2022 קיה נירו EV החדש
קיה נירו EV החדש.
2022 קיה נירו EV החדש
קיה נירו EV החדש.

בחודש נובמבר אשתקד קיה חשפה לראשונה את דגמי 2022 החדשים של הנירו, הדור השני לקרוסאובר המשפחתי המצליח של החברה שהיה להיט מכירות לא רק כאן בישראל אלא גם בשוק האירופי, בארץ בעיקר בגרסתו ההיברידית ובגרסת הפלאג-אין ובאירופה בעיקר בגרסתו החשמלית. הגרסה ההיברידית של הנירו החדש נחשפה בחודש ינואר האחרון וכעת יש בידיינו מידע גם על הגרסה החשמלית החדשה של הנירו (e-Niro).

 

בחזיתו של הנירו החשמלי קיה התקינה מנוע חשמלי חדש בהספק מרבי של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 25.6 קג"מ, במקום 204 כ"ס ו-40.3 קג"מ בדגם היוצא. למרות הירידה המשמעותית במומנט המרבי, לפי קיה לדגם נתוני ביצועים זהים לאלו של הדגם היוצא עם נתון 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות ומהירות מרבית של 167 קמ"ש. איך קיה עשתה את זה? לפי הנתונים שביידינו המשקל העצמי של הדגם הופחת משמעותית בכ-100 ק"ג.

 

2022 קיה נירו החדש
גדול ומרווח יותר.

ברצפת הדגם מותקנת סוללה מעודכנת בקיבלות של 64.8kWh (עדיין ליתיום-יון פולימר) המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 463 ק"מ בתקן WLTP, שיפור מזערי לעומת ה-455 ק"מ של הדגם היוצא. לאור המשקל הנמוך יותר והמנוע החשמלי החדש, אתם יכולים לצפות לשיפור משמעותי יותר בטווח הנסיעה העירוני של הדגם. תחום הטעינה לא השתנה מהדגם היוצא, כ-7 שעות לטעינה מלאה 0-100 אחוז במטען 11kW או כ-43 דקות לטעינה של 10-80 אחוז מקיבלות הסוללה במטען מהיר DC בהספק של עד 100kW. כמו בדגם היוצא, פתח הטעינה נמצא בחזית הדגם אך הפעם בצורה סימטרית במרכז הפגוש ולא בצידו.

 

2022 קיה נירו החדש
שדרוג טכנולוגי מקיף לתא הנוסעים.

למעט עיצוב קצת שונה לחזית הדגם ולפגוש האחורי, העיצוב זהה למה שפגשנו בגרסה ההיברידית של הדגם. זה גם המצב בתא הנוסעים שהוא שדרוג משמעותי מאוד לעומת הדגם היוצא, לא רק באיכות החומרים אלא גם בנראות המודרנית בהשראת קיה EV6 וכמובן שגם בטכנולוגיה ובממשקי השליטה השונים. בין החידושים נמצא מולטימדיה "10.25 חדשה ומתקדמת יותר, מפתח דיגיטלי (באמצעות NFC), מצלמת דרך מובנית (אופציה) המעבירה את הצילום ישירות למכשיר הסלולרי, שליטה מהרכב על בית חכם, תצוגה עילית, תפעול קולי המזהה אם זה הנהג או הנוסע שלצידו, תצוגה עילית "10 ועוד.

 

2022 קיה נירו EV החדש
קיה נירו EV החדש.

שדרוג נמצא גם בתחום מערכות הבטיחות עם בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מערכת ניווט להתאמת מהירות הנסיעה לדרך, מגביל מהירות חכם (ניווט וזיהוי תמרורים), בלימה אוטונומית עם תמיכה בחציית צומת, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, מערכת חנייה אוטומטית עם אפשרות לחניית הרכב באמצעות המכשיר הסלולרי ועוד.

 

לנירו החדש אורך של 4,420 מ"מ, רוחב של 1,825 מ"מ, גובה של 1,545 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,720 מ"מ. נפח תא המטען בדגם החשמלי עומד על 475 ליטר ועד 1,429 ליטר עם קיפול המושבים מאחור, ויש גם תא מטען קטן (פראנק) בחזית בנפח של 20 ליטר לטובת כבל הטעינה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 21

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.