קופרה טווסקאן 2024
קופרה טווסקאן החשמלי.
קופרה טווסקאן 2024
קופרה טווסקאן החשמלי.

קופרה טווסקאן (Tavascan) הוצג עוד בשנת 2019 כחזון החשמלי של קופרה והוא יעלה על הכבישים רק בשנת 2024, אך בקופרה כבר אין סבלנות להמתין עד אז והיא חושפת כעת את ה- טווסקאן בגרסת הייצור הסופית. קופרה טווסקאן הוא קרוסאובר קופה חשמלי המציג במקביל את שפת העיצוב החדשה של קופרה, את הטכנולוגיה החדשה של החברה והוא גם אחד מתוך שלושה דגמים חשמליים אותם קופרה תשיק עד לשנת 2025 - יחד עם הסופרמיני אורבן רבל והקרוסאובר החשמלי הגדול קופרה טראמר. 

 

קופרה טווסקאן מבוסס על פלטפורמת MEB הייעודית להנעה חשמלית של קבוצת פולקסווגן ועם אורך של 4,644 מ"מ, רוחב של 1,861 מ"מ, גובה של 1,597 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,766 מ"מ, הוא דומה מאוד בגודלו לסקודה אניאק קופה iV החשמלי או פולקסווגן ID5.

 

2024 קופרה טווסקאן החשמלי
קופרה טווסקאן.

הדגמים דומים בגודלם אך מה שאין לאניאק ויש לטווסקאן זה את יחידת ההנעה החדשה של קבוצת פולקסווגן אשר הוצגה לאחרונה עם פולקסווגן ID7 כך שדגם ההנעה האחורית של הטווסקאן מציע הספק מרבי של 286 כ"ס ומומנט מרבי של 55.5 קג"מ, זאת לעומת 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ בלבד בדגם RWD של האניאק. 

 

גם דגם ההנעה הכפולה של הטווסקאן - טווסקאן VZ - מציג שדרוג לעומת האניאק RS (או פולקסווגן ID5 GTX המקביל), כאן ההספק המרבי עומד על 340 כ"ס (לעומת 300 כ"ס) והוא מושג בזכות תוספת של מנוע חשמלי קדמי בהספק של 108 כ"ס ומומנט מרבי של 13.6 קג"מ. השילוב הזה יוצר מערכת הנעה עם תעדוף ברור לציר האחורי כאשר המנוע הקדמי נועד רק לשיפור האחיזה בעת הצורך או בזמן יציאה חזקה מהמקום. 

 

על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-50 קמ"ש ב-2.4 שניות ונתון 0-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, זאת לעומת 6.5 שניות באניאק קופה RS או 6.3 שניות בפולקסווגן ID5 GTX. 

 

2024 קופרה טווסקאן
שפת העיצוב החדשה של קופרה.

שתי גרסאות הדגם מצוידות בסוללה בקיבולת נטו של 77kWh (ברוטו 82kWh), זו אותה סוללה המותקנת באניאק, בפולקסווגן ID4 או ID5 ועוד. בדגם ההנעה האחורית זה מספיק לטווח נסיעה של כ-550 ק"מ ובדגם VZ הבכיר זה מספיק לטווח של כ-520 ק"מ. אלו נתונים זהים לדגמים המקבילים של סקודה ופולקסווגן אך קחו בחשבון שאלו לא נתונים סופיים.

 

בכל הקשור לטעינה DC מהירה אין כאן כל שדרוג, הספק טעינה מרבי של 135kW המאפשר בזמן של 7 דקות להוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה או טעינה של 10% עד 80% בזמן של כשלושים דקות - טעינה רגילה AC אפשרית עד להספק של 11kW. באמצעות מנופים שעל גלגל ההגה, הנהג יכול לבחור בין 4 דרגות עוצמה שונות למערכת הבלימה הרגנרטיבית. 

 

2024 קופרה טווסקאן תא הנוסעים
זו לא האנטרפרייז ולא קונספט, זה אכן תא הנוסעים של הטווסקאן.

קופרה טווסקאן ישווק כסטנדרט עם בקרת שלדה DCC (בולמים אדפטיביים), מערכת היגוי פרוגרסיבית, מספר דרגות כיול למערכת בקרת היציבות כולל אפשרות לניתוק מלא והוא נשען על מתלה קדמי בתצורת מקפרסון ואחורי בתצורת רב חיבורי. רוכשי הדגם יוכלו לבחור בחישוקי "19 או "20 עם צמיגים ברוחב של 235 מ"מ מלפנים ו-255 מ"מ מאחור, אלו שיבחרו לשדרג לחישוקי "21 מחושלים וקלים יותר, יקבלו צמיגים מדגם ספורטיבי יותר עם צמיגי 255 מ"מ מלפנים ומאחור. 

 

העיצוב החיצוני של הטווסקאן אגרסיבי למדי ושונה מהמוכר לנו מדגמי קופרה הנוכחיים וזה אולי העיקר כאן, קופרה נוטשת את שפת העיצוב של סיאט ומאמצת שפת עיצוב מקורית משלה. אם העיצוב החיצוני לא מרשים אתכם מספיק, זה של תא הנוסעים ישאיר אתכם פעורי פה ולא, זה לא קונספט, זה ממש מה שתפגשו באולם התצוגה. 

 

2024 קופרה טווסקאן תא הנוסעים
כבר ממש לא רק סיאט משודרגת.

מעבר לעיצוב המאוד מיוחד וייחודי של תא הנוסעים, נמצא בנוסף את הטכנולוגיה העדכנית של קופרה שכמו פולקסווגן ID7, מתבססת על מסך מרכזי ענק בגודל "15 דרכו תשלטו על מרבית מערכות הרכב. בתחתית המסך המרכזי תמצאו פסי מגע מוארים דרכם תשלטו על עצמת השמע או בקרת האקלים באמצעות החלקת האצבע. גלגל ההגה שומר על המראה המוכר של קופרה אך במקום כפתורים פיזיים תמצאו כעת משטחי מגע - לטוב ולרע.

 

מערכת השמע של הדגם, הכוללת 12 רמקולים, תוכננה ביחד עם סנהייזר (Sennheiser) וזאת בכדי לייצר חווית סאונד המתאימה למותג שרוצה למצב עצמו כמותג פרימיום. מאחורי גלגל ההגה נמצא לוח מחוונים "5.3 צנוע בגודלו המציג את המידע החיוני בלבד, אותו מידע מוצג גם באמצעות מערכת תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה. על הרכב תוכלו כמובן לשלוט גם מרחוק באמצעות אפליקציה למכשיר הסלולרי, שיוכל לשמש גם כמפתח הדיגיטלי של הרכב. 

 

2024 קופרה טווסקאן
קופרה טווסקאן.

לצד שפע של אבזור נוחות נוכל למצוא גם מגוון עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות מהדור האחרון של קבוצת פולקסווגן, זה כולל לדוגמה את מערכת בקרת השיוט המתקדמת Travel Assist העושה שימוש בטכנולוגיית ענן, מערכת V2X המאפשרת לרכב לתקשר עם רכבים אחרים או עם מערכת עיר חכמה, נמצא גם מערכת יציאה בטוחה המונעת פתיחה של הדלתות אם לא בטוח לעשות זאת, מראה מרכזית דיגיטלית eSmart, מצלמת 360 מעלות, בקרת נהג מתקדמת המסוגלת להביא את הרכב לעצירה מלאה ולהתקשר למוקד חירום במקום בטוח במידה והנהג לא כשיר לנהוג, ועוד.

 

קופרה טווסקאן תא הנוסעים
קופרה טווסקאן.

קופרה טווסקאן יצא מפס הייצור החדש של קבוצת פולקסווגן בסין ומשם הוא יגיע לאירופה וכמובן שגם אלינו. בקופרה מציבים יעד מכירות של כ-50,000 יחידות בשנה מהדגם, יעד צנוע יחסית שאולי גם רומז כי מחירו של הדגם יהיה רחוק מעממי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 16

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.