קאדילק אסקלייד הושק בישראל רק באוגוסט 2018 אך מדובר בדגם שהוצג עוד בסוף שנת 2013 כדור הרביעי של הדגם, לכן אל תתפלאו עם קאדילק מציגה כעת את הדור החמישי והחדש של רכב הפנאי הענק שלה, אסקלייד החדש אותו נפגוש בשנה הבאה בישראל.
קאדילק אסקלייד החדש מבוסס על שברולט טאהו/סברבן החדשים שהוצגו לאחרונה, אך נבדל מהם בשפע של יוקרה וטכנולוגיה מתקדמת. כמו בדגם היוצא, גם הפעם הדגם מבוסס על שלדת סולם של משאית (שברולט סילברדו) אך כמו בסברבן החדש, ובניגוד לדגם היוצא, במקום סרן חי אחורי נמצא מתלים רב חיבוריים נפרדים האמורים להעניק לדגם נוחות נסיעה טובה משמעותית לצד שיפור במרווח בתא הנוסעים ובשורה האחרונה.
אם נושא נוחות הנסיעה כבר הוזכר, אז את האסקלייד החדש ניתן לקבל עם מתלים רגילים - קפיצי פלדה ובולמים, עם מתלים הכוללים בולמים אדפטיביים (Magnetic Ride) ומי שרוצה את נוחות הנסיעה הגבוהה ביותר יוכלו לשדרג למתלי אוויר (Air Ride Adaptive Suspension) השומרים על מרכב מאוזן ללא תלות במשקל או במפגעים שבדרך ומאפשרים בנוסף את שינוי גובה המרכב בטווח של 10 ס"מ. מערכת זו מנמיכה את המרכב אוטומטית בנסיעה במהירות גבוהה וכך גם עם פתיחת הרכב (ב-51 מ"מ) לטובת כניסה נוחה יותר.
האסקלייד נושא עיצוב אמריקאי מוחצן בהשראת ה-XT6, גם אם קצת פחות מוחצן מזה של הדגם היוצא, לא שזה משנה במיוחד שכן עם הגודל העצום שלו את אפקט ההגעה הוא משיג גם בלי להתאמץ ואם הדגם היוצא לא היה מספיק גדול עבורכם, אז זה החדש גדול עוד יותר עם אורך של 538 ס"מ הוא ארוך יותר ב-20 ס"מ, עם רוחב של 206 ס"מ הוא רחב יותר ב-1.5 ס"מ ועם גובה של 195 ס"מ הוא גבוה יותר ב-6 ס"מ. בסיס הגלגלים התארך באופן סמלי ב-1.5 ס"מ לכדי מפתח סרנים של 307 ס"מ. בקאדילק מציינים שיפור של 40% במרווח הרגליים בשורה השלישית לעומת הדגם היוצא.
אם זה לא מספיק לכם תוכלו לרכוש את גרסת ESV הענקית עם אורך של 576 ס"מ - מידות המקבילות לטאהו והסברבן בהתאמה. גם נפח תא המטען עצום עם 722 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, תוספת של 272 ליטר לעומת הדגם היוצא, 1784 ליטר עם קיפול השורה השלישית, תוספת של 323 ליטר לעומת הדגם היוצא ועד לנפח של 3089 ליטר עם קיפול שתי שורות המושבים (עד לגובה החלונות) ו- 3,585 ליטר בדגם ESV.
לקוחות שיחשקו במראה נוצץ פחות יוכלו לבחור ברמת הגימור החדשה Sport המעניקה לדגם מראה ספורטיבי עם יותר שחור - בגריל עם שבכת רשת שחורה, בפגושים ובמסגרת החלונות - וקצת פחות כרום נוצץ.
אם העיצוב החיצוני משכנע אתכם רק חלקית, תא הנוסעים החדש והמרשים של הדגם כבר יסגור את העסקה. זה לא רק המרווח העצום בכל שורות המושבים, העיצוב החדש והמודרני או קפיצת המדרגה המשמעותית באיכות החומרים, הגימור ושילובי הצבעים, אלא גם בתחום הטכנולוגי. מול הנהג נפרשים שלושה מסכים המעוצבים תחת מסגרת אחת - משמאל נמצא מסך "7 עבור מחשב הדרך, במרכז לוח מחוונים בגודל "14.2 ומשמאל מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך "16.9 - אמריקה. המסכים הקמורים עושים שימוש בטכנולוגיית OLED ולפי קאדילק הם ברזולוציה גבוהה יותר מ-4K.
במקום מנוף ההילוכים המסורתי מאחורי ההגה, נמצא מוט הילוכים אלקטרוני במיקום סטנדרטי יותר בין המושבים. רשימת האבזור ארוכה וכל דבר שיכול לזכות לכיוון חשמלי הפך לכזה. בין היתר נוכל למצוא מערכת ראיית לילה המוצגת בלוח המחוונים ומערכת ניווט מבוססת מציאות רבודה עם תפעול קולי חכם כך שאם הנהג צריך לפנות שמאלה לדוגמה המערכת תשמיע את ההוראה ברמקולים מצד שמאל בלבד. כאופציה, לקוחות הדגם יוכלו לבחור במערכת שמע של AKG עם לא פחות מ-36 רמקולים הפזורים בתא הנוסעים, כולל במשענות הראש לסאונד היקפי, לעומת "רק" 19 רמקולים ברמת הגימור הבסיסית. מערכת השמע כוללת בנוסף מיקרופונים הפזורים בתא הנוסעים כך שהנהג יוכל לשמוע היטב גם את הנוסעים מאחור. לרשות הנהג והנוסעים 7 כניסות USB ומערכת המולטימדיה כוללת כמובן הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ועוד.
האסקלייד החדש מצויד במערכת הנהיגה הסמי אוטונומית Super Cruise המאפשרת נהיגה לאורך 200,000 ק"מ של כבישים מהירים בארה"ב וקנדה ללא צורך לאחוז בגלגל ההגה, המערכת המעודכנת כולל מעבר נתיבים אוטונומי ופס תאורה בצבע ירוק על גלגל ההגה מודיע לנהג כי המערכת בפעולה (צבע אדום כאשר הוא נדרש לאחוז בהגה).
בתחום ההנעה, האסקלייד החדש מוצע לראשונה גם עם מנוע דיזל, שישה צילינדרים טורבו דיזל בנפח של 3.0 לייטר עם הספק מרבי של 277 כ"ס ומומנט מרבי של 63.5 קג"מ. מנוע הבנזין בדגם הוא מנוע 6.2 ליטר V8 אטמוספרי בהספק מרבי של 420 כ"ס ומומנט מרבי של 63.5 קג"מ. מנוע ה-V8 מצויד במערכת לניתוק צילינדרים לטובת חיסכון בצריכת הדלק בזמן שיוט בכביש המהיר. שני המנועים משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטו' עם הנעה אחורית או כפולה. כאופציה ניתן להוסיף דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור, בעיקר לטובת אלו המבלים בשטח.