בשנת 2020 קיה השיקה את התכנית האסטרטגית שלה "Plan S" ומאז ובהתאם לשינויים בשוק הרכב היא מציגה מדי פעם עדכונים לתוכנית הזו. במסגרת מפגש המשקיעים השנתי האחרון, שנערך השבוע, קיה הציגה עוד עדכון לתוכנית שלה שעיקרו הוא תוספת של דגמי EREV לצד דגמים מסחריים כגון טנדר חשמלי ומסחריות קלות חשמליות.
אם נתחיל בעתיד הקרוב יותר, אז עוד השנה קיה מתכננת להשיק חמישה דגמים חדשים כולל עדכון לדגמים קיימים. בין הדגמים האלו אפשר למצוא לדוגמה את קיה EV4 החשמלית שהוצגה לאחרונה.

עד לשנת 2030 קיה מתכננת להשיג יעד מכירות של 4.19 מיליון רכבים מתוכם החברה מתכננת למכור 1.26 מיליון רכבים חשמליים ו-1.07 מיליון רכבים עם סיוע חשמלי - היברידי או פלאג-אין. בתחום הרכב החשמלי, קיה תשיק בשנה הבאה את הקרוסאובר העירוני EV2 ובשלב קצת מאוחר יותר היא מתכננת להשיק טנדר חשמלי עבור השוק הצפון אמריקאי כהמשך ישיר לקיה טסמן שהוצג לאחרונה וכן עוד שני רכבים מסחריים - PV7 בשנת 2027 וקיה PV9 בשנת 2029 - אלו יצטרפו אל קיה PV5 שהוצג השנה.
הנעה היברידית פלאג-אין היא תצורת הנעה מאוד פופולרית בשוק הסיני אך שם התצורה המועדפת שונה מזו השכיחה באירופה (PHEV) שכן בסין מעדיפים פלאג-אין בתצורה של חשמלי עם מאריך טווח (EREV) כאשר מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור לטעינת הסוללה ומתחבר על הגלגלים רק בתנאי מסוימים, כגון שיוט בכביש המהיר. עבור שוק זה בעיקר אך גם עבור שווקים אחרים, קיה מתכננת להציג את הדור הבא של מערכת ההנעה ההיברידית שלה שעל בסיסה היא תציג גם דגמי EREV עם מאריך טווח.

עד היום לא זכינו להנות מטכנולוגיית הרכב המקושר של קיה, טכנולוגיה המאפשרת עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, ניווט מבוסס ענן ועוד. אנחנו לא יודעים לומר לכם אם הטכנולוגיה הזו אכן תגיע גם לישראל אך יש מקום לתקווה שכן בכוונתה של קיה להרחיב את השירות שלה מ34 מדינות קיום ל-71 מדינות עד לשנת 2026, כולל מדינות במזרח התיכון.