עם מרכב קרבון והנעה היברידית עם 600 כ"ס, הקונספט ב.מ.וו VISION M NEXT מרמז על העתיד של דגמי M של ב.מ.וו.
בעתיד, לפי ב.מ.וו, נהגים יוכלו לבחור האם הם רוצים שהרכב יסיע אותם או לנהוג בעצמם. באמצעות הקונספט ב.מ.וו Vision M NEXT החברה מציגה את החזון שלה לדגמי הביצועים M העתידיים של החברה, דגמים שבאמצעות שילוב של טכנולוגיה מתקדמת יאפשרו לנהג להרגיש שהוא נהג מרוצים מדופלם.
הקונספט Vision M NEXT מציג במידה רבה גרסה חזקה ובכירה יותר לדור הבא של ה-i8 - מכונית ספורט היברידית פלאג-אין. מערכת ההנעה ההיברידית של ה-M נקסט משלבת בין מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו לבין שני מנועים חשמליים - אחד קדמי ושני אחורי לצד מנוע הבנזין. יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק כולל של 600 כ"ס, מספיק לפי ב.מ.וו לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות משלוש שניות ולמהירות מרבית של 300 קמ"ש ואם זה לא מספיק, כניסה למוד BOOST+ תאפשר לקבל עוד קצת כוח בדוושת התאוצה.
הדור הנוכחי של ה-i8 עושה שימוש במנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו ושני מנועים חשמליים היוצרים יחדיו יחידת הנעה בהספק כולל של 374 כ"ס - במצב eBOOST.
הסוללה הנטענת המותקנת בדגם, מאפשרת לפי ב.מ.וו טווח נסיעה חשמלי של כ-100 ק"מ, מספיק לרוב הנהגים עבור מטלות הנהיגה היום יומיות. המטרה העיקרית בהענקת טווח נסיעה חשמלי משמעותי לדגם היא בכדי לענות על האפשרות שבעתיד תיאסר כניסה למרכזי הערים לרכבים הפולטים מזהמים.
כיאה לדגם ביצועים, ולדגמי ב.מ.וו באופן כללי, עיצוב תא הנוסעים שם את הנהג במרכז תשומת הלב כאשר לרשותו מסכי זכוכית קטנים וקמורים, קצת מעל ההגה (כמו בדגמי פיג'ו), המציגים לנהג מידע מידע חיוני. על השמשה עצמה יוצגו לנהג נתונים בטכנולוגיית מציאות רבודה, כך שכל המידע שהנהג צריך נמצא בקו הראייה שלו. לתכנון הזה, ב.מ.וו קוראת BOOST Pod.
לרשות הנהג שני מצבי נהיגה עיקריים, EASE שהוא למעשה מוד נהיגה אוטונומי ההופך את חלל הרכב למרחב מחייה נעים על ארבעה גלגלים, המצב הנגדי הוא מצב BOOST בו השליטה על הרכב עוברת לנהג וכל המערכות נדרכות להעניק לו ביצועים מרביים. לנהגים שרוצים יותר, לחיצה על לחצן BOOST+ על גלגל ההגה תשחרר עוד קצת סוסים מיחידת ההנעה.
הקונספט הוצג במסגרת אירוע NEXTGen בו הציגה ב.מ.וו את החידושים שלה לשנים הקרובות.