קיה חושפת הבוקר את דגמי 2025 המחודשים של הספורטאז' אשר זכו למתיחת פנים מקיפה הכוללת עיצוב חדש לחזית הדגם, עדכון טכנולוגי ושדרוגים ליחידות ההנעה השונות של הדגם. לפני הכל, קחו בחשבון שהספורטאז' המחודש מוצג כעת בגרסתו לשוק הקוריאני, שם הדגם משווק בגרסתו הארוכה, כמו בשוק האמריקאי, ולא הקצרה/רגילה כמו בשוק המקומי שלנו ובאירופה.
כמו כל דגמי קיה העדכניים, כמו הסורנטו החדש לדוגמה, גם הספורטאז' 2025 זכה לעיצוב חדש לחזית הדגם עם יחידות תאורה ראשיות אנכיות, תיחום בחתימת תאורת יום ציורית וגריל רחב ובולט מאוד. הפגוש האחורי זכה לעיצוב מעודכן, הפנסים האחוריים זכו לחתימת תאורה חדשה וחישוקי גלגלים בעיצובים חדשים חדשים וצבעים חדשים למרכב משלימים את העדכון הויזואלי המקיף לו זכה הספורטאז'.
מלפנים ומאחור זה מה שנפגוש גם בגרסה הקצרה יותר של הספורטאז' אך הפרופיל של שני הדגמים, מקורת B המרכזית לאחור, שונה לחלוטין. רוכשי הדגם יוכלו לבחור כעת בחבילת X-Line המעניקה לדגם מראה "קשוח" יותר באמצעות חבילת השחרה מקיפה.
השינויים בחלל תא הנוסעים גדולים לא פחות ומעניקים לחלל תא הנוסעים של הספורטאז' טאץ' של פרימיום. חלקו העליון של הדשבורד זכה לעיצוב חדש ונקי יותר למראה, שם נמצא כעת את המסך הפנורמי החדש של קיה עם ממשק גרפי חדש למולטימדיה ולוח המחוונים (ccNC), את גלגל ההגה החדש של קיה הכולל חיישני מגע לניטור האחיזה של הנהג בהגה בעת הפעלת בקרת שיוט או שמירה על מרכז הנתיב (יש גם מצלמת IR לניטור הנהג) ובצעד מבורך, קיה החליפה את הגימור בשחור מבריק בגימור בגוון מתכתי כהה המשדרג גם הוא את האווירה, כך גם ריפודי המושבים החדשים ועוד.
הקונסולה בין המושבים זכתה לממשקים מעודכנים ולתוספת של חיישן טביעת אצבע שיאפשר הפעלה מהירה של פרופיל אישי לצד שימוש כמנגנון אבטחה, גם עבור מגוון שירותי רשת, כגון תשלום בתחנות דלק או כבישי אגרה, שלא רלוונטיים לשוק המקומי שלנו. בדגמים הבכירים יותר של הספורטאז' נוכל למצוא גם תצוגה עילית, מפתח דיגיטלי, מצלמת דרך מובנית ועוד, גם זה פחות רלוונטי לשוק המקומי שלנו. שדרוגים נוספים הם משטח טעינה אלחוטי מהיר יותר, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שקעי טייפ C בהספק גבוה יותר ועוד.
קיה מדווחת כי חלל תא הנוסעים המעודכן יהיה שקט יותר בזכות תוספת או שדרוג של חומרי הבידוד השונים ונוחות הנסיעה שודרגה באמצעות התקנה של בולמים קדמיים חדשים, המבטיחים בנוסף פעולה שקטה יותר.
בשוק הקוריאני לפחות, מנוע ה-1.6 ליטר טורבו 180 כ"ס אמנם נותר ללא שינוי אך כעת הוא משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית במקום תיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים. האם זה שינוי שנפגוש גם אצלינו? כנראה שלא. הגרסה ההיברידית 1.6 טורבו של הספורטאז' 2025 זכתה למנוע חשמלי קצת חזק יותר, 65 כ"ס לעומת 60 כ"ס בדגם היוצא, כך שההספק המרבי עלה ל-235 כ"ס. שינוי דומה בוצעה בדגם הפלאג-אין שם המנוע החשמלי שודרג להספק מרבי של 98 כ"ס במקום 90 כ"ס.
מערכות הבטיחות המתקדמות של הספורטאז' 2025 זכו למקצה שדרוגים לטובת פעולה חלקה יותר וזיהוי מהיר ורחב יותר של סכנות בכביש. המצלמה שנוספה לניטור הנהג תאפשר כעת לזהות מצבי חוסר שליטה של הנהג ולהביא את הרכב לעצירה מלאה ובטוח.