רנו סניק היה הדגם שהמציא את קטגוריית המיניוואן הקומפקטי, הסניק הקודם מת אשתקד, תכירו כעת את הסניק 2024 החדש שהפך לקרוסאובר חשמלי ובמידה רבה, אתם יכולים להתייחס אל הסניק E-TECH החדש כאלו סוג של אוסטרל חשמלי.
הסניק המקורי אולי מת, אך הסניק E-TECH החדש תוכנן על פי אותם ערכים של רכב שימושי למשפחה עם מרווח מצוין מלפנים ומאחור, משטחי חלונות גדולים יחסית, שפע של תאי אחסון שונים בנפח כולל של 39 ליטר, תא מטען גדול ועוד, אך לא הכל מושלם שכן מישהו ברנו חשב שזה רעיון מוצלח להתקין את שקעי ה- USB רק במשענת המרכזית של המושב האחורי כך שבכל פעם שיש נוסע שלישי ברכב הנוסעים מאחור נותרים ללא שקעי טעינה, זאת למרות שהושקעה מחשבה רבה בתכנון אותה משענת מרכזית מאחור המציעה מחזיקי כוסות, תאי אחסון לסלולרי או טאבלט, מעמד לסלולרי או טאבלט ועוד.
הסניק החדש מבוסס על פלטפורמת CMF-EV ולדגם אורך אל 4,470 מ"מ, רוחב של 1,864 מ"מ, גובה של 1,571 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,785 מ"מ, כך שהוא קצת גדול יותר מהסניק 5 מושבים היוצא ועם בסיס גלגלים המבטיח מרווח גדול ליושבים מאחור. גם תא המטען יספק את הצרכים של כל משפחה ממוצעת עם נפח של 545 עד 1,670 ליטר.
רנו סניק E-TECH ישווק עם שתי מערכות הנעה חשמליות שונות, בדגמי הבסיס נמצא מנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 9.3 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללה בקיבולת של 60kWh המאפשרת טווח נסיעה של מעל ל-420 ק"מ וטעינה מהירה בהספק של עד 130kW.
הדגם הבכיר מצויד במנוע חזק יותר בהספק של 220 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ וכאן זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללה גדולה למדי יחסית לסגמנט בקיבולת של 87kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה מרשים של מעל ל-620 ק"מ. לדגם זה טעינה מהירה DC בהספק של עד 150kW.
הסוללות שבדגם הן סוללות ליתיום-יון NMC מתוצרת LG והם בעלות צפיפות אנרגטית גבוהה יותר בכ-6% מהסוללות של המגאן E-TECH הקטן יותר. הסוללה מצויד כסטנדרט במשאבת חום שגם תיכנס לפעולה אוטומטית אם יעד הניווט הוא לעבר עמדת טעינה וזאת כדי להביא את הסוללות לטמפרטורה אידיאלית לטעינה מהירה. את הסוללות ניתן להטעין גם בזמן נסיעה באמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית המציעה לנהג בחירה מבין 4 דרגות עוצמה שונות, התפעול של המערכת מתבצע באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה.
העיצוב החיצוני הנאה של הסניק E-TECH נשען על שפת העיצוב החדשה של רנו אותה פגשנו מוקדם יותר השנה בקליאו המחודשת וברנו רפאל, הקרוסאובר קופה החדש והבכיר של רנו. כמו בשאר דגמי רנו העדכניים תוכלו לבחור ברמת הגימור הספורטיבית אספריט אלפין (ESPRIT ALPIN) המעניק לדגם אווירה ספורטיבית מהחוץ ומהפנים.
למעט שינויים ויזואליים מינוריים ומושבים שונים, תא הנוסעים של הסניק החשמלי זהה למוכר לנו מהמגאן E-TECH. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 גדול ותחת אותה מסגרת בצורת האות L נמצא מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "12 וממשק פיזי לשליטה על בקרת האקלים. מערכת המולטימדיה OpenR Link מבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב והיא מציעה סייען קולי, חנות אפליקציות וניווט גוגל בגרסה מיוחדת לרכבים חשמליים הכולל תכנון נסיעה המתחשב בעמדות טעינה שבדרך ואחרי על הכנת הסוללה לקראת טעינה. הנהג יכול לבחור עמדות לפי הספק או עלות הטעינה ואת כל זה ניתן לעשות גם בבית באמצעות המכשיר הסלולרי והכל יהיה כבר מוכן ברכב ברגע שתצאו לדרך.