת צנועה של 20 מ"מ לבסיס הגלגלים. מה שכן השתנה משמעותית הוא משקל הדגם שהופחת בכ-120 ק"ג בממוצע ועומד על כ-900 ק"מ, תלוי כמובן ברמת הגימור ובמנוע.
נפח תא המטען בדגם אמנם גדל משמעותית בכ-50 ליטר, אך 265 ליטר עדיין מציבים את הדגם בצד הצנום של הסגמנט. קיפול המושב האחורי מאפשר לקבל נפח הטענה של 579 ליטר, זאת לעומת 528 ליטר בדגם היוצא. לא משש רלוונטי לשוק שלנו, אך כמו יצרנים רבים כיום גם סוזוקי מוותרת על גרסת שלוש דלתות לדגם והיא תציע את הסוויפט החדשה במרכב חמש דלתות האצ'בק בלבד.
בשוק היפני לפחות, הסוויפט 2017 החדשה תשווק עם שלוש יחידות הנעה: 1.2 ליטר המוכר עם 90 כ"ס ו-12.0 קג"מ ב-4,400 סל"ד המשודך לתיבת 5 הילוכים ידנית או CVT רציפה. המנוע הבא ברשימה הוא מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו Boosterjet בהספק מרבי של 102 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 15.3 קג"מ בין 1,700-4,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת שישה הילוכים אוטו'.
מנוע ה-1.2 ליטר מוצע גם בגרסה מיקרו היברידית ISG הנעזרת במנוע חשמלי קטן בהספק של 3.1 כ"ס ומומנט של 5.1 קג"מ. גרסה זו מציעה שיפור של כ-15% בצריכת הדלק לעומת הגרסה הרגילה.
אל העיצוב הרענן מצטרף גם תא נוסעים חדש ואיכותי יותר, גם אם לא מרווח יותר משמעותית, ורשימת האבזור בדגם כוללת מעבר לסטנדרט המקובל - מולטימדיה, בקרת אקלים ועוד – גם תאורה ראשית בטכנולוגיית LED ברמות האבזור הגבוהות יותר וכן מגוון מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.