BYD חושפת בסין את הסיל 06 GT, משפחתית האצ'בק חשמלית גדולה המכוונת לקהל יעד צעיר ובשוק הסיני לפחות, היא קצת יותר זולה מה- סיל סדאן המשווקת בישראל, אשר זכתה לאחרונה למתיחת פנים. BYD סיל 06GT תשווק בדגמי הנעה אחורית או כפולה בהספקים של 218 כ"ס עד 422 כ"ס עם טווח נסיעה של 505 ק"מ עד 605 ק"מ - בתקן CLTC הסיני האופטימי.
BYD סיל 06GT בקצרה:
- משפחתית האצ'בק גדולה חשמלית
- אורך 4.63 מטר, רוחב 1.88 מטר, בסיס גלגלים 2.82 מטר
- הנעה אחורית 218 כ"ס וטווח של 505 ק"מ
- הנעה אחורית 222 כ"ס וטווח של 605 ק"מ
- הנעה כפולה 422 כ"ס וטווח של 550 ק"מ
- 0-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בדגם הביצועים
- סוללת 60kWh בדגם הבסיס, 73kWh בשאר
BYD סיל 06GT מבוססת על הקונספט OCEAN-M שהוצג מוקדם יותר השנה והיא שומרת באדיקות על העיצוב של אותו הקונספט, שבתכלס היה דגם מוכן לייצור עם קצת תוספת קוסמטיות. לדגם אורך של 4630 מ"מ, רוחב של 1880 מ"מ, גובה של 1490 מ"מ ובסיס גלגלים של 2820 מ"מ. לאור העבודה שמכוניות משפחתיות גדולות במרכב האצ'בק פשוט נעלמו מהשוק, אין ממש למי להשוות את הדגם באופן ישיר אך בהשוואה ל- BYD דולפין שהיא המשפחתית האצ'בק של החברה, הסיל 06GT ארוכה יותר בכ-30 ס"מ, רחבה יותר בכ-10 ס"מ ועם תוספת של 12 ס"מ לבסיס הגלגלים.
BYD סיל 06GT תשווק עם מבחר של שלושה יחידות הנעה: דגם בסיס הנעה אחורית עם 218 כ"ס ו-31.6 קג"מ בשילוב עם סוללת LFP בקיבולת של 60kWh המאפשרת טווח נסיעה של 505 ק"מ, דגם טווח ארוך עם הנעה אחורית 222 כ"ס ו-33.6 קג"מ בשילוב עם סוללת LFP בקיבולת של 73kWh המאפשרת טווח נסיעה של 605 ק"מ ודגם ביצועים עם הנעה כפולה בהספק מרבי של 422 כ"ס בשילוב עם סוללת 73kWh המאפשרת טווח נסיעה של 550 ק"מ - כל נתוני הטווח הם בתקן CLTC הסיני ששם יותר דגש על נסיעה עירונית ולכן בשימוש משולב הטווח בפועל נמוך יותר משמעותית. לכל הדגמים מהירות מרבית של 200 קמ"ש.
לדגם הביצועים של הסיל 06GT נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ובנוסף הוא מצויד במערכת בלימה משודרגת, מערכת בקרת מומנט ובכיול ספורטיבי יותר למתלים הנשענים על בולמי FSD שהם קשיחים בהעברות משקל כך שהם מאפשרים שליטה טובה והדוקה יותר על המרכב והופכים לרכים יותר במעבר על שיבושים כדי לא לפגוע בנוחות הנסיעה.
BYD סיל 06GT מבוססת על פלטפורמת e-platform 3.0 Evo העדכנית של BYD עם חיבור ישיר של תאי הסוללה לשלדה. בשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים לומר האם הדגם מצויד בארכיטקטורת 800V או שהוא עדיין מתבסס על ארכיטקטורת 400V כדי לשמור על מחיר תחרותי ונמוך יותר. BYD סיל, לדוגמה, שודרגה לאחרונה לפלטפורמת e-platform 3.0 Evo עם ארכיטקטורת 800V.
חלל תא הנוסעים של הסיל 06GT מציג את המוכר לנו משאר הדגמים השייכים למשפחת דגמי ה- Ocean של החברה, משפחה הכוללת גם את הדולפים והסיל סדאן. בחלל תא הנוסעים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה "15.6 ותצוגה עילית המדמה מסך בגודל "12. לצד זה נמצא את האבזור המקובל כגון בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, תפעול קולי מזהה מיקום דובר, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק, V2L, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, משטח טעיה אלחוטי, תאורת אווירה, ריפודי עור ועוד. הדגם מצויד במערך הבטיחות DiPilot של החברה המאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 2, כולל חנייה אוטומטית.