כשנה לאחר שחשפה את הדגם כקונספט, אלפין (Alpine) חושפת את המכונית החשמלית הראשונה שלה - אלפין A290 - הוט-האצ' חשמלית המבוססת על הסופרמיני החשמלי רנו 5 E-TECH שהוצגה מוקדם יותר השנה. את אלפין A290 אנחנו צפויים לפגוש בישראל לקראת סוף 2024.
אלפין A290 לוקחת עיצוב הרטרו של רנו 5 E-TECH ומוסיפה עליו מנה גדושה מאוד של אלמנטים ויזואליים המעניקים לדגם מראה ספורטיבי וקרבי במיוחד שבהחלט מזכיר לנו את רנו 5 טורבו המיתולוגית - אין ספק כי מדובר בממתק ספורטיבי לעיניים.
לפי אלפין, ה- A290 שומרת על כל הערכים המנחים את המותג, ביצועים, ניהוג חי וזריז והקפדה על משקל קל. למרות המשפט הזה, לאלפין A290 משקל עצמי של 1,479 ק"ג שהוא גבוה יותר בכ-300 ק"ג מהאלפין A110 הגדולה יותר, אך באלפין דאגו לפחות לחלוקת משקל מאוזנת יחסית של 57%-43% לטובת הציר הקדמי ואת זה היא השיגה גם באמצעות התקנת תת שלדה ייחודית לדגם המציבה את המנוע החשמלי במיקום אידיאלי יותר. לאלפין A290 אורך של 3,990 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ, גובה של 1,520 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,530 מ"מ.
אלפיו A290 תשווק עם שתי מערכות הנעה חשמליות, ההנעה קדמית ובכולן סוללה בקיבולת של 52kWh. בדגמי הבסיס (A290 GT או A290 GT Premium) למערכת ההנעה הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 29.0 קג"מ ובשני הדגמים הבכירים יותר (A290 GT Performance או A290 GTS) למערכת ההנעה הספק מרבי של 220 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. ההספק המרבי של 220 כ"ס הוא רק כבוסט זמני של 10 שניות, והמתנה של 30 שניות עד לשימוש חוזר, המתקבל בלחיצה מלאה על דוושת התאוצה או בלחיצה על כפתור OV שעל גלגל ההגה.
בהתאם למערכת ההנעה, לאלפין A290 נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש בדגמי הבסיס או נתון 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש בדגמים הבכירים. טווח הנסיעה הסופי טרם נקבע אך באלפין מעריכים כי לדגם טווח נסיעה של כ-380 ק"מ. הטעינה בדגם סטנדרטית עם הספק טעינה מהירה של 100kW והספק טעינה ביתית של 11kW והסוללה בדגם תומכת בחיבור V2L ובחיבור V2G.
אלפין A290 נשענת על בולמים ייחודיים עם מעצורים הידראולים במקום גומי פשוט ולמרות שמדובר בסופרמיני קטנה עם הנעה קדמית, מאחור נמצא מתלה רב חיבורי. בפינות הדגם נמצא חישוקי "19 עם צמיגי מישלין Pilot Sport EV במידות של 225/40R19 או צמיגי מישלין Pilot Sport 5S דביקים וחדים יותר בשני הדגמים הבכירים יותר - בשני המקרים מדובר בצמיגי OE בתכנון ייעודי לדגם עם הסימון A29 של אלפין. מאחורי החישוקים נמצא מערכת בלימה מבית ברמבו עם קליפרים קדמיים בעלי 4 בוכנות וצלחות בקוטר של 320 מ"מ. אלפין מציינת כי בזכות השימוש במערכת בלימה אלחוטית היא הצליחה להשיג מעבר טבעי בין מערכת הבלימה הרגנרטיבית לזו ההידראולית לצד משוב איכותי לנהג.
חלל תא הנוסעים זהה למוכר לנו מרנו 5 E-TECH אך כמו במקרה של העיצוב החיצוני גם כאן אלפין הזריקה מנה גדושה של אווירה ספורטיבית ועשירה יותר. אלפין התקינה בדגם גלגל הגה ספורטיבי עם בורר שליטה מהירה על מצבי הנהיגה והבלימה הרגנרטיבית ויש גם כפתור OV באדום בוהק שלחיצה עליו תפעיל בוסט זמני למקרה של צורך או רצון בעקיפה זרירה יותר. את מוט ההילוכים לצד גלגל ההגה אלפין הסירה ובמקום זה נמצא שלושה כפותרים (R-N-D) בין המושבים בסגנון שנלקח ישירות מה- A110 של אלפין. מול הנהג נמצא צמד מסכים בגדלים של "10.25 עבור לוח המחוונים ו-"10.1 עבור מערכת המולטימדיה, התצוגה במסכים משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. מערכת המולטימדיה מבוססת גוגל כך שהיא כוללת באופן מובנה את שירותי הרשת של גוגל, עדכוני OTA, ניווט ייעודי לרכב חשמלי בהתחשב בנקודות טעינה שבדרך, חנות אפליקציות ועוד.
אין כאן מנוע בנזין אך באפלין דאגו ליצור פס קול שיזכיר לכם משהו כזה, ישנה אפשרות לביטול מלא של בקרת היציבות ובמסכים השונים תמצאו תצוגה ייעודית לדגם ביצועים.