קיה EV9 קונספט
קיה EV9 קונספט.
קיה EV9 קונספט
קיה EV9 קונספט.

יממה לאחר שיונדאי חשפה את מפת הדרכים שלה עד לשנת 2030 בתחום הרכב החשמלי, קיה עושה כמעשה חברת האם ומציגה את מפת הדרכים שלה הכולת יעד מכירות שנתי של 4 מיליון רכבים בשנת 2030 מתוכם 1.2 מיליון רכבים חשמליים מבוססי סוללה (BEV). מפת הדרכים הזו היא המשך ועדכון קל לתוכנית האסטרטגית "Plan S" אותה הציגה החברה בשנת 2020.

 

את שנת 2021 קיה סיימה עם מכירות של 2.78 מיליון רכבים. את שנת 2022 החברה מצפה לסכם עם מכירות של 3.15 מיליון רכבים כך שיעד מכירות של 4 מיליון רכבים בשנת 2030 נשמע כמו יעד צנוע למדי. מצד שני זה אישור לכך שקיה צופה ששוק הרכב אכן יעבור ממודל של מכירה ישירה של רכב למודל של אספקת שירותי תחבורה - חלק בלתי נפרד מהתוכנית האסטרטגית של החברה.

 

קיה EV6
קיה EV6.

קיה צופה כי את שנת 2022 היא תסיים עם מכירות של כ-160,000 רכבים חשמליים, בשנת 2027 היא מצפה להשיג יעד מכירות שנתי של 870,000 רכבים חשמליים וכאמור, בשנת 2030 יעד המכירות עומד על 1.2 מיליון רכבים חשמליים - גידול של 30% מהתוכנית האחרונה שהחברה הציגה. קיה צופה כי 45% מסך המכירות שלה בשווקים העיקריים שלה (סין, ארה"ב, אירופה וקוריאה) יהיו של רכבים חשמליים.

 

את יעד המכירות של 1.2 מיליון רכבים חשמליים בשנה בשנת 2030 קיה מתכננת להשיג באמצעות השקה של 14 דגמים חשמליים אותם החברה תציג עד לשנת 2027. רק נזכיר שכיום לחברה יש 4 דגמים כאלו, נירו EV (שהוצג בדגם חדש לאחרונה) קיה סול EV, קיה EV6 ועוד וואן עירוני חשמלי, קיה Ray, אותו החברה משווקת בקוריאה בלבד. בשלב זה אנחנו יודעים בוודאות רק על עוד רכב חשמלי אחד שקיה תציג בשנת 2023, קיה EV9 שהוא קרוסאובר 7-8 מושבים גדול ממדים המקביל ליונדאי 7 שיוצג באותה שנה.

 

קיה EV9 קונספט
קיה EV9 קונספט.

בשלב זה קיה מספקת לנו עוד קצת פרטים על הקרוסאובר 7-8 החשמלי העתידי שלה - קיה EV9. לפי קיה מדובר ברכב באורך של כ-5 מטר עם מערכת הנעה חשמלית שתאפשר לו להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.0 שניות וטווח נסיעה של כ-540 ק"מ. קיה מציינת בנוסף שלדגם יכולת טעינה מהירה שתאפשר הוספה של 100 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של 6 דקות, זמן זהה לטכנולוגיית הטעינה של קיה EV6 כך שלא מדובר כאן בטכנולוגיה חדשה עבור המותג.

 

קיה EV9 יהיה הרכב הראשון של קיה עם עדכוני OTA מלאים אשר יאפשרו לרכושים להוסיף או לשדרג יכולות באמצעות עדכון תוכנה, בתשלום. קיה EV9 יהיה הדגם הראשון של קיה לעשות שימוש בדור הבא של מערכת הנהיגה האוטונומית של החברה (AutoMode) אשר תאפשר לדוגמה נהיגה ללא התערבות בכביש המהיר - הכל תלוי כמובן באישורים רגולטוריים במדינת היעד. בנוסף, הדגם יעשה שימוש בחלונות חכמים המאפשרים בלחיצת כפתור לשנות את מידת השקיפות, בתאורה חיצונית דיגיטלית, סידור מושבים מודולי מתקדם ועוד. 

 

2022 קיה נירו החדש
קיה נירו EV החדש.

קיה תשיק השנה את דגם EV6 GT, גרסת הביצועים החזקה של הקרוסאובר החשמלי EV6 עם 577 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות. קיה מכריזה כעת כי בכוונתה להריח את קו דגמי ה- GT החשמליים שלה אל דגמים חשמליים נוספים של המותג.

 

לא תופתעו לגלות שכמו חברת האם יונדאי, גם קיה תעבור בשנת 2025 לעשות שימוש בפלטפורמה חדשה נשלטת תוכנה בכל הרכבים החדשים שלה (גם כאלו שהם לא חשמליים) כך שכך דגמי החברה ייהנו מטכנולוגיית רכב מקושר עם עדכוני OTA לכלל מערכות הרכב. לפי קיה עד לשנת 2030 היא תייצר סוללות מדור חדש עם קיבולת אנרגטית גדולה יותר ב-50% מזו של הדור הנוכחי לצד הפחתה של עלות מערכת ההנעה החשמלית בכ-405.

 

קיה
החל משנת 2025 כל דגמי קיה יהיו רכבים מקושרים לענן.

לצד הפלטפרומה החדשה לרכבי נוסעים, קיה, כמו יונדאי, תשיק בשנת 2025 פלטפורמה לרכבים מסחריים ייעודיים חשמליים. לפי קיה הרכבים שיתבססו על הפלטפורמה הזו ייהנו מעדכונים למערכות ההנעה ומערכות הנהיגה האוטונומית לאורך כל חיי הרכב (עד 600,000 ק"מ) כאשר המטרה של העדכונים האלו היא להפחית את עלויות התפעול לעסקים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.