רנו 5 טורבו 3E
רנו 5 טורבו 3E קונספט.
רנו 5 טורבו 3E
רנו 5 טורבו 3E קונספט.

רנו מתכננת להשיק בשנת 2026 את הגרסה המודרנית והחשמלית לרנו 5 טורבו המיתולוגית, רנו 5 טורבו 3E, עם הבטחה להספק של מעל ל- 500 כ"ס, הנעה אחורית בלבד ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות. 

 

למרות השם והדמיון העיצובי לרנו 5 E-TECH החשמלית, רנו 5 טורבו 3E תהיה מכונית שונה לחלוטין מהיסוד כיאה לסוג של מכונית הילה, בדיוק כפי שהייתה זו המקורית. הדגם יעשה שימוש בפלטפורמה ייחודית משולבת קרבון ושני המנועים החשמליים מאחור יותקנו בתוך חישוקי הגלגלים.

 

רנו 5 טורבו 3E קונספט
רנו 5 טורבו 3E.

כמו רנו 5 המקורית גם כאן נמצא הרחבה קיצונית של בתי הגלגלים, במקור זה היה בעיקר מאחור לטובת כונסי אוויר למנוע, בזו החדשה זה מלפנים ומאחור כדי להגדיל את מפסק הסרנים לטובת שיפור היציבות. כמובן שכל זה כרגע רק ברמת הקונספט אך סביר להניח שרנו לא תוותר על המאפיין האייקוני הזה במעבר לגרסת ייצור. עד שזו תגיעה, הגרסה הספורטיבית ביותר של רנו 5 E-TECH היא אלפין A290 לה הספק מרבי של 220 כ"ס. 

 

רנו 5 טורבו 3E קונספט
רנו 5 טורבו 3E קונספט.

רנו 5 טורבו המקורית (1980-1984) הייתה פרויקט מופרע לחלוטין בו רנו לקחה סופרמיני צנועה עם הנעה קדמית והפכה אותה לרכב חזק עם מנוע מרכזי (כדי שתוכל להתחרות עם הדגם בגרסת ראלי). את זה רנו עשתה באמצעות הוצאת הספסל האחורי שבמקומו הותקן מנוע 1.4 טורבו בהספק מרבי של 160 כ"ס ומומנט מרבי של 22.5 קג"מ, זה אולי לא נשמע הרבה אך צריך לזכור שזה על במשקל נוצה של 970 ק"ג ובאותה תקופה הוט האץ' כמו הגולף GTI הסתפקה במנוע 1.6 טורבו הזרקה ישירה בהספק של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 14 קג"מ. 

קטע הוידאו הקצר בנו הדגם נחשף לראשונה, הוא חלק מסדרה של אמזון פריים על ההתאוששות של מותג רנו לאחר הקשיים הכלכליים שחוותה בתקופת הקורונה. בסרטון רואים את מנכ"ל רנו לוקה דה מאו חושף את המכונית ומצהיר על כוונתה של רנו להביא את הדגם לייצור. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.