ב.מ.וו מסירה את הלוט מעל סדרה 1 החדשה, דור שלישי למכונית ההאצ'בק הקומפקטית של המותג המתחרה מול אודי A3, מרצדס A קלאס ועוד. החידוש המשמעותי בדגם הוא כמובן המעבר לפלטפורמת הנעה קדמית במקום אחורית, מהלך המאפשר לדגם להציע מרווח משופר לנוסעים ומטען וכן הוזלת עלויות ייצור. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי הדגם ישווק בישראל במהלך הרבעון האחרון של 2019.
העיצוב החיצוני של סדרה 1 החדשה נאה, אך צריך להודות כי ב.מ.וו התקשתה (שוב) להעניק לסדרה 1 חזית הרמונית שלא מעוררת מחלוקת וגם שאר העיצוב, די גנרי וחסר את המראה הדינאמי המאפיין את שאר דגמי החברה או את הדגם היוצא. תא הנוסעים לעומת זאת מציג שדרוג חיובי ומשמעותי לעומת הדגם היוצא, גם בזכות העובדה שהעיצוב נעשה בהשראת תא הנוסעים המוצלח של סדרה 3 החדשה. בתא הנוסעים נמצא משטח טעינה אלחוטי, מערכת iDrive דור 7 עם מסך מרכזי "10.25 והרחבה לאפל קאר-פליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל של "10.25 ואופציה לתצוגה עילית בגודל של "9.2 - רוב האבזור הזה כאופציה בלבד. מערכת המולטימדיה הבכירה כוללת תפעול קולי טבעי, זיהוי מחוות ידיים, עדכונים OTA ומאפשרת לבעלי מכשירי סמסונג פתיחה של הרכב באמצעות שבב NFC.
בזכות המעבר לפלטפורמת הנעה קדמית (FAAR), המשמשת גם את ה-X1 וה-X2, ב.מ.וו מדווחת על שדרוג משמעותי במרווח לנוסעי המושב האחורי, מנקודות החולשה של הדגם היוצא, עם תוספת של 19 מ"מ למרווח הראש, 13 מ"מ במרווח המרפקים ו-33 מ"מ למרווח הברכיים. לדגם אורך של 4,319 מ"מ, רוחב של 1,799 מ"מ, גובה של 1,434 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ - תוספת של 34 מ"מ לרוחב וקיצור של 20 מ"מ בבסיס הגלגלים. נפח תא המטען עומד על 320-1200 ליטר, תוספת של 20 ליטר לעומת הדגם היוצא.
בשל המעבר לפלטפורמת הנעה קדמית עם מנועים בהתקנה רוחבית, ב.מ.וו סדרה 1 החדשה כבר לא תשווק עם מנוע שישה צילינדרים בדגם הקצה M135i אלא עם מנוע 2.0 ליטר והנעה כפולה במקום אחורית. את דגמי הבסיס ניתן לקבל עם תיבת הילוכים ידנית או 7 הילוכים כפולת מצמדים, למעט דגם M135i הבכיר המצויד בתיבת 8 הילוכים אוטו'. חלק מהמנועים ניתנים לשידוך למערכת הנעה כפולה xDrive.
היצע המנועים בדגם כולל את המנועים המוכרים של החברה: דגם 118i מצויד במנוע 1.5 טורבו משודרג וקל יותר עם 140 כ"ס ו-22. קג"מ. עם מנוע זה לדגם נתון 0-100 קמ"ש של 8.5 שניות, מהירות מרבית של 215 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 20-17.5 ק"מ לליטר.
דגם הקצה M135i xDrive, המתחרה בדגמים כגון אודי S3 ומרצדס A35 AMG, מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 306 כ"ס בין 5,000-6,250 סל"ד ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ 1,750-4,500 סל"ד, זאת לעומת 340 כ"ס ו-51 קג"מ בדגם M140i היוצא. למרות נחיתות ההספק, בזכות המשקל הקל יותר של הדגם וההנעה כפולה נתוני הביצועים דומים לאלו של הדגם היוצא עם 4.8 שניות 0-100 קמ"ש (4.6 שניות בדגם היוצא) או 4.7 שניות עם חבילת M Performance שתהיה זמינה בהמשך השנה.
סדרה 1 החדשה תצויד בנוסף במנועי דיזל בהספקים של 116-190 כ"ס וכמובן שגם בדגמי בנזין נוספים עם מנוע 2.0 ליטר טורבו.
בניגוד למרצדס שבחרה לצייד את דגמי הבסיס של ה-A קלאס החדשה במתלה פשוט מסוג קורת מתח, דבר הפוגע בנוחות הנסיעה על כבישים משובשים, כל דגמי סדרה 1 מצוידים במתלה אחורי רב חיבורי. בנוסף, כל דגמי סדרה 1 מצוידים בבורר מצבי נהיגה ובמערכת ARB, שהוצגה לראשונה עם ה-i3, מערכת הבולמת כל גלגל בנפרד לשיפור האחיזה והיכולות הדינמיות של הדגם. המערכת מותקנת ישירות על מחשב המנוע לשיפור זמן התגובה של המערכת.
דגמי סדרה 1 החדשה מצוידים במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ועוד. חלק ממערכות הרכב נעזרות במידע ממערכת הניווט והמצלמה הקדמית, כך לדוגמה מערכת בקרת השיוט האדפטיבית תאט את המהירות לפני סיבוב ותשמור על הילוך נמוך, מערכת העצור/סע לא תפסיק את פעולת המנוע אם המצלמה הקדמית תזהה שהתנועה מתקדמת ועוד.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין מספר סגנונות עיצוב: Advantage עם מסגרת כרום לגריל, מראות צד בצבע הרכב ומסגרת בשחור לחלונות, Sport Line עם גימור בשחור מבריק לגריל ומסגרת החלונות, Luxury Line למראה יוקרתי וחבילת M Sport המעניקה מראה דומה לדגם הקצה M135i.