טויוטה חושפת בז'נבה מנוע טורבו 1.2 ליטר ארבעה צילינדרים בהספק של 114 כ"ס אשר ישרת בקרוב את האוריס המחודשת ובעתיד דגמים נוספים של המותג.

טויוטה אוריס 2015

טויוטה חשפה היום (ג') בז'נבה את מנוע הטורבו קטן הנפח הראשון שלה. המנוע בנפח 1.2 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו עם הזרקת דלק ישירה ישרת בקרוב את האוריס 2015 החדשה והוא אחד מ-14 מנועים חדשים שטויוטה החלה להציג באפריל 2014 ותסיים בסוף 2015.

 

אמנם טויוטה נכנסת די באיחור לתחום מנועי הטורבו קטני הנפח בו שולטים היצרנים האירופאיים, אך מנוע ה-1.2 טורבו VVT-iW החדש והראשון שלה מציג טכנולוגיה מתקדמת למדי. באמצעות מערך שסתומים מתקדם המנוע מסוגל לשנות את מחזור הפעולה שלו ממחזור אוטו הסטנדרטי למחזור אטקינסון (כמו ברכבים היברידיים), זה מאפשר למנוע להיות חסכוני במיוחד בצריכת הדלק בזמן שיוט בכביש המהיר או בכל זמן כאשר הוא לא נדרש לעומס גבוה.

 

בנוסף לכך המנוע כולל סעפת יניקה היוצרת טורבולנציה אנכית לטובת נצילות בעירה גבוהה יותר, סעפת פליטה המשולבת בראש הצילינדרים וכן ניהול תרמי מתקדם למנוע.

 

לפי טויוטה, השילוש של כל הטכנולוגיה הזו ונוספת ששולבה במנוע, מאפשר להשיג ביצועים לצד רמת נצילות גבוהה. למנוע הספק מרבי של 114 כ"ס בטווח של 5,200-5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 18.85 קג"מ בטווח של 1,500 עד 4,000 סל"ד. המנוע משודך למערכת עצור/סע ולתיבת 6 הילוכים ידנית או Multidrive S הרציפה.

 

האוריס 2015 המחודשת היא כאמור הדגם הראשון בטויוטה לעשות שימוש במנוע הטורבו. עם מנוע זה ותיבה ידנית, האוריס תספק ביצועים של 10.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. לפי טויוטה צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 21.3 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית ו-21.7 עם תיבת CVT, פליטת ה-CO2 עומדת על כ-109 גרם/ק"מ בלבד.

 

בהשוואה למנוע ה-1.6 ליטר 132 כ"ס של האוריס הנוכחית, מנוע הטורבו מקזז שניה אחת מנתון התאוצה, מוסיף 10 קמ"ש למהירות המרבית ומוסיף כ-4 ק"מ של נסיעה על כל ליטר של דלק – שיפור מרשים של כ-22%.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.